K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2010, 08:08   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Hej Curls og Multe.

Tak for "Til lykkerne". Et fleksjob er hvad jeg kan klare og synes at være den rigtige løsning for mig.

Indtil videre har jeg altid fået den post jeg skulle have, så jeg tror ikke, at netop det brev skulle være forsvundet på bunden af posttasken.

Jeg har fået et fleksjobbevis og en dårlig fotokopi af en brochure fra Anden Aktør - det er alt. I fleksjobbeviset står afkrydset en del skånehensyn, men ikke noget timetal. Min arbejdsprøvning og efterfølgende aktivering viser at jeg har det bedst med ca. 15 timer om ugen.

Alt hvad jeg ved om fleksjob, kontanthjælp, love, paragraffer og rettigheder har jeg lært på K10 og på nettet. Gudskelov for det - ellers havde jeg ikke været igennem forløbet endnu.

Jeg er henvist til Anden Aktør med det samme, fordi jeg har en længere varende uddannelse i rygsækken. Jeg har så aldrig brugt uddannelsen, men i stedet arbejdet på fabrik.

Hilsen
Cordulla.
Det er meget forskelligt, hvordan man gør det rundt omkring i kommunerne, så det kan være ganske normalt. Kender ihvertfald flere i Københavns Kommune, der med det samme bliver henvist til anden aktør med henblik på at finde et fleksjob.
Pøj pøj med jobsøgningen!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 12:00   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Først tillykke med fleksvisiteringen til Cordulla selv om den kom lidt overraskende men det må jo så være en af de mere behagelige overraskelser

Det lyder som om det kommer lige så meget bag på jobcenter som dig at du blev fleksvisiteret

Men jeg ville da hvis jeg var dig tage en dyb indånding og så nyde det og så ville jeg gå igang med at læse og gemme denne her på min computer http://www.clh.dk/?id=1474 der står det meste du kan få brug for at vide omkring fleksjob ... og ja jobcenterene er dårlige til at informere men ok de har mere end travlt lige pt (ingen undskyldning )


Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hvis jeg var dig, ville jeg få skrevet dine max. timer på, så er der jo ingen mulighed for misforståelser der


Ps. Jeg har kun fået brev om fleksjob, ikke noget fleksjobbevis... -men mon ikke det kommer
Hvis ens kommune bare giver en et fleksjobbevis så er det service

I følge loven har man krav på at få det hvis man beder om det, så skynd dig at bede om det (på skrift naturligvis )

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Tillykke med fleks...
Jeg ville nok prøve at finde ud af om det med anden aktør er helt rigtigt, for jeg blev også sendt den vej med det samme men det viste sig at være en fejl, for det er faktisk først efter 6 mdr. at de skal henvise dig til anden aktør hvis ikke du har fundet job....
Hilsen Susanne
Ifølge loven hedder det at borger kan bede om en privat aktør efter 6 mdr og kommunen SKAL sende til privat aktør efter et år , der står ingen steder skrevet at man ikke må sende folk til privat aktør før det , her i Køge gjorde de på et tidspunkt det at de hyrede Agnes (som så lige er blevet sparket ud ) dem sendte de så alle med lige cpr nummer til og alle med ulige cpr nummer blev så ved jobcenteret og det var ganske lovligt (Agnes var nemmelig så dårlige at nogen borger prøvede at anke det at de ikke kunne få lov til at være ved jobcenteret )

Det jeg ville være obs på var at jeg efter 6 mdr ville forlange at jeg kunne få lov til at vælge mellem tre aktøre da det er et tilbud man skal have der, Køge kommune prøvede også at lade folk hænge til evig tid hos Agnes men det laver altså ikke om på loven at man efter 6 mdr kan forlange en privat aktør og at man skal have et valg ..
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 20:44   #13
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
UHA - nu er der sandelig fart på

Hej.

Tak for alle jeres bidrag.

Jeg skal love for, at der er kommet fart på "min sag" efter mødet forleden. Det fleksjobbevis må være magisk - det sætter åbenbart fart i tingene.
Jeg har i dag fået 2 breve fra Anden Aktør om at jeg skal til 2 møder der i næste uge. Det er sandelig et helt andet tempo end fra kommunen - det er lige før JEG bliver forpustet.

Tak for linket Hejdien - det er et rigtigt godt link. Jeg har haft det i mine bogmærker det sidste års tid - man er vel født optimist

Stadig intet brev fra kommunen - har jeg det ikke mandag bliver der sandelig rykket for det.

Jeg vil have det med valg af Anden Aktør i baghovedet. Nu får det her firma lige en chance.

Cordulla, der er MEGET spændt på, hvad der nu alt skal ske.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 00:03   #14
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Heller intet med posten idag

Tja, der kom heller ikke noget med posten idag.

Mit hoved summer af spørgsmål: Hvem skal informere min A-kasse/fagforening? ( jeg sender lige et brev med en kopi af fleksjobbeviset for en sikkerhedsskyld ) Hvad med efterlønsordningen? Hvordan med indbetaling til pensionsordning? Skal fleksjobbeviset ikke dateres? Hvad må jeg foretage mig, når jeg ikke er i praktik eller forløb hos Anden Aktør? Må jeg undervise på aftenskole? Tage kurser på aftenskole? Arbejde frivilligt eller lave foreningsarbejde? Skal jeg aktiveres, eller er det bevidstløse, ufrugtbare forløb med praktikker og kurser, som jeg har i udsigt? Spørgsmålene er mange og der dukker sikkert flere op.

Og nej, bare rolig - jeg beder ikke om svar på disse spørgsmål fra jer andre lige nu. Det må fa...me være sagsbehandlers ansvar.

Foreløbig har jeg læst og læst og læst på nettet ( især på K10 ) og indtil videre er jeg vel stadig ( med enkelte undtagelser ) under kontanthjælpsreglerne, så det retter jeg mig efter.

Tirsdag smutter jeg på jobcenter med et brev med en masse bemærkninger og spørgsmål til sagsbehandleren. Så kan han "tygge" lidt på det.

Tak for jeres respons.

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visiteret til fleksjob Fru Vinther Alt det andet 3 21-08-2013 08:59
skulle jeg ikke kunne få en ftp martinja41 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-12-2012 15:33
skulle det ikke være lige til ? mortenms Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 08-11-2009 21:33
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Min historie - ikke visiteret endnu leneu Din historie 5 12-02-2007 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension