K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 22:26   #1
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Kroniske rygsmerter

Pænt hej.
Er der nogle som er bekendte med om der er blevet visiteret til fleksjob, pågrund af kroniske rygsmerter.
Har været ude for en ulykke i 2005 og har konstant haft ondt i ryggen siden min læge såvel som andre læger er jeg gået til løbene. Efter behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, Reumetelog er jeg nu blevet henvist til et smerte center som jeg venter tid til.

1. Er der nogle afgørelser eller principafgørelser ude på nettet, hvor der er blevet visiteret til fleksjob til person/r med kroniske rygsmerter.

2. Eller person/r med kroniske rygsmerter også samtidig også har et andet handicap i mit tilfælde Adhd (damp)

Jeg har en tråd her inde under ADHD, men har så ikke spurgt om det med rygsmerter og afgørelser til det.

Håber I kan være behjælpelige

På forhånd tak
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 22:56   #2
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Hej.
Jeg lider af kroniske rygsmerter. Har haft dårlig/skæv ryg hele mit liv, men i 2001 blev jeg påkørt bagfra, medens jeg holdte for rødt lys og siden da, har det været helt tosset.
I '98 kom jeg til skade med mit ene knæ og var gennem flere operationer, men de kunne ikke gøre noget ved det, så jeg kom på revalidering (er oprindeligt udd. automekanikker). Medens jeg så var igang med revalideringen, så skete det dumme trafikuheld og jeg har siden måtte opgive min reva.plan.
Forsøgte så at vende tilbage til arbejdsmarkedet, med et løntilskud fra Kommunen, men det gik slet ikke og i 2006 begyndte vi så at snakke fleksjob. Jeg kom så i arbejdsprøvning og den 1/5-08 blev jeg så visiteret til fleks.
Det gik egentligt ret nemt/smertefrit, uden de store problemer.
Det er hovedsageligt på grund af mine rygproblemer (skæv/deform rygsøjle samt slidgigt i ryggen) at jeg fik mit fleksjob, men jeg har "masser" af andre skavanker ved siden af også (blandt andet slidgigt i knæene, diabetes, tinitus osv).
Jeg går også på smerteklinik for tiden (Herlev Sygehus) og der var ventetiden små 3 år, inden da gik jeg på smertekliniken på Roskilde Sygehus.
Jeg indtager dagligt meget smertestillende medicin, men for tiden synes jeg ikke rigtigt at det hjælper
Derfor blev jeg sygemeldt fra mit fleksjob tilbage i august, men det er en helt anden historie Den kan du læse om her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 23:55   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg er tilkendt fleks på grund af kroniske rygsmerter, har været igennem diverse specialæger o.s.v.

Det holdt hårdt, men jeg havde en læge der troede på mig, og så skrev jeg en god ressourceprofil, hvor hele mit arbejdsliv, blev beskrevet, det gav et godt indblik i, hvorfor min ryg og lænd er ødelagt"

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:07   #4
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Først mange tak for jeres tid og indlæg.

Det der ville være rart at vide er, om der ligger nogle afgørelser ude på nettet, som handler om kroniske rygsmerter. Det kan være prrincipafgørelser m.m. Altså eksempelvis om der er person/r som har søgt om fleksjob pågrund af kroniske rygsmerter og derved så er blevet visiteret til fleks.
Jeg er gang med bygge min sag op, så hvis det skulle være at min sagbehandler mener at det ikke er grund nok til at få fleks, så ville det være rart at kunne komme med noget dokumentation.
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:21   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, jeg kan selv ikke finde nogen sager om fleksjob om kroniske rygsmerter, men du kan selv prøve, måske er der noget, som fanger din interesse:

http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:25   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mikail... prøv at læse her, hvor der er nogle links til Ankestyrelsens praksisundersøgelse om fleksjob.

Hvis jeg husker rigtigt, omtales der sager med smerter... Du kan på rapporten skrive et søgeord, for det er en laaaang rapport. Skriv evt. kronisk, smerter, eller lignende.

Men se her:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=44859&postcount=2

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 16:36   #7
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Tak for jeres hjælp. Men kan desværre ikke finde rundt i det har prøvet at søge på kroniske rygsmerter men fattede ikke et dyt af det.
Har lige et andet spørgsmål så. Hvad så med dem som er blevet visiteret til fleks pågrund af kroniske rygsmerter udelukkende og der så ikke er principafgørelser.
Er sådanne afgørelser mulige at finde, eksempelvis at en kommune har visiteret en person til fleks uden der er blevet klaget osv. For kan forstå at der nogle her inde som på baggrund af kroniske rygsmerter er blevet visiteret til fleks, om så sådanne afgørelser er mulige at finde.
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kroniske smerter nullertrold Alt det andet 5 11-10-2013 20:35
Hjælp mig med at råbe op! Rygsmerter! ajka Din historie 3 19-09-2013 10:42
Gode nyheder til folk med rygsmerter halse Politik og Samfund 23 19-06-2012 22:46
Kroniske smerter pedo Alt det andet 22 31-08-2011 17:19
Ung med kroniske smerter TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 21 17-06-2011 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension