K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 17:09   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hejsa

Er der nogen der har prøvet at være på det ovennævnte??

Min læge anbefaler mig det men synes det er svært at se hvad det egentlig indebærer udover en indledende undersøgelse på 3 timer....

Da det er NOGET langt væk hjemmefra så ville jeg jo gerne vide noget om hvor meget man skal derop og evt høre erfaringer!!

Jeg har hypermobilitetssyndrom og min læge og jeg selv også mener ikke det er det eneste jeg fejler. Jeg er udredt hos 3 reumatologer og intet udover hypermobilitet er fundet og min egen læge aner ikke hvad jeg fejler. Jeg selv tror på fibromyalgi dog. Men det er jo i bund og grund nok også en funktionel lidelse!

Håber at høre fra nogen

God dag til alle

H

Det hedder forskningsklinik, ikke center og det er jo i Århus

Og så hiver jeg den lige op. VILLE være så lækker hvis der var nogen der har prøvet det!

Sidst redigeret af Webmaster; 17-06-2011 kl. 19:21. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:40   #2
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Denne klinik er et center under Per Fink, som der er flere som har rigtig dårlige oplevelser med, men også nogle få som har gode.

Centrets udgangspunkt er at fibromyalgi er en funktionel sygdom - altså at det er 'ondt i livet' der giver smerterne, men til din orientering er fibromyalgi ikke dette. Det er en sygdom i centralnervesystemet, som du kan læse mere om inde på http://www.fibromyalgi.dk/ og som er på WHO's liste som en selvstændig fysisk sygdom.

Kan læse at du har været hos reumatologer som jo diagnosticere fibro - er du blevet direkte undersøgt for dette? Ellers vi jeg anbefale at du får gjort dette. Kan anbefale Hans Jakob Haga i Esbjerg http://www.reumaklinikdanmark.dk/da/default.aspx


tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:21   #3
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Jeg går oppe på forskningsklinikken for funktionelle lidelser i Århus, i behandling for heldbredsangst.
Efter udredningen, ventede vi på de skulle finde ialt 18 deltagere, hvorefter der blev trukket lod om hvem der kom med på første hold, heldigvis slap jeg med i første omgang, jeg er MEGET glad for det, og forventer nærmest total helbredelse
Det er 8 gange en gang om ugen, samt en opfølgning 4 uger efter sidste gang, det varer fra kl 9-12.30 hver gang, plus en del hjemmearbejde, så man kan godt blive temmelig brugt af det, men syns helt bestemt det er værd at bruge ressourcerne på.
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:59   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
TUSINDE tak for jeres svar! Begge 2 Er jeg utrolig glad for.

Jeg kan ikke rigtig få min læge til at "tro" på at fibro ikke er funktionel lidelse... men jeg må da ærligt indrømme at jeg nu ønsker at få afgjort om det ER fibro eller ej.

Jeg er IKKE undersøgt for fibro hos reumatologerne. DESVÆRRE vil jeg sige. Men måske jeg skal holde på, over for min læge at jeg vil udredes hos reumatolog for fibro FØR jeg siger ja til det der i Århus.


hmm.... mere at tænke over!


Men er der nogen af jer der har ideer til hvordan jeg skal/kan gøre for at få min læge med på ideen?? Måske nogle hjemmesider eller noget der kan ændre hans holdning??

Skal siges at jeg er ENORMT glad for min læge, han er på min side. Han mener at funktionelle lidelser som min er et udtryk for at lægerne endnu ikke er kloge nok til at vide hvad vi fejler helt konkret.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 23:12   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der har været skrevet en del om både Per Fink og funktionelle lidelser her på K10, f.eks. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18036&highlight=fink
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 00:19   #6
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
TUSINDE tak for jeres svar! Begge 2 Er jeg utrolig glad for.

Jeg kan ikke rigtig få min læge til at "tro" på at fibro ikke er funktionel lidelse... men jeg må da ærligt indrømme at jeg nu ønsker at få afgjort om det ER fibro eller ej.

Jeg er IKKE undersøgt for fibro hos reumatologerne. DESVÆRRE vil jeg sige. Men måske jeg skal holde på, over for min læge at jeg vil udredes hos reumatolog for fibro FØR jeg siger ja til det der i Århus.


hmm.... mere at tænke over!


Men er der nogen af jer der har ideer til hvordan jeg skal/kan gøre for at få min læge med på ideen?? Måske nogle hjemmesider eller noget der kan ændre hans holdning??

Skal siges at jeg er ENORMT glad for min læge, han er på min side. Han mener at funktionelle lidelser som min er et udtryk for at lægerne endnu ikke er kloge nok til at vide hvad vi fejler helt konkret.
jamen det er da bare at 'kræve' at du bliver henvist - om ikke andet så for at udelukke det :-) - jeg insisterede overfor min læge og fandt selv hans jakob haga (efter råd herinde fra) som indvilligede i at undersøge mig- jeg skrev til ham på forhånd og forklarede mine symptomer - gav hende adressen, og så var den ikke længere (min læge troede ikke på det der fibromyalgi som hun kaldte det) - Diagnosen fjerner jo ikke smerterne, men det gør det nemmere i forhold til systemet og også at søge målrettet hjælp.

Du skal bare sikre dig at det er en reumatolog som 'tror' på fibromyalgi - desværre findes der stadig nogen som ikke gør.

held og lykke
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 08:05   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Fibromyalgi er en somatisk lidelse af ikke-psykogen karakter og har diagnosekoden M.79 og er anerkendt som sådan af sundhedsstyrelsen. Har du overvejet at skifte læge? For hans indstilling kniber det da vist lidt med.

Jeg kan som allerede gjort her, ligeledes anbefale Hans Jacob Haga i Esbjerg.

Jeg skal ikke udtale mig om nogen specifikke lidelser, men der findes helt bestemt lidelser hvor patienterne somatiserer, og de kan uden tvivl få god hjælp hos Per Fink, problemet er at Per Fink i mangel på bedre at lave føjer er række fysiske lidelser til de psykologisk betingede lidelser, men uanset om en lidelse er af den ene eller den anden karakter, så skal den tages alvorligt, og det skal symptomerne også, da uanset årsagen så er symptomer noget der fortæller at der er noget galt.

At en sygdom ikke er umiddelbart påviselig, er ikke ensbetydende med at den ikke er reel. Det er først i nyere tid at man har kunnet påvise epilepsi, i middelalderen brændte man epilepsi ramte på bålet som hekse. At tre reumatologer ikke har fundet noget, betyder heller ikke at der ikke er noget.

Jeg er selv undersøgt af flere forskellige reumatologer, både på Gråsten Gigthospital, hos Hans Jacob Haga, og hos reumatologisk overlæge Mats Lindberg i Aabenraa, der ingen fysiske forklaringer kunne give på mine smerter, jeg blev dog på de to sidstnævnte steder taget alvorligt alligevel. Og Mats Lindberg foreslog Dexa og MR-scanning som skulle vise en hel række årsagsgivende forhold i min ryg.

Udover fibromyalgi er jeg nu diagnosticeret med 16 andre diagnoser, deriblandt skoliose, spinalstenose, knoglesklerose, slidgigt, diskusprolaps, blot for at nævne dem i ryggen. Dette kan ikke altid ses ved en almindelig undersøgelse men skal udredes ved hjælp af scanninger.

Sommetider er man selv nødt til at presse på for at komme frem til de rigtige resultater der kan give forklaringer på at ens helbred skranter.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Funktionelle lidelser stampe Politik og Samfund 0 18-11-2012 17:24
Center for funktionelle lidelser Århus Mulle63 Alt det andet 6 12-10-2012 15:45
Funktionelle lidelser - en skadelig modediagnose? hrasme Politik og Samfund 17 22-09-2012 08:24
Funktionelle lidelser kontra arbejdsskadestyrelsen Atos Alt det andet 34 20-08-2012 21:35
er personligshedsforstyrrelser og funktionelle lidelser samme ?? kiwimor Alt det andet 7 14-08-2012 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension