K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 20:49   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tanja du har ret i at det er personen selv der er den ansvarlige, men problemet er at hvis kommunen forlanger at du skal køre bil og du nægter det så vil de i mange tilfælde prøve at lukke kassen for dig ..

Så der mangler i den grad en sm afgørelse på en sag af den kaliber ...

Men godt at vide at man kan tjekke om man må køre bil et sted..

Og jeg har selv kørt bil hele mit voksne liv og ville nødig undvære det (heller ikke selv om jeg ikke har nogen bil mere ) men elsker stadig at køre heldigvis må jeg gerne køre med mine piller men har dage hvor det er uansvarligt (migræner ) men har altid mødt respekt fra kommune omkring dette også det at jeg er kørt hjem fra job osv fordi jeg kunne mærke at de var på vej og skulle hjem inden de satte ind for fuld drøn ...


HMMM sagsbehandler he he he det tror jeg at alle kommuner ville frabede sig

Men er da en af dem der er så heldig at jeg har en sagsbehandler jeg har en god kemi med og som lytter til hvad jeg siger og gerne indrømmer (også på papir ) når det viser sig at det er mig der har ret , og som såmænd også spørger mig om jeg mener der er noget hun har overset
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 08:48   #22
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så der mangler i den grad en sm afgørelse på en sag af den kaliber ...
Hvad betyder sm?

Jeg sendte mail i går til min jobkonsulent.. intet svar.
Jeg sendte mail i går til min læge... intet svar...forklarede ham om mit hjerte og spurgte om han skulle/burde se på mig..

Håber svarene kommer idag..

Og til Tanja
citat: "Til orientering
Lægemiddelstyrelsen har regler for, hvilken og hvor meget medicin man må indtage når man kører bil".

Tak jeg vil gå ind og kigge nærmere.

Tak til Jer og til ALLE
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 10:26   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En sm-afgørelse er en principiel afgørelse den kan være god at have hvis man sidder i en ligende situation ...

For kommunerne skal rette sig efter sm afgørelser, du kan se at Zuza tit sætter sm afgørelser ind og du kan søge (det kan altid betale sig at søge på dem og se om der skulle være en sag der kan sidestilles med ens egen )

du kan se og læse meget mere om disse afgørelser inde på siden www.ast.dk
  Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 08:15   #24
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej

Tak for svaret ang. sm

Jeg har fået svar fra lægen... intet unormalt i mine blodprøver, alt ser fint ud. Dog mangler han svar på mit stofskifte og jeg har let forhøjet blodtryk.
Jeg skal derfor mandag med, selv tage mit blodtryk hjemme, med et fint udlånt app. fra lægehuset og så skal lægen se om det bare er "læge-blodtryk" eller om det er fast forhøjet

Min læge talte meget om at jeg sandsynligvis har de samme oplevelser som hjemvendte soldater fra krigen eller som flygtninge har når de endelig kommer til en fredelig by i f.eks Danmark. Det er muligt der er ro og fred omkring een men ikke inden i een.

Han sagde ikke posttraumatisk stress, men jeg tror det er det han hentyder til.
Han sagde at det er vigtigt at jeg forsøger at få ro på mine tanker og gør noget godt for mig selv.

Han vil selvfølgelig følge op på mig. Han er en god læge. Den ros skal han have.

Jeg synes det er svært at gøre noget godt for mig selv, jeg synes ikke jeg bestiller andet.... det kommer jo ligesom af sig selv, i og med jeg ikke kan ret meget.

Hvis min læge har ret i sine antagelser, tror jeg det mere handler om det psykiske pres der ligger i at jeg er i så stor tvivl om hvorvidt jeg kan klare et fleksjob, om fremtidens økonomi og kan det virkelig være rigtigt at jeg aldrig skal få det bedre og alle sådanne spørgsmål som kører rundt i min hjerne.

Han forklarede mig at det er vigtigt at jeg få kroppen til at finde en balance...
Jeg kan ikke forvente at fordi kl er 23 og jeg burde sove, at min hjerne så også automatisk slår fra og siger ok... så sover vi. For den forsætter jo bare på overarbejde, på det ubevidste plan. Hvordan pokker får jeg hjernen til at forstå det?

Har i nogen gode råd?

Til Alle Jer på K10
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 11:12   #25
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
tanja du har ret i at det er personen selv der er den ansvarlige, men problemet er at hvis kommunen forlanger at du skal køre bil og du nægter det så vil de i mange tilfælde prøve at lukke kassen for dig ..
Jeg mener det er, kommer an på hvordan man skriver sin indsigelse mod det.

Hvis kommunen siger at man skal køre bil er det deres ansvar, men man skal selvfølgelig ikke nægte men skrive et brev til dem om at de står til ansvar for evt. ulykker.

et kan f.eks. være.

Citat:
Med reference til vores tidligere samtaler omkring den forstående praktik. Jeg ser frem til den kommende praktik som en del af udredningen af min sag, jeg har dog nogle bekymringer vedrørende transporten til og fra praktikpladsen.

I har som kommune bedt mig om at selv køre til og fra praktikpladsen, det bekymre mig da jeg indtager medicin dagligt som nedsæter min evne til at køre bil. Jeg kan selvfølgelig ikke tage ansvaret for et evt. ulykke, da jeg er blevet pålagt at køre selv.

Jeg har i en samtale med politiet blevet gjort opmærksom på at jeg med stor sandsynlighed vil få skylden for en ulykke pga. min indtagelse af medicin.
Dette vil få store økonomiske konsekvenser for mig i fremtiden, i form af forhøjet forsikrings præmie, hvis mit forsikringsselskab dækker i tilfælde af en ulykke.
Hvis mit forsikringsselskab ikke dækker, kan jeg ikke på nuværende tidspunkt overskue konsekvenserne.

Derfor må jeg bede kommunen om at påtage sig sin del af ansvaret, ønsker kommunen ikke at påtage sig ansvaret for min nedsatte evne til at fører bil.
Ser jeg frem til at vi sammen kan finde en løsning, hvor andres ve og vel ikke udsættes for unødig risiko.

Mvh.

xxxx
Min egen rådgiver har selv sagt at jeg ikke kan køre bil pga. al det medicin jeg tager hver dag.

Jeg er sikker på at hvis men pålægger en borger til at udsættes andre borger for en forhøjet risiko, har kommunen ansvaret for evt. følger.
Er næsten sikker på at hvis der sker en ulykke og man oplyser sit forsikringsselskab om at kommunen har krævet at man køre bil, sender de regningen videre til kommunen.

Nu kender jeg ikke noget til ast, men kan man ikke rejse spørgsmålet for dem uden at det skal være en anke.?
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 10:59   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er en god klage.
Du vil sandsynligvis ikke blive pålagt egen kørsel, udfra ovenstående klage.
Held og lykke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Først havde Jøsses Jeg har fået job. 7 26-01-2013 11:27
Først indskrænkede de.... gunvor Politik og Samfund 3 08-12-2010 18:36
Først den ene vej så den anden vej Mickey Alt det andet 5 23-11-2010 10:54
Først.... Jøsses Alt det andet 4 24-01-2010 00:01
Fået job, hvad med praktik først... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 7 29-11-2008 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension