K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2010, 01:03   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Et land i chok efter Anders Fogh Rasmussen

"Fører. »AFR betegnes som en modbydelig strateg, et dumt svin, som nådesløs, uhørt brutal, uhyggelig og blottet for skrupler (stikord fra fem embedsmænd i Skatteministeriet)« skriver Anne Marie Løn."

http://politiken.dk/debat/kroniker/article949259.ece

Kan det siges bedre.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 09:25   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Gud hvor er det godt skrevet, og meget smukt skrevet.

Vi har ingen politikere i Danmark, dat har vi ikke haft de sidste mange år. Vi har en flok børn der ikke er deres opgave voksen, og som bruger de mest basale børnehave-teknikker til at bekrige hinanden, og så børn lyver de og manipulerer med sandheden, for at få det største stykke kage, det bedste æble, de kæmper for personligt at vinde uden tanker for hvem eller hvor mange der bliver tabere.

Når man ser på vores regering, må man skamme sig, ikke én statsmand eller kvinde er der blandt dem.

Jeg kongratulere Anne Marie Løn og takker for et rigtig godt billede af en frygtelig virkelighed.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 10:14   #3
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Det er virkeligt godt skrevet!

Jeg er 100% enig!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 10:38   #4
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Jeg er både begejstret og chokeret , men A M L har virkelig ramt " hovedet på sømmet" i den artikel og jeg er også

100% enig med hende !
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 12:04   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, dén kan man ikke rigtigt komme udenom....

Synes også man kan se på Foghs øjne, at han må være en psykologisk lækkerbidsken!

Hans kone og børn har jo også fortalt at han på flere niveauer lider af OCD (tvangshandlinger) og han har bestemte ritualer i forbindelse med kaffedrikning, frugtspisning mm som har været ved at drive dem til vanvid.

Men hvis øjnene er sjælens spejl, så kan man da kun konkluderer, at han er føelsesmæssigt afstumpet og kold. For mere tomt og intetsigende blik skal man da lede længe efter....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 13:43   #6
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hold da op ... Jeg tager hatten af for den som har skrevet denne artikel -det kræver meget mod at skrive sådan om AFR, og kan ikke huske at nogen andre har skrevet noget tidligere om ham på den måde, nok fordi de ikke tør stå for verbal tæsk...
Helt enig at en del af identiteten og ideologi har forsvundet hos danskerne siden AFR var ved magten- og han styrede det på en måde at flertallet af befolkningen ikke engang så hvad der sker med dem. Helt utroligt hvor meget man kan være autoritetstro.
Det er en almindelig viden inden for psykiatri at man bedst får magten over et menneske(enten i en familie eller mere bredt i befolkningen)-hvis man fratager dem økonomisk grundlag og styrer økonomien på en måde hvor indsigelser ikke hjælper(hvor mange gange har sagsbehandlere ikke fået at vide af klienten at fratagelse af en ydelse er sket på en forkert grundlag og man alligevel ikke blev hørt på). Frygten og magtesløshed er en stærk medicin...
Yderligere styrer man mennesker og befolkning bedst(læs manipulerer) hvis man sine handlinger beskriver/forsvarer- som om de er for den andens eget(dit eget, landets) bedste(selv om den anden konstant kan føle at tingene altså ikke føles så godt som de kunne/burde)...
(Prøv at gætte selv hvilken diagnose den her styreform stemmer bedst med).
Gudskelov for historien selv om det er synd, men vi kan jo altid bruge det til at lære af hvad der skete i 30-erne i Tyskland... Vi skal bare ikke være blinde og døve og skramte...

Så er der den anden ting- nu har vi fået Lars Løkke, som jo er en lidt mere blød mand med lidt mere menneskelige værdier("jeg skal være far hele mit liv, statsminister er jeg kun på lånt tid"). Hans familieværdier fortæller meget om ham som et menneske og at han tør stå for tæsk ved sådan en udtalelse, og jeg støtter ham i det udtalelse på trods af at jeg aldrig har stemt på Venstre. Hvor mange af os almindelige mennesker prøver også at være en forælder samtidigt ved at opfylde andre krav fra arbejdsmarkedet, så vi må jo vide hvor meget det gør ondt når man føler at man ikke slå til som en forælder, og når jobbet er færdig-så står man med en familie som har savnet een og som skal genopbygges... Der er så også det om en statsminister kan tillade sig at vælge en almindelig far eller skal han være en statsminister- måske må han prioritere kun den ene familie, da en statsminister er på en måde "en far" for os alle og repræsenter os alle og den øverste for os alle... Så jeg tror at befolkningen kan godt følge Lars Løkke(uanset om vi kan lide hans parti eller ej)-om det der med familietid...Iøvrigt, har jeg tænkt mig at sige på Jobcenter næste gang -at pga mine begrænsninger, -så skal de vide at jeg er mor for hele livet, og når nu vores statsminister tænker det samme-så må de vel forstår på Jobcenter at det der med arbejdsmarkedet kan jeg jo ikke på fuld kraft som tidligere...
En helt anden ting er medierne-som er så sultne efter at idealisere disse magtsyge folk, og holder dem på magten(bare se hvor meget de er efter Lars Løkke hvor de ikke var så meget efter AFR). Man skal bare huske at man som medie huset ikke har det samme udgangspunkt som en almindelig befolkning... Man skal ikke sluge råt det de skriver- faktisk ville det nok bedst hvis vi holdt op med læse aviser dagligt(hvis man nu ikke kan lade være med at påvirkes af det)... Medierne er der for at skrive historier- og som en almindelig borger burde man bare bedømme om deres historier hører til en eventyr genre eller til en fiktion eller til epik... Ren analyse...
Jeg har også for nyligt læst på text-tv, at de danske arbejdsgivere har igen i disse dage sagt at regeringen må gøre noget for at tiltrække den kvalificerede arbejdskraft til Danmark. Jeg var ved at falde af stolen. Kunne ikke magte længere hvis der fandtes politikere som stadigvæk spises af med disse udtalelser fra arbejdsgiverne. Hvis vi skal tiltrække kvalificeret arbejdskraft- hvad så med vores egne borgere? Se bare hvor mange arbejdsløse der er, og hvor mange mennesker kunne ikke måske have behov for en opkvalificering/ uddannelse/fleksjob? Arbejdsgiverne kigger kun på deres egen lomme, de er ligeglade om noget går ud over befolkningen i Danmark. Jeg kunne ikke forstår at den nuværende regering(som altid har været arbejdsgiveres parti) ikke kan se at hvis de bliver ved med at danse efter arbejdsgiveres musik- så ville Danmark få endnu flere fattige- kassen ville blive endnu mere tom. Jeg kan ikke se logikken i det. Så kan man måske sige, at hvis det fortsætter sådan her (at vi har regering som er arbejdsgiveres parti og ikke lønmodtagerens) - så ville Danmark opnå kun en eneste ting som er god for hele verden generelt- og det er at forbedre levevilkårene for dem som er udenfor Danmark, mens os som bor her vil blive fattige...
(der skal lige siges at jeg stemmer heller ikke for DF, selv om det måske kunne lyde sådan nu. Min udgangspunkt er - i overført betydning -at jeg, så længe er på lav indkomst og mangler penge til min egen husholdning- ikke kan tillade mig at give en dyr gave til min nabo, eller at hyre naboen til at gøre rent hos mig når jeg selv mangler penge og burde iøvrigt selv gøre rent i mit hjem- fordi ellers kan mine børn gå sultne i skolen en dag.Jeg vil jo højst kunne tillade mig at tilbyde min nabo tag over hovedet og mad, rent menneskeligt). Ja-globaliseringen er en uforstået nyhed endnu...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 15:16   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Vi har ingen politikere i Danmark, dat har vi ikke haft de sidste mange år. Vi har en flok børn der ikke er deres opgave voksen, og som bruger de mest basale børnehave-teknikker til at bekrige hinanden, og så børn lyver de og manipulerer med sandheden, for at få det største stykke kage, det bedste æble, de kæmper for personligt at vinde uden tanker for hvem eller hvor mange der bliver tabere.
ja det beskriver alle poliker fuld af løgn ter sig som en hel børnehave en skam at alle politeker er sådan
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket aftryk mener du, at Anders Fogh Rasmussen har sat? Odenseaneren Politik og Samfund 13 14-05-2009 10:05
Tillykke til Anders Fogh med posten! Ninja Politik og Samfund 72 24-04-2009 17:40
Anders Fogh forlader dansk politik Peacock Politik og Samfund 6 06-03-2008 00:24
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension