K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 22:12   #21
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Rie82 og kisser72
har nogle gode råd om i vil følge dem må i selvom

1 nævn aldrig pension som en mulighed, før ens konklusion på en arbejdsprøvning og lægepapir peger på penison.
2 i skal have lægepapir på i er for dårlige til en arbejdsprøving. ellers kommer i ikke videre med 40-50 procent fravær. arbejdsprøvning og lægepapir skal hænge sammen.

samt med jeres problemer som er rent psykisk, bliver det absolut ikke nemmere med pension
da netop depression er der gode muligheder for at behandle.
godt være jeg lyder hård, men sådan er virkelighed alså.
Kan sagtens forstå du siger det derfor har jeg langt af vejen også mod arbejdet det inde i mig selv. Tro mig jeg har ikke andet ønske end at jeg kan finde min lille "kasse her i samfundet hvor jeg kan yde noget og der samtidig tages hensyn til mine behov.
Dette er bare ikke realistisk på nu værende tidspunkt. (måske senere) men dette må der jo igen steder stå.. samtidig har jeg 2 små børn hvor den ælste på 5 begynder at være mærket meget af hele min situation og sygdom. Det gør at jeg jeg nødt til at tænke lidt på hvad det bedste ville være for dem. Det vil sige en mor der har overskud og ikke hele tiden er vred og sur.

Jeg lever med en velbehandlet depression men at det er min forstyrrelser der en hindring i forhold arbejdes market og dette kan man ikke lige sådan behandle.. Men burde ligestilles med så mange andre fysiske problemer
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 11:05   #22
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Rie82 og kisser72
har nogle gode råd om i vil følge dem må i selvom

1 nævn aldrig pension som en mulighed, før ens konklusion på en arbejdsprøvning og lægepapir peger på penison.
2 i skal have lægepapir på i er for dårlige til en arbejdsprøving. ellers kommer i ikke videre med 40-50 procent fravær. arbejdsprøvning og lægepapir skal hænge sammen.

samt med jeres problemer som er rent psykisk, bliver det absolut ikke nemmere med pension
da netop depression er der gode muligheder for at behandle.
godt være jeg lyder hård, men sådan er virkelighed alså.
Ved godt man siger, at depession kan behandles, men både den psykiatriske afd i Næstved og uvildig psykiater har skrevet til kommunen, at min tilstand er kronisk og at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Derudover har jeg fået medicin i 7 år og er nu kommet på en slags mere for, at jeg kan sove om natten, så jeg er på 2 slags antidepressiv. Og har fået konstateret på psyk i næstved, at jeg har sensitiv stressfølsom personlighedsstruktur
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 11:07   #23
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Kan sagtens forstå du siger det derfor har jeg langt af vejen også mod arbejdet det inde i mig selv. Tro mig jeg har ikke andet ønske end at jeg kan finde min lille "kasse her i samfundet hvor jeg kan yde noget og der samtidig tages hensyn til mine behov.
Dette er bare ikke realistisk på nu værende tidspunkt. (måske senere) men dette må der jo igen steder stå.. samtidig har jeg 2 små børn hvor den ælste på 5 begynder at være mærket meget af hele min situation og sygdom. Det gør at jeg jeg nødt til at tænke lidt på hvad det bedste ville være for dem. Det vil sige en mor der har overskud og ikke hele tiden er vred og sur.

Jeg lever med en velbehandlet depression men at det er min forstyrrelser der en hindring i forhold arbejdes market og dette kan man ikke lige sådan behandle.. Men burde ligestilles med så mange andre fysiske problemer
Jeg giver dig helt ret i at det burde sidestilles med fysiske problemer... Man blir sgu lidt træt af at høre "jamen du ser da ik ud til at fejle noget".. Århh hvor jeg hader den frase
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 07:36   #24
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Lige en lige en lille opfølgning. Jeg har nu fået afslag på forlægedelse af sygedagpenge. og har søgt kontanthjælp. Jeg har indsent en klage over stoppet af dagpenge og vendter svar fra kommune om de giver delvis/medhold. eller om sagen bliver sent videre til ankenævnet.
jeg har fået af vide jeg skal ud i en 3 arbejdesprøvning, hvilket jeg overhoved ikke magter.

Jeg har svaret på andre tråde ang. arbejdesevne / funktionsniveau. hvor der er nogen, der igennem lægepapir ikke bliver sent ud i ny praktik. dette har jeg snakket om med min behandler. men hun kender ikke til dette. jeg prøver derfor at skrive min statusattest ind. og håber der evt. er nogen der kan vudere hvad der mangler i den..

Skrevet af speciallæge i psykiatri/sr

Det kan oplyses, at patienten fortsat er i behandling under diagnoserne periodisk depression, p.t. i remission, og forstyrret personlighedsstruktur af blandet type, primært med ængstelige og ustabile træk.
Patienten har nok også bo
ipolar komponet, som er vanskelig at diagnosticere, men patienten er massivt genetisk disponeret herfor og vel også til dels argumentet for den stemningsstabiliserende behandling med lamotrigen.

Patienten har et langt sygsomsforløb, som nu er kronificeret på sådan måde, at patientens stresstærskel og evnen til at tåle belastning er væsentlig forringt. Vi ser herfra ikke yderligere muligheder for behandlingsmæssige tiltag, der vil kunne bedre på sidstnævnte, således at patienten også vil kunne tilknyttes arbejdeslivet igen uden væsentliog risiko for recidiv af sygdommen.

Det er derfor vores opfattelse, at det billed, i ser nu, hvor patientet kun kan møde på arbejde enkelte dege, nok er det billede, vi vil se fremover og patientens erhversevne bør vurders ud fra aktuelle funktionsniveau. Yderligere behandlingstiltag vil udelukkende være for at bedre livskvaliteten for denne patient.



Konklusion fra lægekonsulenten:

Ud fra en samlet vurdering af de forliggende oplysninger, og især sidst tilkomne statusattest, kan følgende konkluderes

29-årig kvinde med kendt, pykisk lidelse depression samt forstyrret personlighedsstruktur.

Det er tile om en kronisk, varig tilstand, som idag vuderes at være stationær. Behandlingsmulighederne er udtømte.

Pt. vurderes varigt at ville have et nedsat funktionsniveau, og det vurderes, at pt.s neværende/aktuelle funktions niveau vil være det maksimalt opnåelige


Håber der er nogen der kan hjælpe
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 10:27   #25
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
ser min attest forkert ud??

Hej er der noget der vil se pä min statusattest ser den ud til at mangle noget??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 13:09   #26
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes da, at lægekonsulenten klart giver udtryk for, at du har et varigt nedsat funktionsnedsættelse (denne lægekonsulent gør oversættelsen godt efter min mening). For mig burde det give en forlængelse, hvor de bør kunne vurdere, hvor meget din arbejdsevne så er nedsat for at du kan bevares på arbejdsmarkedet - måske i form af revalidering.

Håber du sendte klagen ind rettidigt - inden 4 uger fra du fik afslaget på forlængelse.

Jeg mener, at selvom man er i behandling, så kan den kroniske tilstand ikke ligefrem bare blive til rask tilstand. Nogle er f.eks. i behandling for at kunne tackle sin sygdom, og det ændrer jo ikke helbredstilstanden ligefrem fra kronisk til rask.

De har muligvis givet afslag udelukkende fordi, der står, at du er i behandling. - selvom der samtidig står, at tilstanden er stationær og der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Jeg håber, de vil ændre deres afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 21:20   #27
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Jeg synes da, at lægekonsulenten klart giver udtryk for, at du har et varigt nedsat funktionsnedsættelse (denne lægekonsulent gør oversættelsen godt efter min mening). For mig burde det give en forlængelse, hvor de bør kunne vurdere, hvor meget din arbejdsevne så er nedsat for at du kan bevares på arbejdsmarkedet - måske i form af revalidering.

Håber du sendte klagen ind rettidigt - inden 4 uger fra du fik afslaget på forlængelse.
Tusin tak for dit svar

Jeg mener hellere ikke det kan stå meget tydligere. men er som alle andre nervøs for hvad de kan finde på.
Jeg har været tilkendt en revalidereing, men kunne desvære ikke gennemfører. Jeg håber på at kan blive forlænget til afklaring af flex eller førtidspension. jeg har indsent klagen rettidig og har ringet og tjekket op på de har modtaget den. på en eller anden måde gå post til kommunen tit tabt...
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:44   #28
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
håber i kan komme med nogen gode råd

Jeg står og skal ud i en ny arbejdes prøvning jeg havde egentlig selv håbet på det kunne blive på reva. da jeg har svært ved at skal ud og tilknyttes et nyt privat sted. min sagsbehandler ved KH. mener bare ikke at sådan en afklaring vejer ligså meget som hvis man kommer ud i det privat.
Jeg ville dog mene at Reva er vandt til at tag personer ind med henblik på en afklaring og de der ved også er bedere til at vejlede en.

Hvad er jeres erfaringer??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 15:00   #29
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Igen der vil bidrage med nogle erfaringer??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:02   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
håber i kan komme med nogen gode råd

Jeg står og skal ud i en ny arbejdes prøvning jeg havde egentlig selv håbet på det kunne blive på reva. da jeg har svært ved at skal ud og tilknyttes et nyt privat sted. min sagsbehandler ved KH. mener bare ikke at sådan en afklaring vejer ligså meget som hvis man kommer ud i det privat.
Jeg ville dog mene at Reva er vandt til at tag personer ind med henblik på en afklaring og de der ved også er bedere til at vejlede en.

Hvad er jeres erfaringer??
Jeg vil mene at man kommer på reva såfremt ens sagsbehandler/jobcenter vurdere, at man har en stærkt nedsat funktions evne og arbejdsevne.

I forhold til at blive afprøvet i en virksomhed, der er det mere direkte orienteret mod fleksjob og er det den vej ens sag går, så går det hurtigere med fleks via virksomheds afprøvning er min erfaring. Dog skal du her være din egen "oppasser", men husk også at få oplyst hvordan kommunen viser sig under en sådan afprøvning.

Nu da det er i Kh. regi har du så fået bekræftet at afprøvningen stadig tæller mhp. den samlede afklaring af dig og din arbejdsevne ? Grunden til jeg spørger der fordi at vi ofte hører om at folk på kh. sendes i praktik i en uendelighed uden af komme videre eller blive afsluttet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension