K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2015, 11:15   #1
Pemi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pemi er ny på vejen
Klage over afgørelse, hvad sker der med sygedagpengene?

Hej,

Min kone har været sygemeldt lige knap et år og der er nu foretaget en revurdering (afgørelse) og sygedagpengene bliver forlænget i op til 39 uger med henblik på andre afklarende foranstaltninger.
De lægger vægt på lægekonsulentens skøn, som siger at min kones problemer ikke lægeligt kan forklares ud fra de objektive fund, hvilket er i modstrid med den reumatologiske speciallægeerklæring jobcentret har inhentet tidligere.

Jobcentret vil derfor have indhentet en psykiatrisk speciallægeerklæring for at få afdækket om der foreligger en psykisk komponent mm.

Der er intet belæg i lægepapirene for, at dette skulle være tilfældet, så det ønsker vi selvfølgelig ikke at deltage i og vi har da også skrevet en velunderbygget klage, som dog ikke er afsendt endnu.

Mit spørgsmål er: Såfremt vi klager og jobcentret fastholder afgørelsen, videresendes sagen til ankestyrelsen. Men hvad sker der så med sygedagpengene mens det står på? Sættes de i bero? Eller overflyttes hun til jobafklaring?

På forhånd tak
Pemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 13:10   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Velkommen til

Hvad er det præcist I ønsker er at klage over ?

Er det at jobcentret ønsker at din kone skal have lavet psykiatrisk speciallægeerklæring? eller har de i samme forbindelse varslet sygedagpengestop?

tror umiddelbart man har pligt til at deltage i de undersøgelser jobc. ønsker man skal deltage i, eller hvad siger I andre. ?

tror det er nemmere for os at svare hvis du skriver specifikt hvad i ønsker at klage over .

når det er sagt forstår jeg sagtens frustrationen over at blive kostet til psykiater, når der intet belæg er for det i ens lægepapirer.

vend tilbage med svar, og gerne flere spørgsmål, så er jeg sikker på der er råd at hente herinde.

vh og god søndag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 14:17   #3
Pemi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pemi er ny på vejen
Jobsentret har sendt en afgørelse, som indeholder en forlængelse af sygedagpengene på baggrund af andre afklarende foranstaltninger, som i dette tilfælde er psykiatrisk speciallægeerklæring.
Dvs. at indeholdt i afgørelsen er, at denne erklæring skal indhentes hvilket der på ingen måder er belæg for i lægepapirene bortset fra lægekonsulentens skøn, som er i direkte modstrid med den reumatologiske speciallægeerklæring som jobcentret først indhentede.
Så bottom line er at vi ønsker at klage over afgørelsen om psykiatrisk speciallægeerklæring, som vi finder fuldstændig unødvendig og uden belæg overhovedet.

Men hvad sker der med sygedagpengene, såfremt jobcentret fastholder afgørelsen og dermed videresender klagen til Ankestyrelsen?

Tak for velkomsten og god søndag til dig også..
Pemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:23   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hm, den er svær, måske andre ved mere om dette. men jeg tror ikke man kan klage til ankestyrelsen over at jobcentret vil indhente en speciallægeerklæring der ikke har været lægeligt belæg for i ens journal.

for at en klage ender hos ankestyrelsen , så kræver det at man forinden har modtaget en afgørelse fra jobcentret med en vedlagt klagevejledning over afgørelsen. her har man 4 uger til at indgi en klage.

jeg villle hvis jeg var jer, imorgen ringe til DUKH , som har uvildige socialrådgivere siddende, de kender lovgivningen ud og ind, og vil meget gerne hjælpe. se nærmer på deres hjemmeside som hedder DUKH.dk

held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:44   #5
Pemi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pemi er ny på vejen
Vi netop modtaget en afgørelse som er bygget på, at der skal indhentes psykiatrisk speciallægeerklæring.
Den indeholder klagevejledning, så det er muligt at klage og de skriver også at hvis de fastholder afgørelsen videresendes den til Ankestyrelsen.

Tak for linket..

Sidst redigeret af Pemi; 08-02-2015 kl. 18:50.
Pemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:52   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ok, det havde jeg lige overset, det kniber gevaldigt med overblikket ,sorry.

håber I finder en løsning, forstår til fulde jeres frustration, vh sortpigen.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:52   #7
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Om at spænde ben for sig selv....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pemi Se meddelelser
Min kone har været sygemeldt lige knap et år og der er nu foretaget en revurdering (afgørelse) og sygedagpengene bliver forlænget i op til 39 uger med henblik på andre afklarende foranstaltninger.
Man kan klage til ankestyrelsen over afgørelser, hvilket i dette tilfælde er spørgsmålet om sdp burde forlænges eller ej.
Hvad kommunen ønsker af dokumentation for tilstanden, er ikke en afgørelse, men en del af sagsbehandlingen, og det er dermed ikke noget ankestyrelsen går ind i.

Man kan bruge mange dumme ÅR på at "cykle" rundt i systemet og klag, i de mange tilfælde er disse år spildt, ligesom jeg mener det vil være det i denne sag.

Problematikken ligger i, at selvom i mod forventning skulle få ret, så kan man risikere at man til sin tid når man endelig sidder foran rehabiliteringsteamet og tidligere har fået ret i at der ikke er behov for en bestemt lægeudtalelse, alligevel får oplyst at de ikke kan se at alle huller er lukket i sagen, og ja så må man alligevel afsted hvis man vil have sagen afgjort.
Man har så bare i mellemtiden spildt årevis, og det er jo ikke sikkert kommunen bliver ved at forlænge sdp, ved at gå imod kommunens ønske.

Jeg tror det der er sket for jer, er at i blander følelserne sammen med facts, i føler jer trådt på,... frem for at se nøgternt på tingen og få de to timers samtale med en psykiater overstået.
Det er vigtigt at holde tingen adskilt.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:55   #8
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
I vil klage over, at jobcentret har valgt at forlænge sygedagpengesagen og i den forbindelse for at få belyst sagen bedre, anmodet om en psykiatrisk speciallægeerklæring? ( jeg skal lige forstå det rigtigt).

Borgeren skal medvirke til kommunens / jobcentrets opfølgninger, herunder deltage i undersøgelser, ellers kan kommunen sanktionere (stoppe udbetalingen).

Hvis I ikke ønsker at sagen skal forlænges, så tænker jeg, at sagen bliver til en jobafklaringssag hvor ydelsen enten er 80 % af højeste dagpengesats (for forsørgere) eller 60 % af højeste dagpengesats (for ikke-forsørgere).
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 15:57   #9
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pemi Se meddelelser
Som jeg skriver har vi netop modtaget en afgørelse som er bygget på, at der skal indhentes psykiatrisk speciallægeerklæring.
Den indeholder klagevejledning, så det er muligt at klage og de skriver også at hvis de fastholder afgørelsen videresendes den til Ankestyrelsen.
Hvordan bygget på ?

Er du sikker på det ikke bare er forlængelsen af sdp, det er en afgørelse om ?

Hvis du klager over forlængelse af sygedagpenge, så er det sikkert ikke svært at få ret.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 16:31   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tit bliver folk skræmt ved tanken om en psykolog udtagelse, det tror jeg ikke i skal være tværdigmod, hvis hun nægter den samtale, vil de sige dels i ikke samarbejder og at det er psysisk.
Mange herinde også mig er blevet tvunget, de viste sig ikke at være så slemt, tit ender det med psykologen siger man er et stærkt menneske der har smerter og at man ikke er god til at skåne sig selv.

Jeg ville bare tage det med, så er det overstået
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension