K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 11:58   #101
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Jeg har fået at vide at Ftp er næsten sikker, og at de blot mangler resourceprofilen (den opdaterede) og jeg skal sige god for den (eller ikke?) på mandag og så skulle sagen rulle videre. Kan bare ikke forstå hvorfor de vil sylte sagen til juni måned? Lugter det ikke af at de så vil sylte den til efteråret (sommerferien kan de jo ikke lave noget) eller måske hale den ud til slutningen af regnskabsåret.
Indtil nu har jeg været i telefonisk kontakt med min egen sagsbehandler, som er mægler mellem mig og kommunen. Mellem kommunen og mig er der kun brev kontakt - ingen fysisk eller tlf kontakt.
Min mægler sagsbehandler har sagt at jeg ikke skal genere kommunen mere, for det vil bare forhale sagen yderligere (de hævner sig???) så jeg kan kun skælde ud på min mægler sagsbehandler.
Nå men lad os se hvad der sker mandag.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:10   #102
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå men så langt så godt! Det lyder da til den er hjemme, men jeg kan da godt forstå det er irriterende at det skal tage så lang tid. Og dog, hvis vi liiige regner lidt så sagen, så skal den jo gerne afklares omkring Juni måned ifølge § 17.....

Nu får du jo så ressourceprofilen til partshøring, og når du har haft det, så sender hun jo nok sagen videre....og det tager omkring de der 3 mdr inden afklaringen foreligger, så jeg tror det går efter bogen hvis de siger omkring Juni måned...

Eller har jeg misset pointen...humm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:35   #103
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Helenekr - wow hvor er du hurtig til at svare! Men jeg tror du har ret -
fra de får resourceprofilen skal der gå 3 mdr.

Håber bare ikke de finder på flere julelege inden afgørelsen, fordi jeg havde tænkt mig at rejse på en månedstid til udlandet for at møde noget familie. Men måske er det for risikabelt? Gjorde det sidste år og blev trukket i bistanden, men da fik jeg jo også afslag på Ftp. Trænger VIRKELIGT til at få et pusterum, og komme væk fra det kedelige vejr.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:45   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha søde ven, bliv for gudsskyld hjemme!!!!!!! Når afgørelesen ligger, så rejs!

Jeg fik jo selv tilkendt pensionen i Juni, med udbetaling fra Juli og de ringede altså flere gange i den forbindelse! Så skulle de lige spørge om det ene, og så skulle de lige høre om andet andet + jeg fik en hel del breve i perioden, både af sagsbehandleren, men også fra pensionsteamet og senere fra socialforvaltningen....

Så lad være med at tage nogen steder hen før end sagen er vel overstået, der kan lynhurtigt opstå en situation hvor du SKAL reagerer. Du skal nok klare den!! Bagefter, så tag en lang lykkelig og velfortjent ferie velvidene at kampen er slut, du vil blive så meget lykkeligere for dén ferie.....

Endelig ikke få skabt nogen former for problemer NU....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 10:23   #105
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der søges på §17, må der MAX gå 3 mdr. før afgørelse skal foreligge, fra ansøgningstidspunkt.
ressourceprofil SKAL nås opdatering inden for de 3 mdr.

Men du kan altid/skal have med tilbagevirkende, såfremt fristen er overskredet. Derfor er der lavet en frist, således at kommunerne IKKE kan sylte sagen, med fordel.

Du kan selvsagt gøre opmærksom på dette, eller som jeg vil anbefale. Klage over tilkendelsdato efterfølgende, således at du får pension senest efter 3 mdr. fra ansøgningstidspunkt.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:56   #106
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Saa har jeg endeligt faaet F-pension! Juhuu!!!
Nu mangler jeg blot at faa ordnet min studiegaeld paa ca. 100 tusind. Nogen der ved hvordan man goer det?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:02   #107
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, hvor dejligt for dig, så du kan få ro på.


Prøv at google "studiegæld eftergivelse", så dukker der måske noget op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:11   #108
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Tak for tippet. Jeg vil kontakte dem snarest muligt.
kan I alle have det godt paa K10 forum, og mange tak for al den hjaelp I har givet allesammen!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:13   #109
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
Saa har jeg endeligt faaet F-pension! Juhuu!!!
Nu mangler jeg blot at faa ordnet min studiegaeld paa ca. 100 tusind. Nogen der ved hvordan man goer det?
Først TILLYKKE for dævlen da.

dernæst GÆLDSAFVIKLING:

Jeg er selv malet op i et hjørne, med studie/boliglån, og gælden bare stiger og stiger, mens en Ribers registrering forhindrer ethvert tiltag til at skifte leverandører, udbydere, forsikringsselskaber osv., for derigennem at frigøre et mindre beløb, til at indgå en gældsafviklingssamtale.

Desværre er min studiegælds-del ikke "officiel SU + lån", som jeg mener at have læst herinde et sted, kan søges eftergivet med belæg i Pensioneringen, men lad os lige holde øje med hinandens navne, og evt. starte en tråd op om det.

Man er simpelthen fanget i en helt idiotisk catch 22, og det går bare nedad og nedad...
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 14:00   #110
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej mugge
Et stort tillykke med pensionen!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Besøg hos Henrik Isager Wodpoulsen Din historie 27 11-07-2011 16:45
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension