K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 21:03   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Din læge og din psykolog må ikke udtale sig om hvorvidt du skal have pension eller ej, det er alene kommunen der kan vurdere det, sådan er spillereglerne.

MEN, din læge og din psykolog må gerne skrive, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.
Det betyder det samme som at du bør have pension.

Fortæl gerne ovenstående til både din læge og din psykolog, så de ved det fremover.

HVIS du vælger at søge førtidspension i henhold til pensionslovens §17, og ønsker sagen afgjort på grundlag af de papirer kommunen allerede har på dig (altså sådan, at kommunen ikke indhenter yderligere oplysninger om dig, f.eks. hos læger), så skriver du et stykke papir med nogenlunde følgende ordlyd:

Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

tina1973 (altså dit navn)
Adresse

cpr.nr.


Du skal blot være opmærksom på, at så indhenter kommunen ikke yderligere oplysninger om dig, men du må gerne selv komme med nye oplysninger, f.eks. fra læger, og få dem lagt i sagen.

Og husk, som altid når du afleverer noget på kommunen, at få en kvittering på at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 30-05-2010 kl. 21:05.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 01:26   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er rigtig, at du selv skal sygemelde dig.
Herefter bør kommunen indhendte en sygemeldning fra lægen.
I den kunne han måske(prøv at overtale ham)indføje, han mening om din magglende arbejdsevne.

Herefter ville du få sidste nyt med i forhold til arbejdsmarkedet, og kan indgive ansøgning på pension efter §17.

Hvis denne plan ikke lykkes, ville jeg stadig ansøge pension efter §17.
Du har intet at tabe, heller ikke økonomisk.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 11:33   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære tina 1973

Du skal som det ALLERFØRSTE bed om AKTINDSIGT !!!

Så SKAL din sagsbehandler sørge for at du får ALT, hvad de har af papirer i din sag.

( hvis du ikke allerede har ALLE de papirer, der foreligger på dig)

Du kan finde formularer hertil under "Nyttige links" på forsiden af k10.


Citat:
Min psykiater siger at hun kun må udlever noget om mig hvis kommunen ansøger om det jeg må ikke får noget fra hende siger hun har spurt.
Jeg mener at din psykiater skal give dig, hvad hun har liggende på dig.

Ligeledes din egen læge.

Jeg har ikke haft problemer med at få udleveret, hvad min egen læge har på mig.

Så bed dem om det.

Så har du flere papirer, hvis det ender med at du søger på §17.

Held og lykke med det.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 16:24   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tina 1973 prøv at sende den her erklæring til din psykiater du har krav på at få papir udleveret om dig selv, og nægter hun stadig så bed på skrift om en begrundelse ...

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktind...vejledning.pdf

Husk at alle disse ting ligger under nyttige link
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 20:38   #15
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
sidste nyt

I dag kontaktede jeg min læge og skal til samtale med ham på onsdag hvor jeg vil have en afklaring på om han vil støtte mig eller om han bare synes jeg er et ynkelig menneske, for så vælger jeg nemllig en anden læge.

Skrev en en mail til min psykolog hvor jeg viste hvad I kære gode mennesker havde skrevet.

Så ringede jeg til de frivillige hus hvor jeg snakkede med den daglig leder og han ville prøve athjælpe med at få noget der har mere forstand med opstartning af pension-sager og ligesom nogle der kan hjælpe mig.
så ringede jeg til min psykiater og hendes skal jeg snakke med den 17 juni hvor jeg tager det med som I har skrevet i denne tråd.
Derefter ringede jeg til beskæftelsenævet og fik lagt en note ved min sag hvor jeg gjorte opmærksom på at jeg synes de skulle kontakte min psykiater for at få hendes mening om min ADHD og hvad indflydelse det har på min hverdag osv.

og i morgen kontakter jeg min sagbehandler for at få at videre om jeg har været i det team i nævner og er begyndt at samle alle mine papir rundt omkring fra da jeg mangle nogle i min sag.

Men Tak fordi i har givet mig gnisten til at kæmpe igen :O)
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 20:50   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tina,

Det lyder da dejligt ,at du har fået gnisten tilbage til at kæmpe.

Jeg blev selv sat til tælling af systemet i min egen sag idag, men der er ikke andet for end at holde ved. Hvis de bare vidste hvor hårdt det er for "sådan nogle som os" at kontakte 3 - 4 instandser på én dag ville de korse sig. Godt gået og held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 23:50   #17
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Tina

Jeg vil også sige hold ved, jeg har en søn fra samme årgang som dig, også med ADHD og han har også ansøgt om førtidspension.

Min søn kan ikke arbejde, kommer aldrig i arbejdsprøvning, han kan ikke, men er velfungerende på andre områder. Den ADHD kan være en gave og efter jeg har lært min søns svage og stærke sider, må jeg sige at han er stærk. Han har sine måder at håndtere tingene på, men presser man ham, så kommer han meget i ubalance.

Bare klem på, du skal nok klare det og en dag har du din pension.

De er gode herinde til at råde og du skal bare følge deres råd, jeg har selv lige fået en pension for en fejloperation, det tog mange år, men jeg fik også hjælp herinde.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 08:47   #18
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
Kære Rose Jeg har det ligesom din søn og det er jo det der snyder dem som i kender mig for jeg virker jo som en super kvik pige men inderste ind er jeg jo super skrøblig og jeg har jo været vant til at afpasse mig mine omgivelser for at blive accepteret i fællesskabet. Men da jeg læste til pædagog og ikke kunne gennemføre min sidste praktik og at jeg desværre ikke havde nogle gode studiekammerater fordi jeg var overflytte fra et andet seminarium bukkede jeg total under og det var først der at de proffe fandt ud af der var noget med mig, men min gamle gamle sagbehandler gemt mig langt væk og smed rundt med mig i næsten 9 år før jeg selv sage stop og røg ned med en deprission efter at min mor døde. Men jeg kæmper videre og har heldigvis snakket med min nye sagbehandler i dag om hun vil hjælp mig meden §17 og den skal vi snakke om når jeg skal derned den 23 juni så nu faldte der en kæmpe sten fra mit hjerte
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 08:55   #19
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 15
Peter8 er ny på vejen
Jeg sygemeldte mig selv. Min læge mente jeg "er en frisk ung mand der bare skal igang med at arbejde", men jeg kunne jo ikke, og fik at vide af kommunen at det kun er mig der kan afgøre om jeg er syg eller ej.
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 09:00   #20
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
det skulle stå dem der ikke kender mig virker jeg jo ganske almindelig men når så jeg har været i det job begynder mine skavanker at lyse igennem og det er jo hård være gang at skulle fortælle den sammen historie igen og igen for at de accepter det. Det eneste sted jeg nogensinde er blevet som et almindelig menneske var da jeg var job med løntilskud i " min sfo" hvor jeg fik det bedste chef man kunne tænke sig som ikke dømt mig men så de gode sider jeg har og blev rost til skyerene. Derfor fik jeg også den selvtillid til at sige stop med at det bare smed mig rund og rundt men desværre havde de ikke råd til at ansætte mig selv alle ønskede det.
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Det er så hårdt at holde modet oppe... muslingemus Din historie 7 14-02-2011 23:02
At søge job - svært ved at holde modet oppe kkkk Alt det andet 4 23-10-2009 14:01
Hjort; mist ikke modet ! Thelma Politik og Samfund 10 14-02-2009 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension