K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 07:09   #21
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis det hele var så nemt og alle kunne få fleks eller pension lyn hurtig med den nye reform. så kunne de vel have gjort det med den gamle.
Hmmm der kommer ordet igen hurtig og lyn hurtig og alle kunne få ?

Hvor kommer det fra, da der ikker er nogen der kan få lynhurtig flex eller pension og langt fra alle kan eller kunne få ? Før som nu.

Jeg mindes ikke jeg eller andre har nævnt dette, ret mig hvis jeg er forkert på den

Jeg vælger at søge da min sag blev færdig den 3.1-2013 da jeg sluttede min sidste arbejdsprøvning den 18.12-2012 og ville have jobkonsulentens konklusion med før jeg søgte pension eller noget som helst andet til at bakke min sag op, at kommunen siger der er en overgangs ordning for dem der har været langtids sygemeldte før den nye reform trådte i kraft kan jeg kun opfatte som noget positiv, da jeg ellers ikke kan se hvordan de vil føre de gamle sager videre under den nye reform.

Om alt andet er, så skal der føres nogle sager der kan danne grundlag for dem der sidder fast i den nye ordning og ikke er ny sygemeldte hvis man kan bruge dette udtryk, som jeg tidligere har nævnt så bliver der ikke nogen gamle sager sat på stand by indtil den nye reform er ført ud i livet, men en del vil miste et indtægts grundlag hvis eksempelvis ens sdp stopper som den gør i min situation.

Uanset hvad jeg vælger, så skal jeg foran det der rehabiliteringsteam om jeg så søger pension, flex eller kontanthjælp osv og jeg vil få en melding fra rehabiliteringsteamet hvad de mener min fremtid skal bestå af, uanset hvad jeg gør nu og set med mine briller på ville det være lidt naivt at sidde med hænderne mellem benene og bare lade stå til og lade kommunen bestemme min skæbne uden jeg giver en lyd fra mig.

Det er grundlaget for jeg har søgt via paragraf 17, jeg tror ikke noget vil blive nemt og ligge lige til højrebenet, jeg kan kun konkludere at min sag vil gå i stå nu, her med den nye reform og lur mig om der ikke vil være mange langtids sygemeldte der får håret i maskinen i den overgang der er fra gammel til ny reform, specielt i den periode hvor der ikke er kørt og afprøvet nogen sager.

Sidst redigeret af mookmik; 21-01-2013 kl. 08:12.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 10:25   #22
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Det vil sige at du stadigvæk er på sygedagpenge lidt endnu hvis jeg forstår dig rigtig ?

Jeg skal skrive dagbog og udfylde et smerteskema, plus jeg skulle lave en dagbog for hver af de dage/uger jeg var i arbejdsprøvning.

Jeg tror det ender med flex job i min sag, hvis de kan finde en formulering der giver perspektiv ved at sætte mig til at have få timer ugentligt, men det bekymrer mig lidt at målet er ved flex, at nå op på en ugentlig arbejdstid på mindst 15 timer/uge iflg hvad min sb fortalte mig vedr mulighed for flexjob.

Og lad mig vide hvordan det går dig ........
Jeg har inden indtægt nu, da min løn stoppede pr. 30. november, så jeg har pt ingen indtægt, og vi skal klare os på min mands løn nu, hvilket er meget hårdt.

Jeg har lavet smertedagbog og en nøje beskrivelse af hvordan jeg har det. Jeg er på venteliste til smerteklinikken, som jeg håber vil hjælpe mig i min sag også.

Håber dog ikke at det ender med flex, det tror jeg bare ikke at jeg kan overskue! Vi håber på det bedste på trods af den nye reform.

vh Stefansson

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ikke din sygdom, men din arbejdsevne du kan få en FP på

Hvis min arbejdsevne er lig med 0 er det så fair at man søger om pension?
Jeg søger pension pga at min arbejdsevne er nedsat 100%, hvilket den så er pga. min sygdom.


grunden til man skulle i arbejdsprøvning før og nu hedder det så ressourceforløb
når man kommer på et ressourceforløb er det fordi alle andre muligheder er udtømte
så det vil faktisk sige, at rigtig mange som før fik en FP, kommer på et ressourceforløb
det er et stort rod, med de nye regler når intet er på plads

min vurdering er helt klart et afslag, hvis man selv søger udfra de nye regler
og ens sag ikke har været i gennem et ressourceforløb og den nye klinisk funktion
men det får vi jo se og ydeligere et stort spørgsmål. hvad bliver afgørelserne så fra
beskæftigelsesankenævnet og ankestyrelsen. det kommer vi nok først til at se om halv andet eller 2 år.

tror du det tager så lang tid før jeg får svar fra beskæftigelsesankenævnet?

egen læge tæller nul i en pensionsag. denne kan skrive en staus udfra hvad læger har skrevet.
men det skal være speciallægeerklæringer, som vurdere ens funktionsevne
læger må ikke udtale sig om ens arbejdsevne. kun erhvervsevne
2 forskellige ting, da det kun er kommunen som kan vurdere ens arbejdsevne

kan godt lyde meget negativt, men ser alså bare realistisk på det
da det helt klare budskab i den nye reform er, stort set ingen skal have pension
især under 40.

Min speciallæge kender mig ikke så godt som min egen læge, og de hjælper mig heller ikke, da de bagatelliserer min smerte over på rigshospitalet. Da min sygdom er meget sjælden, er der mindre støtte at hente. Jeg har fundet andre med min sygdom der kæmper med samme problem. Jeg håber på at min egen læge og smerteklinikken kan hjælpe mig i min sag, og en juriststuderende som rådgiver. Det kan ikke være meningen at bare fordi at min sygdom er sjælden, og lægerne på Riget ikke har styr på den, at så skal jeg bare ud på arbejdsmarkedet igen. Så jeg er fortsat sygemeldt, selv om mine sygedagpenge er stoppet. Jeg nægter at følge kommunens vurdering, som er så forkert som den kan være. Selv om der er kommet nye regler omkring pensionen, skal det dog være lidt retfærdigt. De kan da ikke smide en der har mistet arbejdsevnen 100 % ud på arbejdsmarkedet, bare fordi de kan?
venligst Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 10:37   #23
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Jeg har inden indtægt nu, da min løn stoppede pr. 30. november, så jeg har pt ingen indtægt, og vi skal klare os på min mands løn nu, hvilket er meget hårdt.

Jeg har lavet smertedagbog og en nøje beskrivelse af hvordan jeg har det. Jeg er på venteliste til smerteklinikken, som jeg håber vil hjælpe mig i min sag også.

Håber dog ikke at det ender med flex, det tror jeg bare ikke at jeg kan overskue! Vi håber på det bedste på trods af den nye reform.

vh Stefansson
Av for den da håber på det bedste for dig/jer.

Hvor lang tid er der på ventelisten før du kan komme til ?

Hvis jeg skulle vente på at komme på smerteklinikken i min by skulle jeg vente 15 mdr hvis jeg husker rigtigt, så jeg tog kontakt til smerteklinikken i Give da jeg kunne se de kun havde godt 5 ugers ventetid på daværende tidspunkt og det gik nemt og hurtigt at blive flyttet til smerteklinikken i Give og jeg kom i behandling der ret hurtigt, det er jo helt vildt man kan vente så mange måneder på at komme i behandling jeg havde godt 8 mdr behandling på smerteklinikken.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 11:04   #24
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
mookmik:

Jeg er lige blevet flyttet fra smertecenter rigshospitalet til smertecenter i Herlev, som har meget kortere ventetid, men jeg ved ikke endnu hvor mange uger jeg skal vente. Fordelen med Herlev er at de har prøvet at have en patient med VM før, så de kender lidt til det.

Vh Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:16   #25
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
så har jeg snakket med privat socialrådgiver, der siger at jeg kan sende min egen ressourceprofil hen til beskæftigelses ankenævnet, der vil kigge på både mine egne papirer og kommunens, så min side af sagen kommer med i betragtning. uden den tror jeg at beskæftigelsesankenævnet til give afslag på anken. Så til andre her, der også har fået lavet en forkert ressourceprofil, så kan man lave sin egen og sende ind som dokumentation. Nu afventer jeg bare at høre fra kommunen igen.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:33   #26
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Har du ikke haft din rp til partshøring

til vovse, hvad mener du med ovenstående? hvad er en partshøring for noget? Ressourceprofilen blev lavet af kommunen, med minimalt info fra min speciallæge og så kommunens egen læge. Der blev ikke taget hensyn til hvad jeg selv havde at sige til min funktionsevne, eller arbejdsevne.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 21:16   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Har du ikke haft din rp til partshøring

til vovse, hvad mener du med ovenstående? hvad er en partshøring for noget?
Partshøring går ud på, at du skal have mulighed for, at komme med dit syn på sagen, Kort fortalt.

Nu kan jeg godt komme i tvivl om hvordan det fungerer efter de nye regler.

Men indtil 31/12-2012 var loven sådan, at når sb, eller du og sb sammen, havde skrevet din rp (ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal), så skulle du have den til partshøring, sådan, at du kunne komme med dine kommentarer til rp'en.

Når man får/fik sin rp til partshøring bør man læse den igennem, kapitel for kapitel, for at se, om det der står er i overensstemmelse med sandheden.

Hvis man er uenig i noget, så skriver man det, enten under sb's kommentar, eller også på et ekstra stykke papir.

Og først når rp'en er helt som den bør vare skriver man den under.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 23:22   #28
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
"kommunen siger der er en overgangs ordning for dem der har været langtids sygemeldte før den nye reform trådte i kraft kan jeg kun opfatte som noget positiv, da jeg ellers ikke kan se hvordan de vil føre de gamle sager videre under den nye reform."

dette har min sagsbehandler også sagt lad os håbe det passer!!! ville jo også være mega uretfærdigt ellers!!!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 00:27   #29
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
hold da op! min sb fra kommunen har ikke fortalt mig noget om partshøring! hun lavede selv ressourceprofilen, og derfor stemmer den ikke, da min side at sagen ikke er med i rp. Jeg havde undgået meget besvær hvis min side af sagen kom med i min rp. Kommunen fortalte mig at min side af sagen tæller 0, og at det eneste de går efter er speciallæge udtalelsen, som kan tælles på to hænder i ord. Lige nu er jeg i gang med at sende min beskrivelse af rp ind til beskæftigelsankenævn, og jeg håber at kommunen vil holde en rundbordssamtale, og der vil jeg bede om at de inddrager de papirer jeg har skrevet også, så sagen bliver korrekt belyst i det videre forløb. Ej hvor er de dog irriterende! Så har de ikke handlet efter reglerne her. Tak for info Vovse, jeg må sørge for at få udredning på dette.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:46   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
hold da op! min sb fra kommunen har ikke fortalt mig noget om partshøring! hun lavede selv ressourceprofilen, og derfor stemmer den ikke, da min side at sagen ikke er med i rp. Jeg havde undgået meget besvær hvis min side af sagen kom med i min rp. Kommunen fortalte mig at min side af sagen tæller 0, og at det eneste de går efter er speciallæge udtalelsen, som kan tælles på to hænder i ord. Lige nu er jeg i gang med at sende min beskrivelse af rp ind til beskæftigelsankenævn, og jeg håber at kommunen vil holde en rundbordssamtale, og der vil jeg bede om at de inddrager de papirer jeg har skrevet også, så sagen bliver korrekt belyst i det videre forløb. Ej hvor er de dog irriterende! Så har de ikke handlet efter reglerne her. Tak for info Vovse, jeg må sørge for at få udredning på dette.
Tja hvis de laver en afgørelse i din sag....ja så vil den som regel være ugyldig....netop fordi de ikke har partrshørt dig og fordi din ressourceprofil er mangelfuld...

Det er faktisk det eneste tidspunkt hvor du kan klage over en mangelfuld ressourceprofil....når de laver en afgørelse i sagen på baggrund af ressourceprofilen...

Nu har jeg ikke læst hele din tråd....men ting som ens ressourceprofil..at den er lavet ordentligt og at borgeren har fået lov til at komme med rettelser....og er blevet partshørt....ja det er ting en kommune bare ikke må gå uden om....hvilket også er derfor at den slags sager som regel bliver hjemsendt med besked om at de SKAL i orden før der træffes en ny afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Fleksjobbere skal fremover lønnes ud fra deres effektive arbejdstid gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 20-03-2012 21:34
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
søger førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 25-07-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension