K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2009, 12:36   #11
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
Årh tak. Det har jeg virkelig brug for lige nu.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 12:40   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja det lyder sgu ikke rart det du går igennem......går selv og venter og er bange for få den samme besked som du har fået..
kan næsten føle hvordan du har det lige nu...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 13:00   #13
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
ja det lyder sgu ikke rart det du går igennem......går selv og venter og er bange for få den samme besked som du har fået..
kan næsten føle hvordan du har det lige nu...
Jeg håber, at du får et bedre svar end mig. Jeg håber, at jeg kan slippe for den arbejdsprøvning, for det kan altså ikke være rigtigt, at jeg skal ende med at blive indlagt, fordi jeg er "for ung" til pension. Det er i hvert fald ikke med mig, at jeg er under 30. Jeg kan bare ikke forstå, at når det er beskrevet, hvor svær min hverdag rent faktisk er, at de så tror, de kan få noget ud af at sende mig i arbejdsprøvning (det står i øvrigt også i min speciellægeerklæring, at ingen arbejdsprøvning, flexjob eller lignende kan ændre på min prognose).
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:13   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Crazycatlady alt i alt så lyder dit møde ikke så dårligt endda, du er jo kommet en stor del af vejen ved at lægekonsulent nu mener at det er belyst ordentligt fra lægelig side , og der er jo en mulighed for at du kan slippe for arbejds prøvning ...

Jeg er selv igang med at skal arbejds prøves mhp førtidspension , jeg blev tilmeldt et sted hvor jeg sad og gloede på papirerne og tænke ahva der var flere timer hverdag end jeg er visiteret til fleks på ikke engang da jeg havde det bedst ville jeg kunne have holdt til det.....

Så den er stoppet igen og kommunen er nu ved at finde ud af noget med en individuel arbejds prøvning sådan at den bliver tilpasset mig ...

Man kan håbe at de kan gøre noget af det samme med dig hvis det er en arbejds prøvning det munder ud i , du kan også klage over det hvis din psykolog skriver at det skader dit helbred at du sendes i yderlig arbejds prøvning og de forlanger det alligevel .. så klag over det der er mulighed for i loven at komme uden om den arbejds prøvning...

Men sæt dig ned og se om ikke du kan glæde dig over at du er kommet et stykke længere ned af vejen mod den pension , og se hvad der sker når de får den status fra din psykolog. beslutter de så at det alligevel skal være en arbejds prøvning så klage over det, hiv fat i mig på pb hvis du har brug for hjælp med formulering og paragraffer (eller spørg her i forum om der er nogen der kan hjælpe dig med det) men lad os starte med at håbe på det bedste ....
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:22   #15
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Crazycatlady alt i alt så lyder dit møde ikke så dårligt endda, du er jo kommet en stor del af vejen ved at lægekonsulent nu mener at det er belyst ordentligt fra lægelig side , og der er jo en mulighed for at du kan slippe for arbejds prøvning ...

Jeg er selv igang med at skal arbejds prøves mhp førtidspension , jeg blev tilmeldt et sted hvor jeg sad og gloede på papirerne og tænke ahva der var flere timer hverdag end jeg er visiteret til fleks på ikke engang da jeg havde det bedst ville jeg kunne have holdt til det.....

Så den er stoppet igen og kommunen er nu ved at finde ud af noget med en individuel arbejds prøvning sådan at den bliver tilpasset mig ...

Man kan håbe at de kan gøre noget af det samme med dig hvis det er en arbejds prøvning det munder ud i , du kan også klage over det hvis din psykolog skriver at det skader dit helbred at du sendes i yderlig arbejds prøvning og de forlanger det alligevel .. så klag over det der er mulighed for i loven at komme uden om den arbejds prøvning...

Men sæt dig ned og se om ikke du kan glæde dig over at du er kommet et stykke længere ned af vejen mod den pension , og se hvad der sker når de får den status fra din psykolog. beslutter de så at det alligevel skal være en arbejds prøvning så klage over det, hiv fat i mig på pb hvis du har brug for hjælp med formulering og paragraffer (eller spørg her i forum om der er nogen der kan hjælpe dig med det) men lad os starte med at håbe på det bedste ....
Tak for det. Jeg er i hvert fald glad for, at de ikke vil sende mig i øst og vest i alle mulige åndssvage behandlingstilbud, når det er fastslået, at alt er afprøvet...
Jeg ved ikke med klagen.. Den nye sagsehandler sagde noget om, at en klage over et eller andet (sagen? eller deres afgørelse...?) ville jeg ikke få meget ud af, da jeg jo gik imod kommunen, som også var dem, der skulle beslutte om sagen i sidste ende, men at jeg kunne rejse den og søge selv, men det kunne jeg ligeså godt vide, at det ikke ville gå igennem. Eller noget i den stil Så hvis det kommer så langt, skal jeg vist lige se på mine muligheder igen. Må indrømme, at min hjerne kører meget i frigear, når jeg sidder i sådan en situation, så får ikke det hele med...
Mht. arbejdsprøvning bliver det under skånsomme omstændigheder, mente hun, men når jeg bliver syg, bare når jeg skal klare det herhjemme, ved jeg, at der ingen omstændigheder er, for at det kan komme til at gå, så jeg ikke bliver møgsyg af det.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 13:04   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Samme problem hér!

Min læge, min psykiater, psykologen og en privat sagsbehandler har skrevet i deres rapporter/speciallægeerklæringer at jeg IKKE kan arbejdsprøves og at det ikke på nogen måder kan anbefales da det er med betydenlig risiko for opblomstring af psykotiske symptomer.
Men de bliver VED med at fable om den arbejdsprøvning, jeg kan simpelthen ikke forstå det.....

Og det er jo fuldstændig ligegyldigt hvad lægekonsulenten siger, for jeg kan ikke. Og selvom de siger jeg SKAL, jamen så kan jeg jo ikke alligevel. Så jeg forstår ikke formålet??

Enden ville blive at jeg fik en mødetid til arbejdsprøvningen som jeg aldrig ville komme til - og hvad så?? Det er jo DYBT latterligt og vil stille mig i et dårligt lys og få mig til at se ud som om jeg ikke vil samarbejde. Og det hele er jo dokumenteret at jeg vitterligt ikke kan......så hvorfor bliver de VED.
Det er jo ikke sådan, at fordi de siger jeg SKAL, så kan jeg pludselig godt....sådan er mine diagnoser altså ikke skruet sammen. Føler det som om at de bare vil se lig på bordet, og hvis man så bliver kørt skrigende bort i en ambulance mod psykiatrisk hospital, jamen oookay, så er der måske noget om at klienten virkelig ikke kan......men hvorfor drive det så vidt??

Jeg har ikke fået svar fra lægekonsulenten endnu - jeg har ventet godt 10 måneder. Men jeg TROR han/hun forlængst har svaret, men at sagsbehandleren holder kortene tæt ind til kroppen. Guderne må vide hvorfor. Det er også helt utroligt hvad de har budt mig imens jeg har ventet. Lidt som om at vi kan tillade os det hele, for så længe der ikke er svar fra lægekonsulenten, så handler vi i god tro og kan presse klienten ud i ekstremer....

Jeg skriver det nu, og jeg har skrevet det før og vil skrive det i al fremtid - jeg tager IKKE ud i nogen arbejdsprøvning!! Og selvom de skulle true med at fjerne min ydelse, jamen så kan jeg altså stadigvæk ikke deltage i en arbejdsprøvning. Deres trusler kan IKKE gøre mig rask.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 13:41   #17
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Samme problem hér!

Min læge, min psykiater, psykologen og en privat sagsbehandler har skrevet i deres rapporter/speciallægeerklæringer at jeg IKKE kan arbejdsprøves og at det ikke på nogen måder kan anbefales da det er med betydenlig risiko for opblomstring af psykotiske symptomer.
Men de bliver VED med at fable om den arbejdsprøvning, jeg kan simpelthen ikke forstå det.....

Og det er jo fuldstændig ligegyldigt hvad lægekonsulenten siger, for jeg kan ikke. Og selvom de siger jeg SKAL, jamen så kan jeg jo ikke alligevel. Så jeg forstår ikke formålet??

Enden ville blive at jeg fik en mødetid til arbejdsprøvningen som jeg aldrig ville komme til - og hvad så?? Det er jo DYBT latterligt og vil stille mig i et dårligt lys og få mig til at se ud som om jeg ikke vil samarbejde. Og det hele er jo dokumenteret at jeg vitterligt ikke kan......så hvorfor bliver de VED.
Det er jo ikke sådan, at fordi de siger jeg SKAL, så kan jeg pludselig godt....sådan er mine diagnoser altså ikke skruet sammen. Føler det som om at de bare vil se lig på bordet, og hvis man så bliver kørt skrigende bort i en ambulance mod psykiatrisk hospital, jamen oookay, så er der måske noget om at klienten virkelig ikke kan......men hvorfor drive det så vidt??

Jeg har ikke fået svar fra lægekonsulenten endnu - jeg har ventet godt 10 måneder. Men jeg TROR han/hun forlængst har svaret, men at sagsbehandleren holder kortene tæt ind til kroppen. Guderne må vide hvorfor. Det er også helt utroligt hvad de har budt mig imens jeg har ventet. Lidt som om at vi kan tillade os det hele, for så længe der ikke er svar fra lægekonsulenten, så handler vi i god tro og kan presse klienten ud i ekstremer....

Jeg skriver det nu, og jeg har skrevet det før og vil skrive det i al fremtid - jeg tager IKKE ud i nogen arbejdsprøvning!! Og selvom de skulle true med at fjerne min ydelse, jamen så kan jeg altså stadigvæk ikke deltage i en arbejdsprøvning. Deres trusler kan IKKE gøre mig rask.
Nej det er ikke noget, man får det bedre af. Men så vidt jeg ved, kan man selvfølgelig få en sygemelding fra lægen, som med så mange andre ting, hvis man bliver så syg, at man ender med ikke at kunne komme mere..
Jeg ville bare ønske, at det ikke skulle komme til det, så jeg håber bare sådan, at pensionsteamet godtager, hvad min psykolog skriver og ikke længere vil have mig i arbejdsprøvning. Det er mit håb lige nu. Det andet kan jeg slet ikke holde ud at tænke på.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 00:12   #18
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej Crazycatlady !
Jeg kan godt forstå du er ved at gå ud af dit gode skin over den behandling du får, men jeg er bange for at mange af vore sagsbehandlere er så paragraf fikseret, at de helt glemmer, at der er et menneske af kød og blod og ikke mindst af følelser og spyke, som bestemt ikke har godt af den måde man piskes rundt i systemet til lægeundersøgelser, arbejdsprøvninger, lange ventetider og meget meget mere. Usikkerhed er ikke helsebringende.
Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, du skal vide at jeg føler med dig, men har kun varme tanker og venlige knuz til dig. Fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 01:02   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo derfor de ikke kan behandle sagerne indenfor en rimelig periode, og at man skal vente i adskillige ÅR på at få sin afklaring!!!

De spænder jo hele tiden ben for sagen! De er langsomme, de sender én til alt muligt, vil indhente papir på alt, arbejdsprøve i det uendelige, vil have flere papir og flere til at vurdere, de skal hele tiden have papirene ind hos lægekonsulenten...og tilbage igen, for så at finde på nye ting man skal igennem osv.
SELVFØLGELIG har de en enorm arbejdspukkel som de ikke kan komme af med, de kan jo ikke afslutte sagerne fordi de er så ivrige for at tjekke, tjekke og dobbelt tjekke. Og os, de syge borgere, render forvirret rundt og ved hverken ud eller ind.....

Holdkæft hvor er jeg træt af det!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 00:17   #20
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Nu har min psykolog lavet den statusattest på baggrund af spørgsmålet fra min sagsbehandler, om en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand.
Min psykolog har beskrevet, hvor lidt der skal til for at påvirke mig, og at det er svært for mig at få min hverdag til at fungere, hvis jeg bliver påvirket udefra. Og at der ingen situation, lige meget hvor skånson den må se ud i andres øjne, kan undgå at påvirke mig. Og at hun med baggrund i det, hun ved om mig og har set, vurderer, at det må forventes, at en arbejdsprøvning, lige meget hvor skånsomt den måtte tilrettelægges, vil belaste min tilstand yderligere.

Jeg føler, at jeg kan være ret godt tilfreds med med den statusattest. Den beskriver min problematik ret præcist, synes jeg.
Der er teammøde hver tirsdag i vores kommune, fik jeg at vide sidste fredag af min nye sagsbehandler. Min sagsbehandler må have fået statusattesten i dag, så hvis jeg er heldig, kan min sag måske komme med på teammødet på tirsdag. Det kunne være så rart, hvis det kunne lade sig gøre.

Jeg håber bare sådan, at de på mødet godtager den statusattest, så jeg ikke skal sendes i arbejdsprøvning. Det kan næsten ikke beskrives bedre, hvor dårligt jeg vil få det af at komme i det, end det er beskrevet i alt det, der efterhånden er afleveret. Derfor var det også bare sådan et chok i fredags, at han rent faktisk mener, at jeg skal i arbejdsprøvning

Håber, der er nogen derude, der krydser fingre for mig den næste tid.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension