K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2007, 11:33   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Nu er vi altså ikke børn !

Åhhh hvor kunne jeg sige mange ting her Trylledyr...om os selv som marginaliserede klienter i systemet...

heldigvis har vi som ægte danskere frihed til at trykke hånd som vi vil og det har aldrig været et problem....men Hjorten han får fingeren...he..he... i hvert fald i mine tanker.

og det er der såmænd ikke noget som helst "ondt I " det er rigtigt dansk...he..he..he..


Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 11:36   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Jeg tilslutter mig helt og aldeles Trylledyrs indlæg.

Jeg har det på nøjagtig måde.

Jeg har dog en grund til at jeg syntes det ville være totalt åndsforladt at en pædagog bære burka ..

Hvem har ikke prøvet at stå i Bilka i en kæmpe kø, men en lille unge i vognen foran en ?

Vi har garenteret alle prøvet det med at barnet af lutter kedsomhed sidder og glor lige på en, og hvis man så smiler til dem så kan man få dem til at sidde og hoppe op og ned af bare glæde over at man smiler til dem, små børn læser så meget i ens ansigt humør, glæde , sorg, vrede og det vil de være helt afskåret fra ved en burka.

Så for min del er det mest af hensyn til børnene at jeg syntes det ville være forrykt at pædagoger kunne bære burka ...

Lige sådan har jeg det med sagsbehandler , jeg vil have lov til at kunne aflæse deres ansigter når jeg sidder til et møde...

Også jeg bruger stadig det at give hånd, og gør min sagsbehandler det ikke så gør jeg det selv og får dermed dem til at gøre det, sad jeg med en sagsbehandler der ikke ville give hånd og derefter formummede sig helt og aldels bag en burka så ville jeg ikke have en ide om hvordan et møde var forgået , og det er sq svært nok at gennemskue i forvejen ...
 
Gammel 04-05-2007, 11:47   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

humor...
jeg taler ikke om burkaer men om håndtryk...men jeg må indrømme at det kunne være en ide at gå med en ...så kan det være man fik fred...joke...spøg til side...nej burkaer er noget kedeligt noget...men hun var altså godkendt til at være plejemor og mon ikke det var en afledningsmanøvre fra et vist parti omkring hagekors og dødsstraf og lignende shit...?
Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 12:01   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Trylledyr skrev:

Citat:
opdragelse til at indgå i det samfund, man befinder sig i.
Det vil jeg give dig ret i, MEN det er gået for vidt, når en regering i den grad i detaljer vil bestemme og lovgive over hvert enkelt menneske i hoved og r...

Arbejde er sundt. De syge sættes til det.
Rygning er usundt. Ryg kun en smøg om dagen.
Motion er sundt. Motion på arbejdet.
Køb miljøvenligt.
Giv hånden.
Gå ikke med burka.
osv. osv. osv. bla-bla-bla.

Overvågning.
Registrering.
Kontrol.
Pisk og gulerod.

Det er til at brække sig over, når STATEN gør hele landet til een stor OPDRAGELSESANSTALT.

Igen går man ind og træder på flertallet for at "straffe" en minoritet.

Hvad bliver det næste? Må vi så heller ikke bande? Pille næse?
zuza er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 12:04   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

hahahah Zuza den med at bande tror jeg snart kommer men pille næse... den glæde tror jeg ikke politikerne vil undvære...



Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 12:13   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

ha-ha-ha - i lige måde, Stella.

Jeg vil FANDEME nægte at give hånd til en politiker, der piller næse.
zuza er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 12:37   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Citat:
Kjole-Ole nægtet adgang i B&O-butik

En 60-årig mand fra Viborg er blevet forment adgang til en B&O-forretning, fordi han går i dametøj. Nu har 'Kjole-Ole' slæbt ejeren i retten
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...icle292387.ece

Endnu et eksempel på vanvid.

Hvad så med skotske mænd i kilt?
Må de heller ikke komme i butikken?
(Jeg så en i tv, der deltog i et meget omtalt bryllup, der ankom i kilt.)

Man skulle have troet, at netop danskere havde overskud til at være MINDRE FORDØMMENDE, men nej... det er desværre blevet værre og værre.

Vi skal være ens hele bundtet.
zuza er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 17:50   #18
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Et håndtryk er ikke et udtryk for ”danskhed”, men for høvisk adfærd.

Jeg tænker, at der er nødt til at være et fælles regelsæt for almindelig høflig adfærd mellem mennesker, hvis vi alle skal være her. Hvor ville vi være henne, hvis alle gjorde, som vi havde lyst til? Hvis jeg ikke husker helt forkert, hedder ordet anarki. Er det der, vi skal hen? Bare ingen regler og så har vi det kanongodt. Vi kan gøre som det passer os, hilse på hvem vi vil, slå hvem vi vil, pille næse hvor vi har lyst og kradse os i rø… med en smøg i flaben på chefens kontor

Jeg har fulgt kjole-Ole sagen, og jeg synes det er fint, at han har kjole på. Han vil dog få et problem, hvis Stephen Berg nægter at give ham et håndtryk Men nu handler debatten altså om en offentlig ansat med kontakt til borgerne, og som ikke vil følge spillereglerne for almindelig høflighed, og derfor mener jeg ikke, der kan drages nogen sammenligning.

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 18:46   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Ak ja det er svært at være tolerant ...nu er der jo ingen der har udvist uforskammethed ved at lægge hånden på hjertet og smile til en i stedet for at trykke hånd vel ?

Det du siger er at du ikke kan tolerere andet end det du forlanger er normalt.
Alt andet er anarki og flabet og forkert.men sådan er realiteterne ikke...det kan man jo selv erfare her i verden...der er tusinder af forskellige kulturer...masser af frygtelige ting sker alle vegne...skulle vi ikke prøve at blive "venner" med muslimske kvinder i stedet for at banke dem endnu længere ud af samfundet...after all er det en af de grupper der er helt nede på bunden i forvejen.

Det er ikke hvad man gør der er vigtigt det er grunden til at man gør det der er altoverskyggende.

Jeg skal ikke stille mig som dommer over andre mennesker valg og tro.

Jeg er ikke muslim og vil aldrig blive det men jeg kan altså ikke se at alle muslimer er uhøflige på grund af deres traditioner.Jeg tror det er lige så svært for dem at lægge deres kultur på hylden som det ville være for os at lægge vores kultur på hylden...

Det de gør er jo det de kender bedst...de er flasket op med deres kultur og føler sig hjemme med det...ligesom vi føler os hjemme med vores kultur.

Problemet er at vi har et dansk folkeparti som ser "dem" som fjenden ...som "dem" der vil overtage landet og alle er islamister og du ved nok det hele...

...og så er vi danskere ikke meget for andre kulturer...franskmænd er arrogante Italienere er alle mafioso...svenskere er alle drankere...tyskere er alle nazister...spansk lig med fascist og u name it og så selvfølgelig os selv ..de bedste i verden de mest udviklede og så videre...VI er bare de eneste der har forstået hvordan man skal leve og opføre sig...

Er det ikke lidt frækt ? Urimeligt ?

Jeg har aldrig brudt mig så meget om den almene danske kultur selv om jeg er dansker men det må man vel gerne føle, jeg syntes den er lidt kedelig ...der findes andre måder at leve på ...tænke på...og heldigvis for det og man kan sagtens finde ud af det sammen alligevel... det tror jeg.

Det var lidt om hvad jeg tænker.

Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 19:00   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Det var ikke for at køre debatten af sporet, men for at demonstrere med nogle eksempler, at vi altså også kan komme for langt ud.

For mig at se kunne man godt redde situationen ved at præsentere sig selv og sige, at det ikke er for at være uhøflig, men at hendes hilsemåde er at lægge hånden på hjertet.

Det behøver jo ikke at være sort-hvidt. Altså anarki, hvis man ikke hilser ved at give hånd.

Jeg kan ikke se, at man som dansker tager skade af at lære af andre kulturer - det kunne måske skabe udvikling, og ikke anarki.

Jeg er da glad for italiensk mad, fransk rødvin, kaffe fra sydamerika.
Vi har også i Danmark lært at kysse på kind - måske af franskmændene.

Vi taler også mere og mere engelsk.

Og det er vi ikke blevet mindre danske af - endnu da.
zuza er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Gyldne Håndtryk i statsejede/-støttede selskaber L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2012 08:13
BAN nægter at behandle sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 10-03-2012 23:06
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension