K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2008, 14:41   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Arbejdsprøvning med henblik på flexjob


Jeg har været igennem hele systemet, først sendte min læge mig til arbejdsmedicinsk klinik, fordi han sagde det var en arbejdsbetingedet lidelse, pga. jeg har siddet i 16 år i fastlåst arbejdsstilling, undersøgelserne viste jeg havde udtalt slidgigt i nakke og lænden og læsioner i begge skuldre, har smerter dagligt og som bliver forværret alt efter hvad jeg laver. Imens jeg var sygemeldt begyndte jeg og få snurren og stikkende fornemmelser og til tider strålesmerter ud i arme og ben, og har meget tit hovedpine pga. nakkesmerter.
Fordi jeg så har fået de symptomer efterfølgende, blev jeg sendt til neurolog på næstved sygehus af min læge. Neurologen sagde de intet kunne gøre for mig og at en scanning som jeg gerne ville have, fordi jeg selv mente der var nerver i klemme, kunne ikke bruges til noget sagde han, men jeg fik ham overtalt til scanning. Efter jeg så har fået sådan en og kommunen vil meget gerne se svaret derfra, har neurologen skrevet følgende.
Undersøgelsen viser fredsommelig slidgigtforandringer mellem 5. og 6 halshvirvel. Forandringerne som man ofte vil se i den aldersklasse uden at det giver anledning til symptomer.
Der er ingen holdepunkter for nervetryk eller påvirkning af rygmarven.
Der er således ikke mulighed for at lindre smerterne ved operation, men man må fastholde den hidtidige behandling i form af smertestillende medicin og fysioterapi.
Forstår ikke lige det han skriver, da jeg jo rygsmerter dagligt og problemer med skulderen, hvor pokker kommer det så fra, jeg har haft det sådan siden 2003, og har gået til en masse behandling, som ikke har kunnet helbrede mig.
Min egen læge, har bedt mig bede om en fyrreseddel fra mit arb. da han siger jeg ikke skal tilbage dertil, da det er der jeg har fået skavankerne.
Så det jeg tænker på når kommunen læser dette svar, så kan jeg blive trukket rundt i systemet igen.. kan ikke holde tanken ud, da jeg absolut ikke er blevet sygemeldt for sjov skyld.
HJÆLP... hvad stiller jeg op
Jeg startede i kategori 2 og kan se ud fra aktindsigten at jeg nu er i 3, men ved ikke hvad det svar vil indebære når der skal holdes det sidste møde her i august.

og tanker fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 15:01   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, Kjersti... sikke noget møg.

Hvis du er i fagforening, vil jeg anbefale, at du tager dem med på råd.

Eller advokat, hvis det er noget arbejdsskade (men jeg håber, andre på k10 ved mere om det.)
Citat:
forværret alt efter hvad jeg laver
Den bemærkning betyder for mig at se, at du skal lave noget andet end hidtil, og det skal så afprøves i en arbejdsprøvning, så man kan se, hvad du kan, og ikke kan.

Det skal så danne grundlag for din fremtidige beskæftigelse.

Det er nok den vej, du skal.

Men få en snak med din læge om, hvad der så skal ske.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 15:46   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Kjersti,

Du skal se på lægens beskrivelser, som en objektiv analyse af din scanning. Og ikke en beskrivelse af dine smerter.

Dine smerter ændrer sig jo ikke af den scanning. Nu er det jo ikke til at sige, hvad lægekonsulenten vil lægge vægt på. Vedkommende burde jo prioritere dine smerter.

Nu skal vi jo ikke tage sorgerne på forskud :/

Meen du skal selvfølgelig være parat til at klage over en vurdering alene på scanningen uden hensyntagen til dine smerter.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 16:31   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hvad lægekonsulenten vil lægge vægt på. Vedkommende burde jo prioritere dine smerter.
Lægekonsulenten bør KUN oversætte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stofskiftesygdom/Arbejdsprøvning til Flexjob Vægten Spørgsmål ang fleksjob 1 15-07-2010 20:04
Revilidering med henblik på selvforsørgelse? JW123 Alt det andet 9 20-06-2010 22:04
Fra arbejdsprøvning til godkendelse af flexjob ditte-br Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2009 10:36
Jeg har fået praktik med henblik på job sun-lady Jeg er kommet i praktik. 13 24-09-2008 22:12
arbejdsprøvning med henblik på fleksjob vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 1 19-03-2007 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension