K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 20:08   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, og fødevarestyrelsen har i årevis skrevet, at folk skal give deres børn sunde kostvaner og opfordrede i den forbindelse til at forældre gav børnene riskiks som sund snack - men hov!! riskiks kan give kræft, så nu anbefaler fødevarestyrelsen at man IKKE må give ungerne riskiks og/eller risgrød......og samme vanvittige fødevarestyrelse, får folk der har høns og hobbyhønseri, til at kassere 53 millioner æg om året, som intet fejler, på trods af, at mange dårligt har råd til æg - de må ikke engang give æggene væk gratis.
Det samme gjorde sig gældende for rosiner, spis løs!! Og hov, nej vent, der er da svampegiften ochratoksin i rosiner.....øøøh, de kan da vist ikke anbefales alligevel til børn under 3. Og sådan fjumre de konstant rundt. De skulle hellere finde mere information om sammenhængen mellem prostatakræft og mælk, da der findes mange mænd der er hardcore mælkedrikkere......

Walter Willett plejer at være godt fremme i skoene hvad angår seneste viden om den slags. Bare tag kalk og D vitamin, og hæld mælken i kloakken, plejer at være hans motto.

Det er de færreste der kun drikker ½ liter mælk om dagen. Lige som de der heller ikke holder den passende mængde for alkohol indtag om dagen......og så har vi balladen.

Sidst redigeret af Ninja; 17-08-2013 kl. 20:10.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 20:24   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ret beset anbefaler Fødevarestyrelsen en halv liter mælk som passende dagligt forbrug.
Mindre indtagelse kan udgøre et problem for mange jf. samme styrelse.
Det skyldes mælk udover kalk , er rig på mange næringsstoffer.

Jeg er som de fleste danskere også lidt skeptisk i forhold til mælk til voksne. Men holder vi os til myndighedernes anbefalinger , tilrådes det faktisk.
Og de anbefalinger er skrevet ud fra mælkeindustriens oplysninger.

Mælkindustrien har haft flere store eksporteventyr... ikke så sært at de bliver nødt til at indprinte myndighederne at mælk er sundt... sprællemanden i alt det her er Arne Astrup... han kan få enhver forskning til tat falde ud til fordel for
industrien og dansk eksport.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 17-08-2013 kl. 20:26.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 20:40   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, Arne Astrup er i spidsen....

Noget helt andet er, at jeg synes priserne på brød er uhyrlige!!!
Jeg var inde i bageren og købe et 5 kornsbrød, det kostede 42 kr - så det bad jeg ekspedienten om at stikke skråt op - nægter at give 42 kr for et 5 korns brød
Det var så i Lagkagehuset, men alligevel......de tog også 110 kr for en mini tærte, og 21 kr for en brownie

Så gik jeg i Kvickly, de skulle have 26 kr for en pose sesamboller

Så tænkte jeg på Joachim B Olsen og gik hjem og bagte mit brød selv!!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 21:30   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Næ Arne Astrup har gentagne gange vist sig utroværdig. Ved dog ikke hvor meget , eller om han har været inde over her.

Som sagt forholder jeg mig også selv lidt kritisk til disse anbefalinger. For mig , og tilsyneladende mange andre virker det ulogisk at pattedyr skulle indtage mælk efter ammealderen.

Jeg vil mene mælk i dag har et blakket ry hos store dele af befolkningen. Forbruget er faldet markant over de seneste årtier , til i dag at udgøre en kvart liter mælk pr. dansker i døgnet.
En tredjedel af danskerne drikker ikke den anbefalede halve liter om dagen.
Det er disse tal fødevarestyrelsen ser med bekymring på.

Om de ret. Tjae jeg ved det ikke
halse er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 22:12   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Havde jeg vidst mælk var sundt, så havde jeg givet det til mine børn - det er jo billigt og nemt, modsat sesam, frø, nødder og grønne grøntsager.
Men de får bare så meget mere ud af at få deres kalk og vitaminer fra naturen, og så undgår de det dårlige fedt, sukker og kalorier der er i mælken - så hellere spare dem til en god fed ost, som til gengæld er okay for børn i voksealderen....

Tror også en del af bekymringerne går på, at hvis folk ikke drikker mælk, så drikker de nok sodavand i stedet, og det er heller ikke sundt.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 23:10   #26
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
En debat hvor man ikke søger at løse et problem, men bare konstaterer at det er der, uden at have tænkt sig at gøre noget ved det, kaldes brok.

Nu var det godtnok ikke mit indlæg du kommenterede, men hvad har det med hippie at gøre at mælk ikke bør have en særlig stor plads i den daglige ernæring?
Er det fordi det bryder med den måde mælkeproducenterne har bildt os ind, at verden er skruet sammen på ?
Nu er økologisk og "bedre mad" endnu dyrere, og det bliver ikke rigtigt billigere. Flere af de samme sites siger også man ikke skal drikke postevand, men dyr speciel "mineral" vand istedet for, som så også lige koster kassen.

Nr. 1 link var en ren og skær holdnings indlæg, og desværre også en af de mere tossede af slagsen. Nr. 2 var mere seriøs, men igen, giver ingen klare sammenhæng overhovedet.

Hvis nogen gerne vil have en debat om sundere mad-/drikkevaner, kan i passende lave en ny tråd. Det her var ment som en debat om udhulning af overførselsindkomster ved stigende priser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Som sagt forholder jeg mig også selv lidt kritisk til disse anbefalinger. For mig , og tilsyneladende mange andre virker det ulogisk at pattedyr skulle indtage mælk efter ammealderen.
Det er i sig selv ulogisk at bruge den slags lommelogik om den slags ting. Ingen andre pattedyr cykler, kun mennesker cykler, ergo er cykling usundt.

Sidst redigeret af Abraxus; 17-08-2013 kl. 23:15.
Abraxus er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 23:24   #27
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nu er økologisk og "bedre mad" endnu dyrere, og det bliver ikke rigtigt billigere. Flere af de samme sites siger også man ikke skal drikke postevand, men dyr speciel "mineral" vand istedet for, som så også lige koster kassen.
Jeg gør lige opmærksom på at jeg ikke har sat nogle link ind.

Som jeg skrev skulle man købe kvalitetsmad, og så købe mindre.
Så kan man fylde op med kikærter og havregrød, hvis man synes man mangler noget... for billig konventionel mad er og bliver dårlig kvalitet.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 23:36   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen økologi vedrører os alle sammen, men det er dyrt!! Jeg vælger så altid økologiske produkter når jeg kan - øko æg er altid på hylden, der går jeg ikke på kompromis. Men jeg indrømmer jeg kan stå længe i frugtafdelingen og kigge på en pose halv brune økoæbler til 30 kr, og sammenligne med en pose knald grønne gassede æbler der blev plukket i for fjord til 16 kr.....og så vælge de billigste, udelukkende fordi de er pænest (velvidende at de sikkert ikke har nogle målbare vitaminer i!).....
Men æggene skal fandeme være økologiske!! Så dobbelt moralsk er jeg som også.

Jeg køber også ret ofte Coops produkter, men kan så ikke lide Coop pasta, og giver så 10 kr ekstra for noget ''italiensk pasta'' med fint mærkat, der sikkert er produceret i en lade i polen....hmmm. Tro kan flytte bjerge, og det smager italiensk nok. Det klistre mindre end Coops.

Men jow, det er dyrt. Bare tag noget som er livsnødvendigt (hvis man ikke læser reklamer eller kan tåle tryksværte), toiletpapir!! Det er sindssygt dyrt.
Shampoo, balsam, tandpasta, tandbørster og den slags, koster efterhånden også kassen.
For ikke at tale om vaskepulver, skyllemiddel, rengøringsartikler og Fredags guf

Almindeligt pålæg og salater er også dyrt - skiveskåret pålæg, lille pakke 21.95....med mindre man kører copps igen og ignorerer pumperiet og vandindholdet. Jeg køber al den slags hos slagteren, det koster mere, men smager bedre, så jeg køber bare lidt mindre, for at få enderne til at mødes.

Aftensmad, også dyrt. Kød koster meget, specielt med 3 børn i voksealderen. 500 gr hakket oksekød, øko koster 46 kr. Jeg kommer ingen vegne med 500 gr til 4 sultne personer, så der skal købes 1 kg af gangen!! Dermed røg øko-ideen, for jeg kan slippe afsted med 1000 gr for omkring 65 kr....i uhadadada....halalslagteren!!! - uden fedt, og med bedøvelse
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 23:40   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Men alm. sund fornuft er da også tilstrækkeligt, har du nogensinde set en voksen babbe mælk af mors yver?

Eller en voksen ko babbe mælk af et koyver?
Det har jeg faktisk.

Jeg går jævnligt tur ved en fold med køer, og det er sket flere gange, at to køer har stået og babbet på hinandens yvere, samtidig.

Min tanke om det har været, at deres yvere vel er fyldt med mælk, så hvorfor ikke drikke det i stedet for at lade det gå til spilde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 23:44   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok noget fetich for køer...ahahahahaha

Der er faktisk også mænd der tænder på modermælk og bleskift
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09
Tal fra 2008 for overførselsindkomster FlemmingLeer Dit og Dat 20 31-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension