K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 21:34   #1
Frøken_J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Frøken_J er ny på vejen
Hjælp – vedr. skift af sagsbehandler, aktindsigt, Borgerrådgiveren mv.

Hej med jer,

Jeg har brug for jeres hjælp. Min mor har været uarbejdsdygtig i over 20 år, men bliver ved med at blive trukket igennem systemet. Nu er hun efterhånden så udkørt, at hun (endelig) har takket ja til mit tilbud om at hjælpe hende/være hendes bisidder. Men jeg er virkelig bekymret for hende

Jeg er målløs over hvordan Københavns kommune behandler syge mennesker, og hvor uigennemskueligt og umenneskeligt det hele er! Det er en lang og indviklet historie, men kort fortalt:

Jeg har bl.a. haft ”fornøjelsen” af at snakke og mødes med min mors sagsbehandler. Og jeg er fuldstændig lamslået! Hun var uforskammet og nedladende, og var ikke åben for en dialog. Jeg har opdaget (efter at have fundet jeres site), at hun ikke har informeret min mor om hendes rettigheder vedr. ressourceprofilen, og derudover været meget mangelfuld i sin formidling til min mor og mig (og når jeg så har spurgt ind til det, så nægter hun ting, som hun tidligere har sagt). Selvom min mor ikke kan arbejde (og har en vurdering fra Reva fra 2006, som siger det samme), så har sagsbehandleren indstillet hende til et afslag pga. manglende arbejdsprøvning – selvom hun er blevet arbejdsprøvet. Min mors sag har netop været op til vurdering (internt), uden min mor har haft mulighed for at give sine kommentarer til ressourceprofilen!
I ressourceprofilen omtales min mors arbejdsprøvning som ”ældre”, men min mor har siden 2006 været i den tro, at hendes sag var ved at blive vurderet!

I 2007 går det op for min mor, at der åbenbart ikke er søgt om førtidspension, som hendes sagsbehandler (fra dengang) ellers fortalte hende ville ske efter arbejdsprøvningen i 2006.
Så bliver der sendt en ansøgning af sted i 2007, men først medio 2008 begynder sagsbehandleren at lave en ressourceprofil (smækket med fejl), og uden at informere min mor om at hun kan komme med sine kommentarer. Og nu har de sendt hende ud i endnu en arbejdsprøvning!

Vi har bedt om at få skiftet sagsbehandler bl.a. pga. hendes væremåde, hvor jeg har gjort opmærksom på mange af disse forhold, og bedt om aktindsigt, men nu skiver de at der kan gå 4 uger eller mere, før min klage behandles (og jeg har også været i dialog med dem tidligere)!?

Mht. aktindsigt kan jeg henvise til at de skal overholde Forvaltningsloven §16 stk. 2
og give os min mors sag efter max. 10 dage, men skal vi virkelig vente så længe på at skifte sagsbehandler???
De har – selvfølgelig - for længst opstartet nyt arbejdsprøvningsforløb, og selvom hun er for syg og snart ikke kan klare mere, så føler vi os tvunget til at hun deltager, da de er så lang tid om at behandle min klage, og allerede har truet med bål og brand, hvis hun ikke deltager (forsøgte allerede ved indkaldelsen at få dem til at forstå, at hun er for syg til at deltage) – det er en rigtig modbydelig situation at være i! Jeg ville ønske, at jeg bare kunne trylle hende væk fra det hele, så hun kunne få ro fra systemet.

Burde jeg allerede nu inddrage Borgerrådgiveren (lang sagsbehandlingstid og dårlig opførsel fra sagsbehandler)?
Der er helt sikkert ting, som ikke er overholdt i min mor sag og derudover er den nuværende sagsbehandlers håndtering af min mors sag ikke været korrekt.
Og er der en tidsfrist de skal overholde vedr. tilbagemelding om skift af sagsbehandler?

Jeg håber I kan give mig nogle råd.

Hilsen Frøken_J
Frøken_J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 21:45   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Frøken_J,

Og velkommen til

Vedr. arbejdsprøvning:
Så er det en god ting for din mor, at nedskrive i en dagbog hendes indtryk og hvornår hun var der og hvornår hun evt. tog hjem grundet skavanker mm. Det kan så vedlægges bagefter som dokumentation.

Hvis din mor er syg, så skal hun ikke slæbe sig igennem en arbejdsprøvning uden at de på stedet kender til det. Arbejdsprøvningsstedet kan få det indtryk, at hun kan mere end hun reelt kan. Derfor skal hun fortælle om det til dem. Den eneste, som kender til hvordan hun har det - er hende selv.

Hvis din mor er meget syg, så er en sygemelding svaret. Der skal hun via sin læge for at få en sygemelding.

Hvor er din mors læge henne af i hendes sag ?

Vedr. borgerrådgiveren:
Jeg vil sige, at det er på sin plads at klage til dem.

Jeg ved desværre ikke noget om en tidsramme for skift af sagsbehandler.

Nogle af brugerne her på k10 fra København har dannet en uformel gruppe:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5711

Tilmelding foregår her

Så kan i dele erfaringer med sagsbehandlingen i København.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 21-08-2008 kl. 21:51. Årsag: lidt tilføjelse
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 17:12   #3
Frøken_J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Frøken_J er ny på vejen
Hej Flemming,

Mange tak for dit svar. Vi er stadig midt i det hele, men det hjælper meget at kunne få råd og støtte af en som ved hvad han snakker om

Jeg får ikke besøgt forummet så meget i øjeblikket, men skal nok komme med en opdatering, når der er sket en udvikling.

Ville blot skrive tak for hjælpen.

Hilsen Frøken_J
Frøken_J er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål vedr. aktindsigt hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 15-06-2011 21:42
Anmodning om velbegrundet skift af sagsbehandler papegøjenX Alt det andet 9 14-04-2011 15:04
Træt af Frederikshavn kommune og deres sagsbehandler skift ! Nordjyden76 Alt det andet 7 30-08-2010 10:57
Klage vedr. aktindsigt Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-10-2008 10:59
vedr. Aktindsigt og K10`s link til udskrivning. Etta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-12-2007 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension