K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 11:26   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Unhappy Når en sag ender hos ankestyrelsen?

Ja det er det der er sket i min sag nu... kort "resume":

2006 - rideulykke med piskesmæld som følger
2009 - forlængelse af SDP med henblik på revalidering
2009 - vurderes af revalidering ikke er realistisk pga for få timer, sdp bliver taget fra mig. der ankes
2011 - ankenævnet vurdere at den underafdeling af kommunen som tog beslutningen om stop af sdp, de ikke er berettigede til at tage denne beslutning (det skal være jobcentret selv). ankenævnet tilbagesender min sag til kommunen til ny vurdering (samt skriver at jeg skal betales sygedagpenge fra november måned 2009 og indtil der træffes en ny afgørelse i kommunen).

kommunen anker til ankenævnet...

ankenævnet skriver tilbage og fastholder deres beslutning.. og sender sagen vider til ankestyrelsen..

i brevet til ankestyrelsen skriver både kommune og ankenævet gerne ser sagen optaget som princip sag...


Der er vi så nu... det brev fik jeg 07-6-2011...

oooooork hvor er jeg dog træt af at blive kørt rundt i manegen

jeg trænger VIRKELIG snart til en afklaring...

samtidig med at jeg bare VENTER på at der skal komme en afsluttende rapport fra min seneste arbejdsprøvning... det er kun den min sagsbehandler venter på, før hun vil have lægekonsulenten til at vurdere om vi kan sende min sag ind til førtids p.... det er over 1½ måned siden jeg sluttede i den arbejdsprøvning


og jeg aner ikke hvad jeg vil med dette indlæg... det gav mening da jeg skrev det.. men det gør det ikke rigtig mere....

måske høre fra folk, hvad der skete i deres sager EFTER den blev sendt til ankestyrelsen????
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 01:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået sygedagpengene igen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 08:23   #3
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Hvis Ankestyrelsen ændrer afgørelsen, så sker der det at sagen stopper og at kommunen skal efterkomme Ankestyrelsens afgørelse. De er jo netop sidste ankeinstans, så kryds fingre for at de går din vej.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 14:22   #4
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg har næsten været i samme mølle, men jeg har lige fået svar fra ankestyrelsen.

Og her har de ændret kommunens afgørelse, så de skal udbetale mig sygedagpenge tilbage fra 31 Maj 2010 ;-)

Så det kan lade sig gøre, men du må væbne dig med tålmodighed.
De har extra mange sager inde i den her tid, og deres behandlingstid er pt. 8 - 10 måneder ;-(
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 15:08   #5
AnjaW
På vej til at lære K10
 
AnjaWs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 11
Styrke: 14
AnjaW er ny på vejen
Her hos mig, endte min sdp-stop-sag også ved ankestyrrelsen, de ændrede også kommunens afgørelse. Det er forskelligt hvor lang ventetid der er i de forskellige regioner, jeg ventede 14 uger, på min afgørelse, og 2 uger senere havde kommunen efterlevet ankestyrrelsens krav og afgørelse.

Så tålmodighed en dyd.

Knæk og bræk til dig- og håber du har en forstående bank.
AnjaW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:40   #6
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
puha ja tålmodighed er en dyd...

har i første omgang ventet 17 MÅNEDER på at ankenævnet skulle tage en beslutning
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:49   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sandie86: Det lyder spændende, at din sag er nået hele vejen til Ankestyrelsen og de vil tage den op som principsag. Det er jo en sjældenhed, at de tager en sag op i Ankestyrelsen. Ved du, hvad de mener, der er af særlig betydning i din sag, der gør, at de har taget den op?


Til jer andre: Der er forskel på ankenævnet og Ankestyrelsen. Ankestyrelsen er en højere klageindstans end nævnet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 22:42   #8
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
det er jo ikke sikkert ankestyrrelsen tager sagen ind... men den er sendt ind til dem, hvor både kommune og ankenævn har opfordret til at de tager den ind som princip sag...

Jeg ved faktisk ikke hvorfor, hvis de tager den op... jeg kan desværre ikke rigtig følge med mere

Men det korte af det lange er, at jobcentret køre i ring... de ville ikke (dengang i 09) forlænge mine sygedagpenge med henblik på flex, da de sagde min sag var helt og aldeles uafklaret (til trods for flere special lægers vurdering af stationær tilstand uden behandlings muligheder)

og til trods for at kommunen SELV i min ressourceprofil, har skrevet at min tilstand er stationær :-O de koger rundt i ring, og modsiger sig selv... (sagt af min nuværende sagsbehandler, som jeg har fået i år)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:17   #9
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Så har jeg fået brev om at ankestyrelsen tager min sag som en princip sag...

ankenævnet skal lige gå den igennem under et møde, hvorefter ankestyrelsen går igang...

godt jeg er i træning med at VENTEEEE *suuuuk*
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:20   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Selv om det er hårdt arbejde med masser venten, er det super godt kæmpet Sandie

Vi venter med dig
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sagen ender ved ban sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 14-04-2011 11:50
Hvad ender det...... Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 8 11-04-2011 23:04
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Krigsflygtninge ender på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2010 09:40
Hvor ender man når............ Nusli Alt det andet 8 01-05-2008 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension