K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2008, 09:05   #1
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
Er der regler for hvor lang tid det må tage?

Hejsa ville gerne høre de forskelige om ders erfaring med hvor lang tid det kan tage

jeg har fået " langt om længe " udført min del af alle disse spørgsmål til denne ressourceprofil skulle sende den til sagbehandleren på job centeret da der var for langtid til hun var ledig til et møde mente hun.
hun fik så papirene i tirsdag.
hun skulle så udarbejde og ville sende kopi til mig en ressourceprofil som jeg skulle genemgå og hvis jeg havde nogen ændringer.
mit spørgsmål er så er der nogen der har erfaring med hvor lang tid tingene tager med hensyn til hvor langtid tager det at lave ressourceprofil og hvad der vidre skal ske før den er "godkendt" forhåbenlig :-) til pention
er der nogen regler for hvor lang tid de forskelige steder må tage ?
skal siges det er også sagebehandler selv der vil indstille mig efter som jeg har forstået det ( men men til tider viker hun forviret og snakker modsat af hende selv fra gang til gang ")
jeg ved godt der kan være forskelige hvor lang tid tingene tager fra folk til folk til der er svar men ville gerne høre forskelige hvad de ved.
så jeg måske i værste fald kan forvente det tager

M.V.H Thomsen
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 09:32   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thomsen,

Vil nødig tage modet fra dig, men forbered dig på laaaang tid. Jeg sendte min udfyldte ressourceprofil til sagsbehandler 25.5.08, fik for fire uger siden at vide, at hun var ville have den færdig torsdag (altså for 3 1/2 uge siden), men jeg tvivler på at den er færdig endnu. Så jeg venter! Ventetiden er ved at drive mig til vanvid - det går ud over mit helbred og min mand. Og man går med bekymringer om, hvorvidt det hele kan komme til at se lysere ud - ikke just befordrende for ens helbred. Mit bedste råd er at "rykke" regelmæssigt (men det er man jo også bange for - for hvad nu hvis man får "trådt" sagsbehandleren over tæerne og derved skader sin sag. Men vigtigst er nok, at kunne have tålmodighed og undgå tanker (PS - det har jeg ikke lært endnu, men jeg har også kun været i "systemet" i et halvt år")

Det er paradoksalt, at regeringen taler om, at vi skal have flere ud af sygedagpengesystemet, når sagsbehandlingen samtidig fastholder i systemet.

Fat mod og hold håbet oppe
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 10:18   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Thomsen.

PT er der ingen der kan svare dig på dit spørgsmål. Kan forstå at du evt søger pension eller flexjob. Pensionansøgning nævner loven 3 mdr, men først når din sagsbehandler har belyst din sag fuldstændig og sagen er klar til AFGØRELSE, så siger lovgivningen at det max må tage 3 mdr. Så uanset hvordan du vender dig, vender din rumpet bagud. Sagsbehandleren bestemmer egenrådigt hvilke og hvor mange tiltag, arbejdsprøvninger, statusrapporter, speciallægeerklæringer etc der skal til. Sagsbehandleren har kun den pligt overfor dig at din sag ikke må henligger uden sagsbehandling.

I andre tilfælde skal din lokale kommunalbestyrelse vedtage sagsbehandlinsfrister inden for hvert hovedområde og offentliggøre disse frister iht Retssikkerhedsloven.

" Hvor gælder retssikkerhedsloven? IHT til Vejledning nr 21 af 24/02/2004

Retssikkerhedsbekendtgørelsen

6. Socialministeriet har udsendt en bekendtgørelse om retssikkerhed og administration på det sociale område. Se bilag 2.

I bekendtgørelsens § 1 er det fastsat, for hvilke love retssikkerhedsloven gælder. Det er følgende love:

- Lov om social pension.

- Lov om individuel boligstøtte.

- Lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel.

- Lov om aktiv socialpolitik.

- Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

- Lov om social service.

- Lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag.

- Lov om delpension.

- Lov om tilbageholdelse af stofmisbrugere i behandling.


Retssikkerhedsloven gælder også for lov om forebyggende hjemmebesøg til ældre m.v. Efter denne lov er det kun bopælskommunen, der skal tilbyde forebyggende hjemmebesøg. Reglerne i § 9 i retssikkerhedsloven om handlekommune gælder derfor ikke for de forebyggende hjemmebesøg.

Retssikkerhedsloven regulerer alene kommunernes opgaver efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Arbejdsformidlingerne skal ikke administrere efter reglerne i retssikkerhedsloven, da de er omfattet af lov nr. 416 af 10. juni 2003 om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats."

Så Thomsen, bemærk vores kamp for sagsbehandlingsfrister andet sted men begynd selv at undersøge din kommunes frister evt en E-mail om hvor du kan se disse frister. Her skal du bare være forberedt på at det kan være et lang og uforstående arbejdspres du skal igennem. Men se under "Svarfrister Kommuner" om din kommune ikke har disse frister. Hvis ikke din kommune har vedtaget disse frister anbefaler jeg at skrive til din borgmester og Handicaprådet. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 10:32   #4
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Jep som Phhmw skriver så er det helt op til dig sagsbehlander, hvor langtid der går.. og du kommer desvære nok til at vente længe,, så vidt jeg kan forstå på det du skriver er du i starten af en sag der kan ta år..
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 01-08-2013 13:51
hvor lang til kan en arbejdskade sag tage/pension skivehansen Alt det andet 6 07-12-2011 14:16
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage for læge konsulenten. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-09-2009 10:25
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension