K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2016, 06:41   #11
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
Hej web hvis alle udtalelser fra div læger speciel læger + forskere påviser det ikke bliver bedre hvad så. ? Kan de så alligevel kræve psykiater / psykolog udtalelse og hvad er forskellen på de to ?
Forskellen er at en psykiater er lægeuddannet og kan udskrive medicin. Han kan lave en lægeudtalelse hvor han giver en vurdering af din tilstand. En psykolog kan lave en psykologudtalelse. I de fleste systemer vejer en lægeudtalelse tungere. At lave en udtalelse/erklæring om din tilstand, er ikke nødvendigvis at foreslå en behandling. Man kan have forskellig opfattelse af hvornår en sag er fuldt belyst.

De kan godt kræve at man oveni de andre erklæringer også bliver psykologisk/psykiatrisk vurderet, da ens tilstand kan have en psykisk komponent, som der kan udvikles på, dvs at man ikke er stationær. Man skal selvfølgelig være på vagt overfor hvad de vil bruge det til, men som nævnt, behøver det ikke være noget dårligt. Det kan være det, der lukker sagen. Få din prakt læge til at foreslå en fornuftig psykiater. Du er ikkeforpligtet til at vælge den, kommunen foreslår. Det skal bare være en med samme speciallægeuddannelse. Når vurderingen forelægger, får du din læge til at vurdere den.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 10-03-2016 kl. 06:59.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 09:56   #12
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
God morn strandpigen.
I alle udtalelser står der at.

1. Stationær
2 progressiv.
3. Ingen kurativt behandlings muligheder

Og siger tusind tak jeres svar

Mvh. V
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 10:11   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Vendetta

Jeg ville i dit sted SKRIFTLIGT bede sagsbehandler/kommunen redegøre for hvorfor de mener psykiater er relevant for dig, og så i samme skrivelse gøre opmærksom på den dokumentation der ligger ( og som du selv beskriver her) i din sag , og som siger at der ingen behandlingsmuligheder er.

på den måde bliver de "hængt "op på deres påstand om psykiater, så det står skriftligt i din sag, og det vil du kunne bruge i en klagesag senere.

god dag og vh
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 16:21   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
God morn strandpigen.
I alle udtalelser står der at.

1. Stationær
2 progressiv.
3. Ingen kurativt behandlings muligheder

Det ser unægtelig meget definitivt ud. Forstår godt din vrede og frustration. Som sortepigen skriver, kan du forlange skriftlig dokumentation på, hvorfor de tror, at din tilstand kan bedres med besøg hos psykiater, da dine læger ikke peger på noget i den retning. Jeg gætter dog på, at det skyldes dine psykologsamtaler. Alt kan desværre bruges imod én. Så længe de tror, at der er en skrue, der kan drejes på, kan de bruge det som undskyldning for at trække sagen ud.

Hvis du på et tidpunkt vurderer, at din sag ikke kan afsluttes uden psykiatrisk speciallægeudtalelse, (selv om det ikke giver mening), skal du passe meget på, hvem du vælger. Som sagt var det en hjælp i min sag, da psykiateren klart kunne afvise, at jeg havde brug for eller ville have gavn af psykiatrisk behandling.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 10-03-2016 kl. 18:31.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 17:06   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er desværre meget almindeligt at jobcenteret forlanger en psykiatrisk erklæring.

I min sag var begrundelsen at ved psykiatisk behandling ville man kunne behandle et traume fra min arbejdsskade. Blev traumet behandlet ville jeg vupti, vupti kunne arbejde en hel masse.

Jeg havde papirer på at jeg intet traume havde, men de blev ignoreret.

Det er næsten umuligt at undgå ved kroniske smerter - har også hørt om nogen hvor det var de ændrede livsvilkår og den psykiske belastning der var at skulle ændre sit liv pga. Smerter som var begrundelsen for psykiatrisk henvisning

hvad skal erklæringen bruges til og hvem har bedt om den? Sagsbehandler eller rehabiliteringsteamet?

Hvis det er rehabiliteringsteamet må de kun sende dig til regionenes kliniske funktion.

Det gjorde de også med med sag, og klinisk funktion bad dem rende og hoppe og at de vurderede allerede ud fra papirerne at det var spild af tid at jeg skulle mødes deres psykiater ej heller deres psykolog (havde to samtaler med en samfundsmediciner, som skrev skrap rapport til jobcenteret) og så blev der aldrig nævnt noget om et traume mere fra jobcenterets side.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 21:43   #16
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er desværre meget almindeligt at jobcenteret forlanger en psykiatrisk erklæring.

I min sag var begrundelsen at ved psykiatisk behandling ville man kunne behandle et traume fra min arbejdsskade. Blev traumet behandlet ville jeg vupti, vupti kunne arbejde en hel masse.

Jeg havde papirer på at jeg intet traume havde, men de blev ignoreret.

Det er næsten umuligt at undgå ved kroniske smerter - har også hørt om nogen hvor det var de ændrede livsvilkår og den psykiske belastning der var at skulle ændre sit liv pga. Smerter som var begrundelsen for psykiatrisk henvisning

hvad skal erklæringen bruges til og hvem har bedt om den? Sagsbehandler eller rehabiliteringsteamet?

Hvis det er rehabiliteringsteamet må de kun sende dig til regionenes kliniske funktion.

Det gjorde de også med med sag, og klinisk funktion bad dem rende og hoppe og at de vurderede allerede ud fra papirerne at det var spild af tid at jeg skulle mødes deres psykiater ej heller deres psykolog (havde to samtaler med en samfundsmediciner, som skrev skrap rapport til jobcenteret) og så blev der aldrig nævnt noget om et traume mere fra jobcenterets side.

Aner ik om det er sagsbehandler eller rehab team. Men lad dem bare fyre skatte kroner af. Har d.d. Snakket med en person og er blevet rådet til og stille mig på alle fire og så tage imod alle tilbudne der kommer. bliver meget spænde til sidst i dette forløb

Det giver sgu ingen mening

Mvh. Vendetta Og tak for jeres tid med og svare
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension