K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 12:45   #1
nissen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 24
Styrke: 18
nissen er ny på vejen
Invalideskilt p licence

På det skema der findet står der at man skal skrive hvor langt man kan gå med og uden hjælpemidler hvordan skal det forståes.

Hvor langt/kort skal man kunne gå for at være berettiget til et p-skilt
Ps jeg har discuspolaps og har ingen hjælpemidler. Men det er meget forskelligt hvor langt jeg kan gå.

Der er jo bare ingen grund til at søge skiltet hvis der er helt specifikke krav til dette punkt.

http://www.handicap.dk/brugerservice...rt-1/skilt.pdf

Sidst redigeret af nissen; 17-09-2008 kl. 12:58. Årsag: link
nissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 13:46   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej Nissen

Dette er et af de spørgsmål der er ski.. irriterende, hvis man misforstår det!

Du skal ikke være nervøs, da du ikke skal "kunne" gå en længere distance for at være berettiget til handicapskilt.

Det er tværtimod et spørgsmål om at finde ud af om du kan gå fra en p-plads der ligger langt fra dit bestemmelsessted.

Kort og godt, du skal ikke spille verdensmester med hvor langt du kan gå, da det ikke må medføre problemer for dig. Du skal have et skilt hvis du har "gangproblemer", og så du må beskrive hvor langt du går, når det er dårligst.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 14:43   #3
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej

Jeg stod i samme situation sidste år, da jeg skulle søge om et "handicap skilt".

Jeg fik i første omgang afslag, da netop det med distancen jeg kunne gå, ikke var kort nok til at være berretiget til et "handicap skilt".

Jeg ringede defor til IBS som man søger hos, og spurgte hvilke regler der er omkring gå distance.
Det jeg fik at vide var, at hvis man kunne gå 100 m. uden pause, så var man IKKE gangbesværret nok.

Jeg fik derfor min læge til, at skrive en ny ansøgnng, hvori der stod, at jeg ikke kunne gå 100 m. uden pause, (hvilket jeg heller ikke kan) og derefter blev jeg godkendt, og fik skiltet tilsendt.


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 15:13   #4
nissen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 24
Styrke: 18
nissen er ny på vejen
Takker

Takker for svarene
nissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 16:07   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ved den omtalte gåning,, skal det så være en gå tur i skarpt trav og uden trækken/slæben af ben?
og skal det være uden at man har smerter?
min mand kan ikke gå uden at slæbe benet efter sig nærmest.. han går meget usikkert og smertefuldt for ikke at tale om langsomt.
han kan ikke køre op og handle alene og gå til bilen, uden at han når han kommer hjem må op og hvile/sove i flere timer.
tror i det er nok til at få handicapskiltet?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 16:48   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Der er/bør ikke være noget problem der.

Hvis han går så dårligt, er der jo en betydelig "faldrisiko".
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 18:21   #7
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg har også Handicapskilt, og jeg skrev at min gangdistance var og er mellem 50 og 100 m, både med og uden hjælpemidler, for min gangdistance bliver ikke bedre af, at jeg har hjælpemidler.
Knus Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension