K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 08:31   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Piskesmæld, hjernerystelse og smertestillende

Hej Alle i Kære K10'ere

Sidder her og har en dum dag...
Skal på job (fleksjob) om halvanden time og har i dag opfølgning fra kommunen. Som de skal iflg. loven. Helt fint og dejligt at denne følges for en gangs skyld - men lidt øv at jeg har det møde i dag, når jeg har en dum dag,,,

Ud over de daglige gener/smerter så har jeg de sidste 2 dage, 3. dag i dag tandpine i en rodbehandlet kindtand. Det burde da ikke kunne gøre ondt? eller hvad? Det er 5-6 år siden den blev rodbehandlet. Overvejer bare at få revet den ud...
Men har pt. ikke råd til at gå til tandlægen...

En anden ting ,som jeg måske nok burde spørge en læge om, men vælger nu at spørge jer ...

Når man spiser så meget smertestillende, som jeg og mange af jer andre gør, har I så spekuleret over hvordan det kan være at, man f.eks. alligevel kan have voldsom tandpine? Menses smerter osv.?

Jeg tænker gad vide om de virker...alle de piller: 3 x dagligt indtag af: 2 x 665 mg Panodil, 3x 300 mg gabapentin, 1x 10 mg oxycontin (+ ekstra i 5 mg oxynorm op til 3 x daglig).

Jeg går pt. på smerteklinik, og lægen der vil have mig yderligere op således at den hedder alt det andet men øgning af oxycontin til 3 x 15 mg daglig + noget som skal hjælpe gabapentinen til at virke mere.

Men jeg orker ikke alle de piller. Alt går op i piller. Gider ikke, vil ikke.
De fleste dage synes jeg at det går okay med det jeg spiser nu. Men så er der disse perioder med øgede smerter (se lige bort fra min tandpine og menes smerter)... Der overvejer jeg om lægen måske har ret.

Men for pokker jeg, hvor mange piller skal jeg proppe mig med? De helbreder jo ikke, de dækker blot over hvordan jeg har det og i de gode perioder, får jeg jo nok gjort mere end godt er og så er vi tilbage igen. Men tager jeg mere medicin, kan jeg mere og så køre vi igen...

Og når man som jeg også har kronisk hjernerystelse, så hjælper disse piller jo med at hjernen "sakker endnu mere bagud"... eller hvordan jeg nu skal forklare det.

Jeg har det sidste års tid, måske lidt mere, oplevet noget som gør mig bekymret.

Når jeg skal lægge mig for at hvile eller sove, så har jeg en lyd, primært i højre øre. Lyden kan jeg bedst beskrive som lyden af en lasso der svinges. Den er ganske ubehagelig. Jeg har fundet ud af at, hvis jeg strækker halsens muskler og sener kan jeg få lyden væk, så det handler nok om at jeg er spændt op .. Har andre oplevet dette? Og nej det er ikke bare min tinnitus, denne lyd er helt anderledes...

Andre gange, og det er det værste, for den lyd kan jeg ikke hindre ved stræk eller andet.
Det lyder inde i mit hoved - også her ved liggende hvil - der hvor "hovedet er sat på rygraden", som om kraniet skurer mod knoglerne i rygraden. Som en skrabende, knitrende eller skurende lyd.
Har nogle af jer andre oplevet dette?

Når jeg har spurgt lægen, kigger denne på mig med underen og spørger om det passer rytmisk med mit hjerteslag. Og ja det gør det med den lasso lyd i øret, men ikke den anden lyd inde i hovedet. Og svaret er så, at så er det jo nok pga. spændinger og jeg må lave de øvelser fyssen har givet... Arj tak... men hvad med den der lyd som jeg beskriver sidst...? Den ved lægen ikke hvad kan være, men det hænger nok sammen,,,

Jeg er aldrig blevet røntgen fotograferet i nakken - nu er det lidt over 6 år jeg har været ramt...og jeg er da bekymret for at der er noget der man ikke har opdaget.. og som måske skjules pga. alle de smertestillende...

Kram til alle Jer
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 08:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved ikke meget om piskesmel men tandpine de piller du tager virker ikke på knogle smerter det vil sige tandpine, prøv at spise 600 mg ibofin, det vil måske hjælpe, hvis ikke så skal du til tandlægen igen der kan være gået betændelse i det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:15   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Åh ja den kindtand... ja det kunne jeg da forsøge mig med.. :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:55   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg har også den lyd der afhænger af hvordan man drejer strækker hovedet, samt den der knogleskurren.

Jeg fik at vide at det var helt normalt ved lidt slidgigt i nakkehvirvlerne, og at det blot er aldersbetinget slid.. det er åbenbart hårdt arbejde for halsen at rende rundt med sådan et hovede i årevis..

De nævner noget medicin, amitriptylin, ved ikke om det er noget du har prøvet..

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...se-senfoelger/
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 16-10-2013 kl. 10:05.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 10:18   #5
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Som sygeplejerske ved jeg at man kan være uheldig med tandpine. Hvis Kombination af Panodil og Ipren ikke virker hos dig så er der kun vej tilbage og det er din tandlæge der kan hjælpe. Morfika og stærke smertestillende hjælper ikke mod tandpine.
Desuden jeg undre mig hvordan kan du komme til den 1½ time fleksjob når du tager all den medicin du har nævnt. Du skal være påvirket af din medicin forbrug til daglig.
Desværre reglerne er sådan idag og tages ikke hensyn til de individuel.
Hvad består din 1½ time fleksjob af??
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 10:43   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
OBS: Bilkørsel og medikamenter

Hej Mawebbro

Kører du bil skal du være opmærksom på at du ikke må overskride 400 mg morfika pr. døgn.
Lægen kan oplyse dig om hvordan du skal forholde dig til medicin og bilkørsel.

Jeg fik ændret smertestillende medicin på smertecenter, men det var først hos lægen 3 mdr. senere at jeg blev informeret om jeg overskred døgndosis for at måtte føre bil.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:21   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Ud over de daglige gener/smerter så har jeg de sidste 2 dage, 3. dag i dag tandpine i en rodbehandlet kindtand. Det burde da ikke kunne gøre ondt? eller hvad? Det er 5-6 år siden den blev rodbehandlet. Overvejer bare at få revet den ud...
Hvis tandlægen, som rodbehandlede tanden, ikke har fået renset og fyldt rodspidserne 100%, så kan man godt opleve, at en tand skal rodbehandles igen.
Nogle gange kan en rodspids være meget svær, at ordne 100%, så det er ikke sikkert, at man kan bebrejde tandlægen noget (iflg. den specialtandlæge jeg var hos tidligere på måneden).

Mange af mine tænder er rodbehandlede, så jeg har, desværre, en del erfaring med den form for tandpine.
De første mange gange tog jeg smertestillende og lagde noget koldt på kinden. Men det virkede ikke særlig godt.

Sidste vinter var jeg på den igen, men da havde jeg læst et nyt godt råd.
Tag en tørret nellike (en af dem man bl.a. stikker i appelsiner til jul) og læg den ved roden af tanden.
Jeg blev meget overrasket over virkningen.

Jeg fortalte min tandlæge om det, først blev han overrasket, men så alligevel ikke, fordi ved en "dry socket" (en modbydelig tandpine som opstår p.g.a. en bakterie efter en udtrukket tand) der lægge man nellike-olie ned, for at tage smerterne.

Du er nødt til, at få gjort noget ved tanden, men du kan bruge mit råd med nelliken ind til du kan komme til tandlægen.

"Går man rundt med en uopdaget tandrodsbetændelse, kan bakterierne fra betændelsen spredes med blodet. På den måde kan en rodbetændelse i sjældne tilfælde være medvirkende årsag til alvorlige sygdomme i hjerte, hjerne og lunger."
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...etaendelse.htm

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Når jeg skal lægge mig for at hvile eller sove, så har jeg en lyd, primært i højre øre. Lyden kan jeg bedst beskrive som lyden af en lasso der svinges. Den er ganske ubehagelig. Jeg har fundet ud af at, hvis jeg strækker halsens muskler og sener kan jeg få lyden væk, så det handler nok om at jeg er spændt op .. Har andre oplevet dette? Og nej det er ikke bare min tinnitus, denne lyd er helt anderledes...

Andre gange, og det er det værste, for den lyd kan jeg ikke hindre ved stræk eller andet.
Det lyder inde i mit hoved - også her ved liggende hvil - der hvor "hovedet er sat på rygraden", som om kraniet skurer mod knoglerne i rygraden. Som en skrabende, knitrende eller skurende lyd.
Har nogle af jer andre oplevet dette?

Når jeg har spurgt lægen, kigger denne på mig med underen og spørger om det passer rytmisk med mit hjerteslag. Og ja det gør det med den lasso lyd i øret, men ikke den anden lyd inde i hovedet. Og svaret er så, at så er det jo nok pga. spændinger og jeg må lave de øvelser fyssen har givet... Arj tak...
I rigtig mange år kæmpede jeg med spændinger i nakke/skulder-området, og oplevede også "sjove" lyde fra nakken.

De senere år har jeg øvet mig lidt på zoneterapi, og har stort set kun ondt i nakken når der er bøvl med en kindtand.

En akupunktør fortalte mig engang, at alt det onde fra nakken samler sig ved det yderste hjørne af neglen på storetåen/tommelfingeren. Og bl.a. dette punkt behandler jeg når nakken driller.

Hvis du kigger på din tommelfingernegl, så handler det om det hjørne, der er ved ydersiden af fingeren, og op mod armen, altså modsat af hvor du klipper neglen.
Prøv at massere det lidt med spidsen af den anden tommelfinger.

Jeg skriver "lidt" fordi, at med det bøvl du har med nakken, så kan jeg forestille mig, at du hænger oppe under loftet hvis du masserer for hårdt.
Når et punkt er ømt, så er det netop fordi der er noget "at komme efter".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 08:39   #8
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Kære alle Jer

Tusinde tak for svarene

Ja, nelliker har jeg faktisk benyttet før ved tandpine, den er god nok, det hjælper rent faktisk...!

Vidste ikke at, det kunne blive alvorligt med det betændelses noget i tænder som overfører til blod... Må vist hellere få taget mig sammen og finde en tandlæge med tid... Skal bare lige høre i tlf om jeg må afdrage... Åh så pinligt" øh hej,,, jeg har monster ondt i en rodbehandlet kindtand og nu ned i kæben... Har i tid at kigge? Tak... øh jeg har ingen penge..." - nå det går nok med det, det er jo ikke første gang at jeg har måtte kontakte nogen og så bede om lov til at afdrage...

Ang. de 400 mg morfika - der fortæller lægen mig på smerteklinikken, at når det er depot, kroppen har vænnet sig og man selv føler sig ok, så er det lovligt at køre bil. Hvis man øger dosis, skal man mindst vente 14 dage førend det er lovligt igen at køre bil.

Hvor meget morfika er der i 30 mg oxycontin? - hvordan finder man ud af det?
De 3 x 5 mg oxynorm jeg kan tage ekstra; hvis jeg tager bare 5 mg så køre jeg ikke. Endvidere så hvis jeg tager ekstra, så er det fordi jeg er så dårlig/smerteplaget at jeg ikke kan køre alligevel.


Angående lyde i nakke/hoved/øre... Jeg bliver 40 unge år til marts... kunne nu godt tænke mig, at det blev undersøgt nærmere... Tror jeg må banke i bordet næste gang jeg er hos lægen.

Ang. tryk på fødder og negle.. det vil jeg da prøve. Det kan jo ikke skade Tak for tippet

Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Desuden jeg undre mig hvordan kan du komme til den 1½ time fleksjob når du tager all den medicin du har nævnt. Du skal være påvirket af din medicin forbrug til daglig.
Desværre reglerne er sådan idag og tages ikke hensyn til de individuel.
Hvad består din 1½ time fleksjob af??
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår din underen og dit spørgsmål korrekt men jeg prøver her at svare alligevel

Den medicin jeg spiser, har jeg spist i de sidste 6 år - dog med øgning af oxycontinen fra 2x10 mg til 3 x10 mg daglig. (har faktisk været højere oppe i starten - men det ligger år tilbage).

Jeg tager netop al den medicin, for at kunne passe bl.a. et fleksjob og samtidig kunne være mor, kone veninde og mig.

Det er det første job jeg har siden jeg blev fleksjobber i dec. 2008. Nogle perioder er ok, andre slet slet ikke. - Ligesom så mange andre i samme situation.

Og jeg skriver at jeg skal på job om 1½ time... Jeg arbejder faktisk 3 timer, 2x pr. uge (onsdag og fredag), altså i alt 6 timer.

Igennem alle de arbejdsprøvninger jeg har været i, i de 6 år som ledig flekser, har mit resultat varieret fra 4-8 timer pr. uge.
Dette var jobcentret helt klar over via timeskemaer, dagbøger, udtalelser mv. men der blev ikke lyttet.

Og det gjorde der ikke, fordi i min udredning til fleksjob, da skaden stadigvæk var ny, gjorde jeg som så mange andre, knoklede på og satte arbejde højere end familie. - Jeg troede og håbede fuldt og fast på at "det ville gå over"!

Det udmundede i et fleksjobbevis på 12-15 timer pr. uge. Alle efterfølgende afprøvninger/praktikker viste de omtalte 4-8 timer pr. uge.

Kommunen holdt så fast på de 12-15 timer, hvilket var en af årsagerne til at, jeg ikke kunne få job før den nye reform her i 2013.

Jeg har så været så heldig at, blive ansat i en lille virksomhed, hvor jeg primært arbejder på kontor med forskellige opgaver. Alt fra at ringe til potentielle kunder, betjene kunder i butikken og til at fremstille reklamer og kataloger for virksomheden.

Min arbejdsgiver tog en chance med mig og nu har jeg været ansat siden 1/5-13. Han fik 4 ugers praktik gratis, dvs. hele april måned. Han virker tilfreds

- det var i øvrigt min, til tider noget bramfrie husbond der spurgte om ikke lige denne virksomhed havde brug for en kontordame i 4-8 timer pr. uge - hvilket jo så var mit held.

Jeg har gode dage og dårlige dage, men ofte kan jeg magte mit fleksjob, fordi jeg ved, jeg sidder alene på kontoret. Jeg ved min chef, er yderst fleksibel og hvis jeg spørger om jeg en enkelt dag kan arbejde hjemmefra, siger han som reglen ja. - Hvis jeg f.eks. er i gang med en reklame, så er det jo lige meget om jeg sidder her eller der - og så sender jeg dagens resultat til ham pr. mail, så han kan se at jeg laver noget Ikke at han har bedt mig om at gøre det, jeg gør det for min skyld ...

Nogle gange har han haft behov for at jeg var fysisk i butikken, fordi han ikke selv kunne være der, pga. møder eller lign. Så har han bare bedt mig om fysisk at, være til stede.

Andre gange, har jeg været virkelig dårlig og har måtte konstatere at; jeg er skidt i dag, jeg kommer ikke. Hvilket har været helt ok, aldrig sure miner.

Jeg har ud over 2 ugers ferie + et par dage, så har jeg været "almindeligt syg" 3 x jeg skulle have været på job - hvilket han selv skal betale.
Og så har jeg 3 fraværsdage pga. min skade, hvilket han får dækket det meste af via en eller anden §.

I går da jobkonsulenten kom, sagde hun, at hun jo skulle komme fordi det står i lovgivningen, men hun syntes at alt virkede fint og at hun jo egentlig kunne have nøjes med at ringe. Men hun kom og det var helt fint

Håber det gav svar på din underen og dit spørgsmål - eller må du lige vende tilbage

fra Mawebbro - der stadig har tandpine - der dog virker til at aftage en lille bitte smule...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 11:04   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser

Vidste ikke at, det kunne blive alvorligt med det betændelses noget i tænder som overfører til blod... Må vist hellere få taget mig sammen og finde en tandlæge med tid... Skal bare lige høre i tlf om jeg må afdrage... Åh så pinligt" øh hej,,, jeg har monster ondt i en rodbehandlet kindtand og nu ned i kæben... Har i tid at kigge? Tak... øh jeg har ingen penge..." - nå det går nok med det, det er jo ikke første gang at jeg har måtte kontakte nogen og så bede om lov til at afdrage...
Tjaa, ind i mellem kan man være nødt til, at sluge en kamel, eller to.
Jeg håber du finder en løsning.


Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser

Ang. tryk på fødder og negle.. det vil jeg da prøve. Det kan jo ikke skade Tak for tippet
Lige præcis.

Det lykkedes mig nu, at finde en tegning med nogle punkter, som også er gode ved nakke-problemer.
Nederst på denne side er der en tegning (fig. 3), hvor der er tegnet nogle røde trekanter: http://www.touchpoint.dk/wss/default.asp?page=4218

Prøv dig frem, f.eks. når du sidder og ser TV, eller hvis du kører i bus eller tog.
Du kan simpelthen lede efter ømme punkter, og når du finder et punkt der er ømt, så masserer du det lidt (alt efter hvor ømt det er), og det kan du evt. gøre flere gange dagligt.

Hvis du oplever, at du føler dig meget tørstig under behandlingen, så drik noget vand, for det er affaldsstoffer, der bliver løsnet og skal skylles ud.

Alt det der med affaldsstoffer har jeg altid rystet på hovedet af, men når jeg behandler mig selv oplever jeg tit, at jeg får en meget tør plet i halsen, og den forsvinder først når jeg har drukket en hel del vand, lidt af gangen.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 12:10   #10
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak Vovse
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension