K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 19:58   #1
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
et par råd med på vejen

Hej.
Jeg har været førtidspensionist grundet ikke synlge fysiske lidelse som man vel kalder det når man render rundt med kronisk nyresygdomme som dog ikke endu kræver dialyse.

Jeg har lært en del om systemet indefra i den tid. også nok til at jeg overvejer nogen gange at skrive en bog som skulle bestå af almene danske skæbner. Jeg har jo i kraft af mit liv blandt andre socialt udstødte som man på et eller andet plan godt kan kalde os som går hjemme fordi vi ikke kan andet . om det bliver til noget nogenside vil skæbnen vl vise .

Dog har jeg et par enkle simple råd med på vejen.

punkt et.

i enhver samtale med en offentlig ansat på kommunen kan man læse deres handlinger et stykke ud i fremtiden ved at observere hvordan de reagere på de ting man siger til dem.-

en ting er når man kommer ind for første gang og vil have noget som man har krav på kan man godt live provokeret lidt. det gør de fordi hvis folk heller vil skændes end at at forsøge at få det som de søger om så slipper sagbehandler for at gøre mere ved det i den omgang.

en anden ting er at hvis de ser glade ud skal man regne med at de som udgangspunkt tror at de slipper for at give noget som helst fordi man har krav på det.

bliver de omvendt sure og lukker helt i for sagbehandlingen så ved man at de har lavet noget som de godt selv ved de ikke må. hvilket vil sige at man skal bare selv regne ud hvad det som de har gjort forkert er og så klage over dette til den rette instans.

det betyder dog også man skal vente med at klage til det er meget nødvendigt for ellers får man lynhurtigt diagnosen kværulant.

såfremt man vil opnå noget som helst skal rettes eler man klage over noget er en desværre meget effektiv teknik at ligesom antyde der er sket en fejl et eller andet sted. de vil nemlig så måske sige noget retnig af "Ja det kan jeg godt se. det må vi lige rette i " frem for at man fortæller dem straight out der noget galt som skal rettes da de anser det som et angreb på dem som person . det andet tager længer tid men giver dem en mulighed for at tro om sig selv de kan finde ud af deres arbejde frem for at få besked kort og præcist at det kan de ikke.

Noget andet er at man skal altid have alt på skrift. uanset om de lige ringer og vil klare et eller andet skal man have alt på skrift. der skal være lovgrundlag vedlagt samt klage vejledning.

en vigtigt ting hvis man føler sig chikaneret er at sålænge man ikke har haft en båndoptager med som vidnesbyrd og der på et sådan bånd ikke optræder decideret ulovlige udtalsere som eksembelvis mordtrusler er det klogest ikke at spilde tid på at forfølge de ting igennem klager. sålænge de ikke har brudt loven sker der intet andet end man selv risiker en kværulant diagnose på sin person.

noget andet er at der skal to til at skændes. den mest voksne skal desværre altid være klienten. ellers sker der ikke meget i sagen overhovedet.

Jeg håber at andre kan bruge de her observationer jeg har gjort til noget. det har kostet mig en del besvær at opnå den indsigt. det er dog ikke ensbetydene med at det dækker over alle situationer.

hvis andre har gode råd med på vejen så smid et indlæg-.
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 22:07   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo mere dum man 'spiller' jo bedre går det på kommunen!!!

Jeg har lagt mærke til, at hvis man begynder at slynge om sig med regler love og §§'er, så bliver de provokeret....

Hvis man derimod siger,,jamen DU er den kloge i det her'' så går det hele meget lettere. Eller hvis man siger sætninger som ,,jamen kan man det...ej hvor godt jeg har dig'' så står de nærmest på hovedet for at hjælpe.
Sagsbehandlere skal roses når de gør noget godt, man skal være overbærende når de dummer sig.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 22:17   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kors I Hytten !!!!!
Skulle I 2 ikke stille op til en eller anden ministerpost !!! :-)
Det er da utroligt, så mega meget DIPLOMATI, der skal til for at smøre dem på kommunen, så man får sin vilje, ser det ud til :-)
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 22:26   #4
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
Desværre er det rigtigt i mange tilfælde. iøvrigt skal man lade være med at skrive om to ting på en gang hvis man skriver klage eller søger om noget. de kan ikke finde ud af det så- man risikere altså man ikke ikke svar på den ene henvendelse .
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 23:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kors I Hytten !!!!!
Skulle I 2 ikke stille op til en eller anden ministerpost !!! :-)
Det er da utroligt, så mega meget DIPLOMATI, der skal til for at smøre dem på kommunen, så man får sin vilje, ser det ud til :-)
Man kan desværre ikke smøre (?) nogen på kommunen, men man kan flyde med strømmen og lade være med at råbe, spille dumsmart eller virke truende, så kommer man somregl bedst ud af situationen. Alle de gange hvor jeg har siddet og bidt mig selv i tungen for ikke at knalde verbale ørertæver ud, har givet pote selvom det holdt hårdt. De gange hvor jeg har teet mig fuldstændig sindssygt med blottede tandhalse og knyttede næver, har givet bagslag af den grimme slags.
Så jo, min erfaring er bestemt, at man skal geare ned, følge stømmen, rose, tale og være i positiv dialog. Og om muligt spille en smule dummere end man er, istedet for at lægge ud med love og pargraffer og stikke dem en flad øretæve med Karnov.

At jeg så er skredet lige hjem i flere tilfælde og faret i blækhuset og indvolveret Borgmester, chef og ombudsmand (og K10) er en anden ting. For jow, gu skal man da have sin vilje!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 00:58   #6
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
Det som er vigtigt at man husker det er at det er som regel magtmennesker man sidder over for. eller også den type som selv har så meget rod i sit personlige liv at det at" frelse " andre bliver en hovedopgave.

under alle omstændigheder bliver det således svært at sige ting til den type mennesker som det rent klart og tydeligt forholder sig da deres virkeligheds opfattelse ikke ligger på niveu med andres . de lever jo et meget beskyttet liv med en stor indkomst netop fordi man i danmark har valgt at forsøge at forære de offentlig ansatte så tilpas mange penge i løn for at undgå at de lader sig smøre alt for meget. om det virker i praksis kan man så stille de spørgsmålstegn til som man har lyst til.

Men det at ens liv er i hænderne på en person som tager ting alt for personligt og at man kan regne med at dem som er for hurtige til at give udtryk at man faktisk kender loven som den er skrevet og hvad man har ret til kan ikke få på samme måde som dem som sidder og klapper i sine hænder af sagsbehandlers umådelige talent og åbenlyse magt er lidt forkvaklet. men i vid udstrækning en realitet.

Jeg er ikke typen som vil nedværdige mig til at forsøge på nogen måde at "smøre" de offentlig ansatte på nogen måde. jeg sende en klage hvis jeg ved at et medhold kan betyde en fyring af en eller flere ellers så spare jeg de penge som frimærket koster. har en aktiv klage som hare varet siden 2004. kender lidt til systemets evne til at forsvare sine mest elendige uegnede personaler på mest imkompetent vis efterhånden. men smøre dem i de sager hvor de ikke selv får noget ud af det kan man ganske rigtigt ikke.
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 01:29   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har (næsten) altid opført mig ordenligt ved div møder, men har omvendt altid givet den gas på skrift. Det tjener ikke altid noget formål at sidde og små skændes ved et møde, men at skrive lige ud af posen virker bedre. Skrift forpligter, ord kan tvistes og drejes...

Hvordan sagsbehandlere er, har jeg ingen kompetancer til at afdække. Men forstiller mig de er lige så forskellige som alle os andre, og ikke ret meget anderledes i virkeligheden. Så den diskussion tør jeg ikke kaste mig ud i...
Mht deres løn, så kan jeg ikke forestille mig den er noget særligt at råbe hurra for, og forestiller mig et eller andet sted, at de sikkert er en smule underbetalte forhold til de arbejdsopgaver (og umulige klienter) de engang imellem er tvunget til at være sammen med..

De par sagsbehandlere jeg kender privat (familie) er lige så flade sidst på måneden som alle os andre, den ene er gift med en værre røver (min søns Farfar) som har alen lange domme for både det ene og det andet. Selv er hun enormt rolig og velovervejet - faktisk to modsætninger. Men derfor har de alligevel været sammen i over 30 år. Og den anden er min Fars brors kone, hun er til gengæld meget konservativ og af den gammeldag skole, og min Farbror arbejder i skattevæsenet, så de to matcher godt. Desværre er de så 'tørre' at jeg falder helt uden for kategori med mit sprudlende væsen der altid ser det sjove i livet og aldrig tager tingene så tungt. Det er som om de ikke ejer nogen sans for humor.

Så sagsbehandlere kan ikke skæres over én kam. Ligesom jeg heller ikke rigtigt tror på man kan vurderer dem efter et enkelt møde. Selvfølgelig kan man mærke om kemien passer..nogenlunde, men jeg er da selv blevet overrasket både negativt og positivt. Og havde som udgangspunkt læst dem forkert i starten.

Sååå....jeg...veeed....ikkeee.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejen til førtidspension. Julcha Din historie 15 07-06-2012 15:21
Vejen Kommune Forsyg Dit og Dat 6 30-10-2010 09:47
Vejen til accept af FP? empowerment Dit og Dat 9 17-08-2010 01:14
Vejen til arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 3 15-12-2008 14:30
Vejen for mig? Klund De Unge 8 21-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension