K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2009, 10:28   #541
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 13.12.2009

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg

Kære Borgmester

Jeg har i brev af 10.12.2009 fra Borgerservice modtaget svar på det brev jeg fremsendte til dig pr. mail jeg den 07.12.2009, vedrørende mangel på varme i mit hus.

Det er yderst kritisabelt, at du som borgmester og dermed ansvarlig for borgernes sociale sikkerhed kan acceptere, at Fagkonsulent Kirsten Madsen ikke henholder til de gældende lovparagraffer, når det omhandler akut nødlidende borgere. For du har vel godkendt den fremsendte afgørelse, har du?

Citat:
Jeg har undersøgt hvorvidt din ansøgning kan omfattes af reglerne om merudgifter efter servicelovens § 100, men udskiftning af gasfyr, er ikke en nødvendig udgift som følge af din nedsatte funktionsevne. Du er derfor ikke berettiget til tilskud efter disse regler.
Fagkonsulent Kirsten Madsen henholder sig uretmæssigt til servicelovens § 100. Det er § 81 i Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, der skal følges. Udskiftning af defekt gasfyr, har intet med mit handicap og nedsat funktionsevne at gøre. Udskiftning af gasfyr, er alene en menneskeret om at have adgang til opvarmning af sin bolig, og således er det udelukkende et spørgsmål om at et menneske ikke at skal sidde og fryse ihjel.

Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Citat:
Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses.
Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Min ulykkeserstatning kunnen nemt have dækket disse udgifter, hvis hovedparten af min hjælp ikke var blevet inddrage i 2001. Dette betød at Borgmesteren som er ansvarlig for det skete, også er bekendt med, at jeg nødvendigvis måtte bruge af friværdi i mit hus til fysisk træning for ikke, at forværre mit handicap. Det lykkedes ikke. I dag er jeg tilbage i kørestolen, og registreret i RKI.

Borgmesterens besvarelse, er en hastesag!

Ankesag: Bedes omgående videresendt til Det Sociale Nævn.

PS: Bekræft venligst modtagelse af denne mail.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 15:10   #542
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Her dokumentation for brevveksling med Gladsaxe Kommune.


http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 14-12-2009 kl. 15:12.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 13:17   #543
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mail fra Gladsaxe Kommune. Jeg får jo nok først svar til næste år!

Pensionsgruppen Postkasse til mig
Vis detaljer 16. dec. (2 dage siden)

fraPensionsgruppen Postkasse <[email protected]>


dato16. dec. 2009 12.04
emnevedr. mail af 14.12.2009


Til Benny Gerhard

Jeg bekræfter modtagelsen af din mail af 14.12.2009, hvor du ønsker at klage over kommunens afgørelse af 10.12.2009 om gasfyr.

Kommunen skal remonstrere sagen og når det er sket vil du få svar.


Med venlig hilsen
Kirsten Madsen
Fagkonsulent
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 12:13   #544
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mig og min bedste ven Hr. BRÆNDEOVN!

Jeg vågnede op, til 18 gr. varme (kulde), og fryser.

Brændeovne på overarbejde, og det er ikke noget gas jeg kommer med!


http://www.benny-g.dk/index.htm

Mvh. Benny "Frost"
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 19-12-2009 kl. 12:16.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 14:10   #545
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Benny - uanset hvor ondt det må gøre, har du så overvejet om det ikke er nødvendigt at opgive din bolig nu, og tage imod et egnet tilbud fra kommunen?

Jeg er selv i den situation at vi nu har hus til salg, da jeg ikke kan fungere i huset mere, og skal finde et bedre egnet. Vi giver afkald på det hus vi selv har renoveret fra a-z og hvor vores børn er født og opvokset indtil nu.

Men........ det er "kun" mursten, og min livskvalitet er mere værd end en tom skal.

Jeg ved godt det er hårdt, ligesom det er hårdt at erkende en førtidspension, erkende et hav af hjælpemidler og erkende at man ikke kan klare sig selv mere.

Om det duer for dig ved jeg ikke, men for mig er det nu nødvendigt at stoppe en kamp som jeg aldrig kan vinde, og sørge for at få det bedste ud af resten af mit liv. For min egen skyld, så jeg ikke ender som en bitter borger 24-7. Det har hverken jeg selv eller min familie fortjent.
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:12   #546
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, maybe..

jeg tror da godt Benny kan klare at bo i sit hus. som er indrettet til ham.. han fryser fordi gasfyret er gået i stykker. og han har ingen penge fordi gladsakse kommune har snydt ham så vandet driver..
det er ikke helt det samme. men derfor er det jo også skidt for dig og din familie. men her har i selv truffet valget. som vil være det bedste for jer.
Benny har ikke selv truffet valget mht kommunens svigt og bedrag.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:23   #547
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Huldra det er ikke det jeg siger

Jeg synes det er hamrende uretfærdigt som Benny er blevet behandlet - det skal der ikke herske nogen tvivl om!

Så sent som i dag er der en avisartikel om en borger der risikere sit hus og hjem pga. kommunens sagsbehandling. Det er lige trist hver gang!

Det er uholdbart i længden at blive i et hus hvor der ikke er penge til vedligehold mv. - hvad bliver den næste uforudsete udgift?

Fakta er desværre også, at kommunerne gang på gang kan snyde borgere, og gang på gang snydes borgere for at få deres tilgodehavende. Det gør det ikke mere rigtigt, - men sådan er virkeligheden.

Mit indlæg går derfor ikke på hvorvidt det er rimeligt, men egentligt ment som et kærligt puf videre.
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:44   #548
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja okay...
det er jo det som gør det skrevne svært.. om det bliver læst i den anden ende på samme måde som det er skrevet..

Godt at du har læst det hele om Benny.. og til Benny.. godt du har en brændeovn. trods alt. håber der kommer styr på det i det nye år.. nogen må da få øjnene op..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:33   #549
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Tak for dit indlæg Maybe.
Jeg forstår udmærket det du skriver, og mener. Men jeg havde rejst mig 100% efter min tilskadekomst i.h.t. mit alvorlige handicap, og jeg havde optrænet mig til igen, at have et fysisk godt liv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maybe Se meddelelser
Benny - uanset hvor ondt det må gøre, har du så overvejet om det ikke er nødvendigt at opgive din bolig nu, og tage imod et egnet tilbud fra kommunen?
Når kommunen har løjet om min helbredstilstand, og efterfølgende vil have mig til at flytte fra mit hus jeg dengang (2001) havde råd til at bo i resten af mit liv - til en ældrebolig, er det ikke et "tilbud" men en "anbringelse".

Citat:
Men........ det er "kun" mursten, og min livskvalitet er mere værd end en tom skal.
Men... nej, min bolig er andet end "kun" mursten. Jeg har brugt mange penge på, at sætte nye energivenlige døre og vinduespartier i. Jeg har lagt nyt tag på, da jeg var flyttet ind. Jeg har fået fjernet dørtrin, og fået indsat skydedøre der ikke rager ud i lokalet. Jeg har indrettet et træningsrum med træningsredskaber, ribbe m.m.

Det er stedet hvor jeg fik mit liv tilbage efter, at have være anbragt af Gladsaxe Kommune i 2½ år på et omsorgscenter for gamle mennesker (dødens forgård). Derfor skal kommunen ikke få held med, at få mig anbragt i en "ældrebolig", når det er kommunen der har ødelagt resten af mit liv.

Citat:
Jeg ved godt det er hårdt, ligesom det er hårdt at erkende en førtidspension, erkende et hav af hjælpemidler og erkende at man ikke kan klare sig selv mere.
Efter at jeg havde ligget totalt lammet efter ulykken, og efterfølgende ingen erhvervsevne havde tilbage var det OK, at få førtidspension. Jeg bruger kørestol og gangstativ (walkman), og har handicapbil jeg ikke selv kører.

Jeg tror, at du nu bedre forstår "min" indstilling til det forelagte!

PS: Det er godt med en DEBAT, der kan bruges i medier o.a.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 15:26   #550
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hvad med om kommunen udviste lidt PLI - når kommunen tidligere har løjet om, at jeg havde et andet funktionsniveau?

18. december 2009

Center for Service Borgerservice - Pension
Rådhus Alle, 2860 Søborg Telefon: 39 57 56 00
E-mail: pension @gladsaxe.dk

Benny Gerhard

Din klagesag er blevet genvurderet.

Du har den 14. december 2009 klaget over kommunens afgørelse af 10. december 2009 om nyt gasfyr i henhold til Førtidspensionslovens § 17 stk. 2. Ankefristen er overholdt.

Du skriver i din klage, at det er kritisabelt at kommunen uretmæssigt henholder sig til servicelovens § 100 og samtidig henviser du til Aktivlovens § 81, som du mener, skal følges.

I henhold til retssikkerhedslovens § 5, skal kommunen behandle ansøgninger om hjæIp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning.

Derfor er det undersøgt om din ansøgning kan omfattes af reglerne om merudgifter efter servicelovens § 100.

Med hensyn til hjælp efter aktivlovens § 81 er din ansøgning ikke realitetsbehandlet, da du ikke er i målgruppen til hjælp efter aktivlovens § 81.
Gladsaxe Kommune har i stedet vurderet din ansøgning efter mulighederne i førtidspensionslovens § 17.

Kommunen har nu genvurderet din sag.

Kommunen har ved genvurderingen ikke fundet anledning til at ændre afgørelsen.

Dette betyder, at afgørelsen og alle relevante akter, er blevet sendt videre til behandling i Det Sociale Nævn, Statsforvaltningen Hovedstaden, Borups Alle 177, 2400 København NV.

Du vil høre nærmere fra Det Sociale Nævn, når de har truffet afgørelse i din sag.

Med venlig hilsen
Kirsten Madsen
Fagkonsulent
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension