K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2010, 13:28   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser

Min sagsbehandler vil så have, at jeg skal starte arbejsprøvningen med 5-6 timer pr. dag + ca. 1 times transport. Kan de virkelig forlange det? Jeg er rigtig bange for, at jeg så ikke vil kunne klare det og at min sygdom igen vil forværres i en grad, hvor jeg bare ikke kommer op igen...

Tak for hjælpen!
Pia
Jeg vil anbefale dig, at benytte punkt 1. i mit indlæg:

1. Inden du starter bør du spørge din sagsbeh. eller jobkonsulent (den der
står for din arb.prøvning) hvad du skal gøre, hvis du en dag er så
smerteplaget at du ikke kan klare de aftalte timer.
Få helst svaret på skrift, f.eks. ved at spørge via mail.
I min sidste arb.prøvning var svaret, at jeg skulle sige det til chefen på
arb.pladsen og derefter ringe til jobkonsulenten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 13:40   #12
leasophie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Lokation: København
Indlæg: 2
Styrke: 0
leasophie er ny på vejen
Hej alle sammen!

Jeg er helt overvældet over alle de gode råd! Tusind tak for alle de omhyggelige svar. Jeg føler mig meget mere udrustet og har nu en bedre fornemmelse af hvordan jeg skal forholde mig.

I skriver at det er vigtigt at man kommer selvom man ikke har det godt og det er det eneste jeg synes er lidt svært. Jeg har mange smerter og hvis jeg skal på arbejde på trods af smerterne bliver det meget hårdt, altså bare at møde op for så at gå hjem. Kan man ikke bare ringe og sige man ikke kan komme fordi man har det for dårligt eller er er det bare sådan at det er bedst at møde op og sige det?

Tak for råd!!!
Lea
leasophie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 22:55   #13
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
PiaL

Uanset hvad der står DE mener du skal klare af timer, så SKAL du lytte til din egen krop og huske at sige fra.

Jeg fik rådet af min egen læge da jeg skulle i arbejdsprøvning. Det er så vigtigt at man ikke presser sig selv for langt ud, for det kan tage alt for lang tid at komme bare nogenlunde tilbage igen.

Mød op, om det så er for at gå igen med det samme. Har du smerter eller lign. så gå hjem før det bliver for meget.

Sig fra hvis der er opgaver du ikke kan klare, pga dit helbred. Det er så vigtigt at lytte til din krops signaler.

Og den dagbog er super vigtigt også for din egen skyld.

Pas på dig selv, du har kun det ene helbred og det er dig der skal leve med det resten af livet
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 00:21   #14
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Det kan jo ske at man ikke engang kan klare at komme ud af døren ..der var mange gange jeg ikke kom, på den første var jeg der ikke halvdelen af tiden ..og den sidste klarede jeg 4 dage hvor jeg så endte nede i et hul jeg ikke kunne komme ud af ogvar næsten ved at få et ophold på psykiatrisk afdeling igen.. ..
der var et par dage hvor jeg ikke engang tog tlf og ringede .. men stadig forståelse fra sagsbehandlernes side ...
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 06:53   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af leasophie Se meddelelser
.

I skriver at det er vigtigt at man kommer selvom man ikke har det godt og det er det eneste jeg synes er lidt svært. Jeg har mange smerter og hvis jeg skal på arbejde på trods af smerterne bliver det meget hårdt, altså bare at møde op for så at gå hjem. Kan man ikke bare ringe og sige man ikke kan komme fordi man har det for dårligt eller er er det bare sådan at det er bedst at møde op og sige det?

Tak for råd!!!
Lea
Jeg gentager lige mit punkt 3. :


3. Det er vigtigt, at møde op hver eneste dag, så vidt du overhovedet er i
stand til det, også selvom det nogle dage vil betyde, at du henvender dig
direkte til lederen og fortæller hvor skidt du har det, og at du går hjem
igen.
Hvis du har en del sygedage er der stor risiko for, at du enten bliver
forlænget, eller at de ikke kan bedømme noget ud af arb.prøvningen, og
derfor vil have dig i en ny.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 09:25   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Når man møder op på trods....viser Du din gode vilje.
At det ikke er fordi du ikke gider stå op.


Jeg have 100% mødetid. Det havde de aldrig set før.
Det kostede hårdt arbejde, men mit problem var ikke at stå op og komme afsted.
Det er smerter i alle leddene(fibromyalgi).
Så kunne jeg måske ikke tage trapperne, lave noget, men Jeg viste min vilje i at PRØVE.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 09:30   #17
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Vi ved også godt alle sammen at det kan være hamrende svært med arbejdsprøvning, netop at møde op når man har det rigtig dårligt.

Jeg havde ca. ½ times kørsel og de sidste 14 dage måtte jeg mobilisere al min koncentration om at holde fast i rattet og køre den tur også hjem igen.

Men jeg mødte op og gav dem dermed en mulighed for at vurdere mig. Det er nemlig som Vovse skriver sååååå vigtigt, for at kommunen ikke kan sige, at de ikke har noget reelt grundlag at vurdere på, så du må på den igen.

At de så kan finde på det alligevel er en helt anden snak, men i det mindste kan de ikke sige man ikke møder op, er der til tiden og i det mindste prøver!

Det var min læge som netop sagde det samme som Vovse skriver, også at det er lige meget om jeg går hjem igen med det samme. Jeg har trods alt været der og bevist at jeg prøver!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 13:52   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
men når vi så taler om at være tvunget til at køre bil, når man faktisk er for smerteplaget og for bims i kasketten.. for at møde op og køre hjem..

hvad stiller man så op.. det er jo farligt i trafikken, for en selv og andre.

jeg skal endda bringe og hente børn på vejen i min kommende arbejdsprøvning.. suk og støn..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 13:59   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
men når vi så taler om at være tvunget til at køre bil, når man faktisk er for smerteplaget og for bims i kasketten.. for at møde op og køre hjem..

hvad stiller man så op.. det er jo farligt i trafikken, for en selv og andre.

jeg skal endda bringe og hente børn på vejen i min kommende arbejdsprøvning.. suk og støn..
Prøv at snakke med dem om det, måske kan du få dem til at komme på hjemmebesøg hvis de vil se dig/snakke med dig når du har det værst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 10:49   #20
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Huldra

Det har du helt ret i og jeg er faktisk heller ikke i tvivl om at jeg var mere eller mindre til fare for trafikken (både mig selv og andre) til sidst i min arbejdsprøvning.

Dette har jeg også meddelt dem. Jeg har også en lille datter der skal hentes, så den kan jeg godt følge dig i.

Men gør som Vovse også foreslår, prøv at gøre dem opmærksom på dit problem og spørg om de har et forslag til hvad du skal gøre de dage hvor du har det skidt og ikke er i stand til at køre bil. Så har du spillet bolden over på deres bane og lagt det op til dem at komme med forslag ;O)
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension