K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2010, 16:11   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
flekser i aktivering skal møde 2 timer, hvis syg?

Øeh..hørte lige den her på mit" Privat Aktør kursus idag:

Kommunen forlanger at, I skal møde op 2 timer, hvis jeres fravær skyldes evt. ondt i ryggen.. armene ..eller hvad folk nu har fået bevilliget fleks på !!

Det tror jeg simpelthen ikke på!!!

Jeg protesterede Højlydt: så må De fandme få en sygemelding, som De selv betaler!!

Jeg fik ikke noget svar ...

Det kan da ikke passe???

Vi er jo ikke på sygedagpenge ( de skal jo aktiveres 10 timer om ugen).

Nu er der i forvejen mange " sjove regler" derinde på kursus, men er der nogen der Ved om det er sandt??

I forrige uge var jeg syg 2 dage med ryggen, og der var sq ingen der sagde jeg skulle komme alligevel ( havde jeg heller ikke kunnet! )

Hmm.. tror ikke en døjt på det

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 16:18   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså nu har det her med at aktivere ledige fleksjobbere været oppe nogle gange nu her på K10....... Men jeg sidder og tænker, at de alm. ledige arbejdsløse bliver jo også sendt ud i aktivering, så hvorfor kan ledige fleksjobbere ikke også?
Men man kunne måske ringe til arbejdsmarkedsstyrelsen og spørge dem, om det kan være rigtigt, at man som ledig fleksjobber skal sendes ud i aktivering og i forbindelse med hvilken lov.

Har du fået at vide, hvilken lov og paragraf, det hører under?? Spørg endelig din sagsbehandler...

Synes også det er frækt, at de skal forlange, at I skal møde op 2 timer, selvom I er syge... Få lægen ind over her. Klag evt. til borgmesteren. De MÅ IKKE gå længere end nødvendigt i henhold til det lovene siger.

Ellers kan jer som bliver sendt i aktivering som ledig fleksjobber uden at få at vide, hvilken paragraf eller grunden herfor, så ring endelig til arbejdsmarkedsstyrelsen.
I kan finde nr. her på deres hjemmeside: www.ams.dk
Eller her et direkte link, hvor I en formular kan stille dem spørgsmålet:
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...sjob-form.aspx

Jeg har selv før forespurgt arbejdsmarkesstyrelsen om love ang. ledige syge fleksjobbere. De var sent om at svare, og jeg synes ikke, de ligefrem kom med et godt svar. Tror selv de er lidt forvirrede.

Sidst redigeret af curls; 26-02-2010 kl. 16:24.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 21:02   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Er det mon ikk sådanne , man skal møde til sin aktivering med de skavanker vi har fået

flex på,men kommer der noget oven i ja ,så er man syg udover det sædvanlige,så

skal vi vel ikk ud i at have falck til at trenspotere os frem og tilbage....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 22:14   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, godt nok er jeg på pension; men det er jeg jo ikke blevet mere rask af; men nogle dage kan jeg bare ikke O og en skid .... Og så ville jeg da sygemelde mig, hvis jeg var fleksvisiteret og arbejdsledig på kursus .... Ja, for undskyld, jeg kan sq ikke mere end jeg kan, så det er da bare med at få fat i ens læge, som jo kender een, så man er dækket ind over for de kommuner (sagsbehandlere) der søger at mistænkeliggøre syge borgere

Du skal ikke finde dig i det, Helle 4, for det får du ikke noget ud af!!!!

Tag fat i din læge, og tro ikke på al det 'øllebræk' de kommer med på de der halv-og-hel odiøse kurser

De varmeste hilsner og Hyanna

PS: Hvis de insisterer, så forlang at få det på skrift!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 00:15   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Nu skal mit indlæg tages med et gran salt/ ironi, for jeg hopper ikke på " konsulentens" udtalelse!!

og hun svarede heller ikke på mit udråb, men fortsatte med at, tale med andre om noget andet,

Hvis jeg bliver bedt om det..så farer jeg i flint..og udbeder mig papir, § o.s.v.

men ville bare høre om andre er udsat for " sjove" regler på kursus?

Vi skal bl.a. andet ringe hver dag, og melde stadig syg..og fortælle hvad vi fejler..Øehhh, men det har jeg skrevet om i en anden tråd.


Jo det er Dejligt at være ledig flekser..Not.

god week-end fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 00:32   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så vil jeg da uden at være ond, håbe at I bliver syge med bræksyge og kaster op over det hele. og at det er konsulenten som må vaske det op.... for I må jo gå hjem når I er for dårlige vel..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 11:00   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Med min funktionsevne og jeg skulle på kursus 10 timer om ugen, vil mine symptomer blive meget værre. Jeg ved helt præcis hvad jeg kan og ikke kan efterhånden
men nogle dage eller 3-4 dage i træk, kan jeg dårligt andet end ligge i min seng.
det er ikke noget jeg selv kan kontrolere på nogen måde.
sådan har været i sidste 2 år.

Men det kan jeg alså ikke melde mig syg på, det lyder helt absurd.

Det fleste sygedomme bliver noget værre med aktivering, fordi man bliver nødt til at presse sig selv. Det samme sker som regel også i arbejdsprøvning, den første periode går nogenlunde og til sidste kan man dårligt noget.
derfor skal man sikre sig ved flexjob at de timer, man er visiteret til, kan man holde til

ved så ikke om kommunen kan forlange i møder til aktivering. Den part er vel meget naturligt når man er ledig. Men at man ikke kan melde sig syg på det, man har fået et flexjob på , den tror jeg alså ikke holder nogen steder.

få det på skrift

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-02-2010 kl. 11:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 12:01   #8
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg har nægtet at deltage i kursus.
Jeg er syg for pokker, og de skal sguette få mit medicinforbrug yderligere op.
Blev sygemeldt...IGEN..via egen læge, og det forstod de tilsyneladende (jeg er i hvert fald ikke startet).
Det er lige før jeg mistænker dem for, at have en aftale med div. medicinalfirmaer, for folk skal æde mere og mere når de tvinges ud.
Jeg er i hvert fald færdig med, at finde mig i hvad som helst.

Ps. Jeg har så søgt førtids.pension efter pgf 17.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.

Sidst redigeret af Lizzy; 27-02-2010 kl. 12:02. Årsag: tilføjelse.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 01:07   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Skod sted...

Jeg havde IKKE mødt op til 2 timers fremvisning...

Jeg ringer under ingen omstændigheder hver dag, hvis/når jeg er sygemeldt...

Nogen "elsker" vist, at tage p.. på andre.

Ps. Og jeg har aldrig påstået, at det er nogle svin der er ansat hos "Anden Aktør"... -de opfører sig bare sådan !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 06:21   #10
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg vil da tro...

at det ligesom for kontanthjælpsmodtagere m.v. drejer sig om at flex-jobbere trods ledighed m.v. skal bevare en slags tilknytning til arbejdsmarkedet.

Jeg synes alt for ofte at folk bare går i defensiven - og ser sort på det meste.

Det nytter jo ikke at man bliver helt fremmedgjort fra arbejdsmarkedet, uanset man er ledig flekser - eller almindeligt ledig.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man må ikke sende en borger i aktivering hvis det forværrer deres helbred FibroMcs Et godt link! 5 30-05-2013 22:08
flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 8 11-02-2013 10:20
Hvis man kan arbejde mere end 18-20 timer i praktik/Jobprøvning kan man så få flex ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 23:18
Flekser skal de aktiveres i 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 25 08-01-2010 07:17
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension