K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2014, 11:11   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Skåne behov

Hvis man har socialfobi og ikke kan med andre mennsker, hvor meget skal man så igemmen for at kunne få flex/førtidspension, jeg mener der må da være en måde så man ikke udsættes for noget af det man frygter allemest..
heller hvad.....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 11:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sikkert ikke, det er desværre ikke så nemt, hvad laver du lige nu sygemeldt? hvad siger lægen?

Det er meget få der ikke kommer i arbejdes prøvning, pension er bare en lang kamp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 11:43   #3
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
sikkert ikke, det er desværre ikke så nemt, hvad laver du lige nu sygemeldt? hvad siger lægen?

Det er meget få der ikke kommer i arbejdes prøvning, pension er bare en lang kamp.
Jeg er på KH men som "sygemeldt" og har været div psykolog/psykiater (er blivet send til nogle stykker efterhånden) igemmen, uden at komme det til livs, altså ingen ved rigtig hvad de skal gøre pt så sidder i ingenmandsland
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 17:04   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad siger psykologen? hvor længe har du været sygemeldt på kh. hvor gammel er du? der kommer mange gulkorn her,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 19:33   #5
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
FP - den skal du nok se helt bort fra. Tror ikke du vil kunne få det tilkendt.

En diagnose giver ikke f.eks flex, men det gør derimod din arbejdsevne og derfor skal der nogle arbejdsprøvninger til. Det er det der lægges vægt på ved afklaringer.

Jeg ønsker dig alt det bedste og du finder en måde du kan få noget hjælp/behandling for din Socialfobi(det er ulideligt!!!!). Får du medicin.?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 20:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Hvis man har socialfobi og ikke kan med andre mennsker, hvor meget skal man så igemmen for at kunne få flex/førtidspension, jeg mener der må da være en måde så man ikke udsættes for noget af det man frygter allemest..
heller hvad.....
Det er der ressourceforløbene kan komme ind, hvor man kan få psykolog, mentor, gå i terapi mm - et ressourceforløb kan også bare handle om behandling, fred og ro, eller at få testet sin kunnen på et meget begrænset område, men med en psykolog ved sin side, så man ikke ''panikker''.....

Så vidt jeg husker, er du 52 år, ikke...?

Hvad får du af medicin, og hvad har du fået??

Hvad har du været gennem af psykologer, terapiformer, fobiskoler osv??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 08:43   #7
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er der ressourceforløbene kan komme ind, hvor man kan få psykolog, mentor, gå i terapi mm - et ressourceforløb kan også bare handle om behandling, fred og ro, eller at få testet sin kunnen på et meget begrænset område, men med en psykolog ved sin side, så man ikke ''panikker''.....

Så vidt jeg husker, er du 52 år, ikke...?

Hvad får du af medicin, og hvad har du fået??

Hvad har du været gennem af psykologer, terapiformer, fobiskoler osv??
jeg har gået i distriktspsykiatrien, i ca 9 mån og de har stoppet forløbet da jeg ikke har rykket mig i forhold til min diagnoser, samvær med andre er udelukket da jeg bare ikke magter det...(tvang vil ende i kaos)

har været til samtale inde på nørrebro (der hvor statamtet var førhen) for et år siden, og de sage jeg jeg var for stor en "mundfuld" det var ihverfald ikke lige der jeg kunne falde ind

Medicin: 1 Citallopram 20 mg (både arrow og orifarm og teva) 2 amlodipin orifarm 5 mg 3 lyrica 25 mg 4 escitalopram 10 mg 5 venlafaxin krka 150 mg
Altså 5 forskellige præparter som kun gav bivirkninger døjer endnu med for mange kg som var bare en af dem.
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 17:11   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal få fat i din egen læge, psykiater og/eller distrikt psykiatrien, for at høre om de ville bakke dig op, hvis du søger førtidspension.
Du skal også høre dem, om de vil bakke dig op, så du undgår arbejdsprøvningen.

Når du har grønt lys fra dem, så kontakter du din sagsbehandler angående et møde, og fortæller hende/ham at du gerne vil søge førtidspension §18 (på det bredde grundlag), og at din læge, psykiater mf, også mener det er den eneste vej frem.

Der efter indhenter sagsbehandleren alle papirerne fra din læge, psykiater/distrikt psykiatri, og så er der gang i sagen.

Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med min sag om førtidspension, men ved godt der er stor forskel på 2009 og 2014. Dog har du bedre chancer, da ud er over 40 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 06:50   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du skal få fat i din egen læge, psykiater og/eller distrikt psykiatrien, for at høre om de ville bakke dig op, hvis du søger førtidspension.
Du skal også høre dem, om de vil bakke dig op, så du undgår arbejdsprøvningen.

Når du har grønt lys fra dem, så kontakter du din sagsbehandler angående et møde, og fortæller hende/ham at du gerne vil søge førtidspension §18 (på det bredde grundlag), og at din læge, psykiater mf, også mener det er den eneste vej frem.

Der efter indhenter sagsbehandleren alle papirerne fra din læge, psykiater/distrikt psykiatri, og så er der gang i sagen.

Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med min sag om førtidspension, men ved godt der er stor forskel på 2009 og 2014. Dog har du bedre chancer, da ud er over 40 år.
Tror det hele er for sent nu, alle paprier er i skødet på sb netop nu, med henblik på et mulig flex, men det er bare ikke det jeg ønsker, jeg har i det hele taget svært ved at overskure det hele, synes komunnen hele tiden bygger en mur op og når jeg får revet den ned står der en ny, lige nu står jeg hel tom til den kommene samtale hos sb, aner ikke hvad jeg skal sige heller gøre, jeg kan bare høre sb sige: det gør man ikke/det kan man ikke/sådan forgår det ikke O.S.V
Den eneste vejledning jeg synes at få fra sb: fører til ja, ingenting
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 08:54   #10
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du skal få fat i din egen læge, psykiater og/eller distrikt psykiatrien, for at høre om de ville bakke dig op, hvis du søger førtidspension.
Du skal også høre dem, om de vil bakke dig op, så du undgår arbejdsprøvningen.

Når du har grønt lys fra dem, så kontakter du din sagsbehandler angående et møde, og fortæller hende/ham at du gerne vil søge førtidspension §18 (på det bredde grundlag), og at din læge, psykiater mf, også mener det er den eneste vej frem.

Der efter indhenter sagsbehandleren alle papirerne fra din læge, psykiater/distrikt psykiatri, og så er der gang i sagen.

Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med min sag om førtidspension, men ved godt der er stor forskel på 2009 og 2014. Dog har du bedre chancer, da ud er over 40 år.
Jeg mener ikke at man selv kan søge om en §18. Det er kun kommunen selv der kan indstille til denne?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension