K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2008, 11:46   #31
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Birdie56
Først lige et til at lindre lidt på anstrengelsen med at fortælle os det her.
Din sagsbehandler har vist spist søm, fordi jeg mener hvad den motorsagkyndige noterer er ment som en betingelse for at Du kan føre bilen og dermed et krav fra rigspolitiet.
Jeg kender desværre ikke så meget til dette, men normalt har en sagsbehandler da ikke bemyndigelse til at tilsidesætte den slags krav, jeg ville prøve at kontakte www.duhk.dk omkring dette, det er en uvildig konsulentordning som er gratis at bruge, og de kan sandsynligvis give klart svar og måske henvise til nøjagtigere forskrifter. Det kan så give dig en basis for en klage.
Jeg håber virkleig det kan lade sig gøre Du får alle hjælpemidler Du kan have gavn af, fordi det er noget møg at bo på landet og ikke have eget transportmiddel. Tidligere i mit liv har jeg selv været med til at opbygge invalidebiler og jeg ved fra de kunder , hvor stor en lettelse og glæde det er at få den udleveret. Det kunne jeg godt unde Dig med dine problemer, så måtte hellere et par ministre på budcykel eller tandem, der er nok af dem der kunne trænge til kommunal tvangsbehandling af vægt for at mindske sygdomsrisiko Så kunne de smage egen medicin....

Et sidste herfra, og så håber jeg Du får en god weekend

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 11:50   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan også anbefale at læse her: http://ryk.dk/forum/17

De har også en gammel debat-side, hvor arkivet kan læses.

De har STOR erfaring i bil-problemer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 12:02   #33
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Ja Zuza, du kan tro jeg har besøgt ryk's side mange gange og jeg følger troligt med overalt hvor jeg kan finde oplysninger.

til jer alle
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 10:32   #34
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
pu ha

Hej alle sammen

Ja jeg må nok sige at jeg er ret så rystet over at læse indlægende her om trivselsbil.
Jeg er selv førtidspensionist (lidt underligt at skrive, det er lidt nyt endnu, fra 1-3 08) og jeg bor i en lille landsby. jeg har piskesmæld, diskosprolaps i nakke og lænd og ADD. Jeg har 2 hjemmeboende børn og en udeboende.
Jeg havde faktisk tænkt mig at søge min kommune om en trivselsbil, men efter at have læse indlægende her, tror jeg faktisk at jeg opgiver på forhånd. At skulle bruge flere år på at fortælle kommunen at jeg har behov for en bil, at jeg pga medicin skal have kørekortet fornyet hvert år, osv. nej det orker jeg bare ikke...
Et spørgsmål som bliver ved med at dukke op i mit hovedet er det med kørekortet og medicin. Kan godt forstå man skal være obs på det, men nu har jeg i snart flere år fået morfin og medicin mod ADD, uden at noget har stillet mit kørekort til spørgsmål ? hvorfor så pludseligt fordi man søger trivselsbil ?
Nå men det var lige lidt fra mig. Vil da helt sikkert følge med på siden og se hvordan det går i andre og måske tage endnu snak med min læge om det med en trivselsbil til mig.
Hav en god dag.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 13:03   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg fandt lige en helt anden hjælpemulighed, som måske er gavnlig, når man søger handicapbil.

Prøv at læse her, hvad en bilforhandler kan gøre:

http://www.ford.dk/ie/transit_hc/

Her kan man også læse mere om handicapbiler... salg, køb, udlejning osv.

http://www.handicapbiler.dk/?ID=velkommen

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 14-07-2008 kl. 13:09. Årsag: tilføjelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 11:08   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sagsbehandlingsstider, fejl m.v.

Tjek lige den her.

Citat:
Antaget Principsag

Titel: Støtte til bil
Journalnummer: 3000053-08 / Antagelsesdato: 08-05-2019
Vedrører: Lov om social service - § 114

--------------------------------------------------------------------------------
Antagelsestema:
Belysning af kriterierne for bevilling af støtte til bil, herunder gangdistance og betydningen af og dokumentationen for en ansøgers evne til at benytte offentlige transportmidler.
http://cms.ast.dk/afgoerelser/antagn...id=1927&type=1

Ja, det går sgi godt...
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 17:12   #37
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
opdatering

Først lige til nøvsen, du har så evig ret. Hvis politiet kommer med påtegnelser i dit kørekort, betyder det, at du ikke må føre en bil uden disse er opfyldt. Lad os nu sige, at jeg får af vide, at der skal være automatgear, bremseforstærker og ekstra spejle, så må jeg ikke køre i en bil der ikke har disse ting, og det kan en ski.... sagsbehandler ikke bare sløjfe, det er da trods alt lovens højre arm der har påkrævet dette.

Nå videre i teksten.

Jeg har som sagt været ved lægen for, at få lavet denne hersens generelle helbredsattest, da det ikke var så længe siden jeg havde været til kontrol, var der jo ikke så megen fysisk undersøgelse, bare lidt ståen på et ben og så det andet puha dinglede rundt. Så blodtrykket helt helt fin, og lige en tur på vægten, yes stadig for nedadgående.

Men ellers snakkede vi om hvad jeg kan, (eller rettere hvad jeg ikke kan) hvor lang tid, hvor mange pauser jeg skal have og hvor længe de varer.
Længde på gåture, tja det er jo på gode dage max 50-75 m. med rolator før jeg skal ha' pause på ca. 10 min. så kan jeg lidt igen, jeg kan vel på en god dag gå den distance 3 gange med pauserne, så skal jeg relaxe i en times tid, på sofaneseren.

Lægen sagde hun mere eller mindre ville skrive som speciallægen havde skrevet i erklæringen. Og så ville hun beskrive min funktionsevne som værende ringe og med en meget dårlig prognose for fremtiden, det ville kun gå en vej, og det var tilbage, d.v.s forværring, hmmm det vidste jeg godt det har alle mine læger sagt før, men det er skufandenståidet (undskyld sproget) lige hårdt hver gang jeg får det af vide, jeg er kun næsten 35, og jeg vil bare ikke i kørestol, men det er nok det jeg kan regne med engang med tiden.
Men jeg passer på mig selv og holder mig igang med øvelser og varmtvandsbassintræning.

Hun sagde hun ville skrive, at jeg skulle have en invalidebil, med automatgear, bremseforstærker, spejle og et specialsæde, plus en høj bil til at lette ind-og-udstigning.
Ved godt hun ikke bestemmer, men så har hun da beskrevet hendes vurdering.

1.000.000.000.000osv til jer alle sammen

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 14:42   #38
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Opfølgning

AAAARRRRGGGGHHHHH, de har sgu da heller ikke styr på en skid

Blev onsdag ringet op af kommunedamen, hvor bliver den helbredsattest af, øhbø, den skulle I da ha' fået, jeg fik den lavet den 15/7, hun kunne ikke finde den, men hun kunne da lige spørge de andre om de havde modtaget den og lagt et eller andet sted, ellers ville hun ringe til lægen og spørge hvor den blev af.
Torsdag ringer hun så igen, attesten er fundet den ligger ved ergoterapeuten, men det er slet ikke den der skal med til politiet, næ nej det er en lægeattest, som man skal udfylde når man søger om kørekort, den samme som man udfylder første gang man skal have kørekort.

Nå, blev lidt mopset, det havde jeg da ikke fået besked om, og nu har hun ringet 2 gange og skældt ud over at de ikke har modtaget den, og de kunne jo ikke behandle min sag før den kom. Forklaring, nej hun vidste heller ikke da hun ringede første gang, at det var en sådan der skulle med til politiet, hun beklagede, ja det må jeg sgu nok sige, sad med brevet hvor de beder om generel helbredsattest, læste det op for hende, ja ja jeg beklager, det er en fejl at den anden attest ikke er nævnt.

Så nu trækker det igen ud, havde heldigvis tid hos lægen på mandag, så ringede lige og fik lagt mere tid på.
Håber ikke politiet har lige så langsom sagsgang, som kommunen.
Får den lavet mandag, tager den med, kører til kommunen, jeg skal nemlig åbenbart underskrive et eller andet papir dernede også, inden den kan sendes til politiet.

frustrerede hilsner fra
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 14:54   #39
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Det er jo også det jeg lige har skrevet i et indlæg...... for f.... da...!

Ked af på dine vegne at det skal trække sådan ud ....


Og rigtig god weekend
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 15:01   #40
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, stoktoft, det er da bare utroligt

Hm, jeg kan kun sige for mit eget vedkommende at sidste år 2007 i dec mdn var jeg lige en tur rundt om sygehuset til en undersøgelse.
Det blev besluttet og der blev ansøgt om dette hjælpemiddel på samme tid.

Nu skriver vi år 2008 aug mdn, rykkede både sygehus OG kommune for HVORNÅR jeg kunne regne med at få hjælpemidlet

Øhh, kommunen havde aldrig modtaget nogen ansøgning -påstod de
Sygehuset havde afsendt ansøgning -påstod de

GAD VIDE OM POSTEN HAR "SPIST" BREVET

Påstand mod påstand -men stadig ikke noget hjælpemiddel

tra lu la lej tra lu la lej

kan kun sige: fortsat held og lykke
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension