K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2021, 21:14   #1
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Lønforjøjelse, men ikke meget mere i bruttoløn?

Hej
Jeg har spurgt om lønforhøjelse på mit arbejde, og har fået en stigning på 15 kroner i timen (fra 170 til 185).
Men når jeg går ind på fleksjobberegneren, stiger jeg kun ca. 1.000 kroner brutto.
Rammer jeg et eller andet loft, eller...?
Jeg arbejder 17 timer effektivt om ugen.
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2021, 14:33   #2
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Helt ærligt har jeg ikke forstand på tal, så jeg vil ikke tilbyde dig at regne noget efter.
Men du har vel oplyst kommunen om din lønstigning?
De, (eller også er det arbejdsgiveren) skal så udregne en ny årsindtægt, altså hvad du ville tjene om året, hvis du var på ordinært arbejde. Deraf finder de den sats dit fleksjobtilskud beregnes efter.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2021, 19:18   #3
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Ja, jeg har selvfølgelig oplyst kommunen om min nye løn.
Det er når jeg sætter den nye løn i beregneren, at jeg ikke forstår at lønnen ikke bliver højere.
Der er jo 160,33 løntimer på en måned, og hvis jeg ganger dem med 15 kroner (som er min lønstigning), giver det ca. 2.400 kroner.
Så jeg tænker, at jeg må ramme et eller andet "loft", når beregneren kun viser en stigning på ca. 1.000 kroner.
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2021, 17:19   #4
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Nedenstående er fra borger.dk:

"Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. af din løn før skat op til 14.965 kr. (2020) og 15.264 kr. (2021) pr. måned, inkl. pensionsbidrag. Hvis lønnen inkl. pensionsbidrag overstiger dette beløb, bliver fleksløntilskuddet nedsat med 55 pct. for den del af lønnen, der ligger over 14.965 kr. (2020) og 15.264 kr. (2021)"

Kan det være sådan noget der spøger? eller måske det er den beregner du bruger ?
jeg må blive dig svar skyldig. Jeg husker da jeg fik tilkendt fleksjob at jeg brugte evigheder med at sidde og regne , men det er altså heller ikke min spidskomnpetance.
fandt ud af at der var ret stor forskel på beregnere, så vidt jeg husker var den bedste på gigtforeningen.
Men det er da spændende hvad der står på din lønseddel, hvis det også er noget skrammel, synes jeg du skal høre dem ad på kommunen eller dit forbund, det er da irriterende ikke at vide besked.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2021, 17:27   #5
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Min frygt var desværre begrundet...

Min lønforhøjelse på 15 kroner i timen, giver desværre ikke meget i kassen
Det giver fint nok på mit arbejde (knap 1100,- om måneden brutto).
Men... så går kommunen ind og modregner i flekløntilskuddet, fordi jeg får mere udbetalt, så der bliver ikke meget tilbage på bundlinien
Jeg fortryder faktisk, at jeg spurgte om lønforhøjelse, når jeg ikke har mere ud af det.
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension