K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 13:48   #11
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej peter lige mine ord. Kasper fik dianosen for ca 2 år siden. alt med ressourceprofil har de ikke ville skrive. mere info på tidligere tråd vh aa
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 16:45   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, men det er ikke nok.....

Kære Aalborg.

at vi to er enige,......du skal handle!

Der er ikke hverken en uddannelsesplan eller handleplan for knægten.

Jeg kan ikke andet end tro at der må ligge en plan for din søn. Jeg må være overbevist om at han er i gode hænder......men,.......du skal have viden om hvad planerne er.

Hvad siger lægerne? Kan forstå DU mener pension, men hvad mener kontaktpersonen og din søn?

Hvis ikke din søn havde den diagnose som du nævner ville jeg råde dig til at søge pension iht §17 på det foreliggende grundlag. Så skulle der ligge en afgørelse inden 3 mdr.

Men det kan jeg ikke tillade mig uden at kende lægernes forudsigelser. Jeg har læst forhistorien.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 20:28   #13
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej peter i de 2 år kasper har været i systemet, har der ikke været nogen plan,jeg har fået aktindsigt ingen plan,de ville have ham aktiveret, så kommunen og jeg selv pressede ham på sind lilleskole det kunne han ikke magte, så fik han en bostøtte person 2 timer om ugen, det kunne han heller ikke magte. med det medicin han får sover han ml 14 og 16 timer i døgnet og er ikke altid vågen i dagtimerne, har haft rigtig meget støtte af sygeplejesken fra psykiatrisk afd. der er kommet her i 2 år nu ca.hver 3 uge.Hans nye sygeplejeske mener han skal have fp.Som jeg ser det har kommunen ikke gjort noget for min søn,det var hans sygeplejeske der fandt botilbudet,og jeg har gjort hvad jeg kunne. der eneste de har gjort er at nedsætte hans kontanthjælp,og det virker som om de venter på at han vågner en morgen og ikke er skizofren mere, eller som om han havde mistet sin højre arm og lige ville se om den da ikke vokser ud igen. jeg kunne skrive fra nu af og til jul om hvor ubehagelig jeg syntes vi er bleven behandlet.
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 21:26   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen....

Kære Aalborg.

Ja, intet kan overraske mere.

Men din søns situation rent lægeligt.....medicin udskrivning....justering må vel foretages af en kompetent psykiater? Det lyder jo drabeligt efter min erfaring med en nær vens 22 årig søns skizofren,i i svær grad. Trods dette lever han et godt liv.......grundet han tager sin medicin og har vedkendt sig sin sygdom. Han har iøvrigt lige taget sit kørekort.

Han har været stukket af og levet i et år i Israel hvor man fandt ham. Først efter han kom hjem og modtog kompetent hjælp, gik det fremad.

Men tilbage til det social-faglige.....jeg ville allerede i morgen ringe til www.dukh.dk på følgende tlf nr. http://www.dukh.dk/radgivning/test-1 hvor du får en behagelig samtale og hvor i aftaler nærmere om jeres situation omkring hjælp til indflytning...evt pension.....og den manglende rådgivning og tilbagemelding til dig.

Læs her hvordan telefonrådgivningen virker: http://www.dukh.dk/radgivning/hvorda...efonradgivning

De er til for dig, og mange har modtaget god hjælp derfra.

Mange hilsner

Sidst redigeret af phhmw; 29-09-2010 kl. 21:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 23:37   #15
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej peter tak for dine svar... det vil jeg prøve.Min holdning til fp, er at det skal selvfølgelig været sidste udvej,for sådan et ungt menneske,han bliver jo "snydt" for mange ting, arbejdskammerater,løn, måske status ,m.m men at de skal være mange år om at finde ud af det , syntes jeg er skandaløst,ikke nok med en svær sygdom, så "straffer" systemet ham og andre med at være fattig.v h ålborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 23:51   #16
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
til peter......Hvis ikke din søn havde den diagnose som du nævner ville jeg råde dig til at søge pension iht §17 på det foreliggende grundlag. Så skulle der ligge en afgørelse inden 3 mdr.
uddskyld.. men jeg forstår ikke helt denne sætning.... vh aa
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 11:33   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Med det mener jeg....

Kære Aalborg.

At hvis lægerne har nogle fremtidsplaner i et medicinforløb som lægerne ville afvente resultatet af.....således din søn ville få det bedre.....og så muligvis kunne begynde på ???? flexjob...uddannelse eller andet......så ville det muligvis virke forstyrrende på det forløb, hvis du søgte pension.

Men det tyder det ikke på da du beskriver at knægten sover det meste af tiden. Hvilket virker helt forkert dog uden at jeg kan tillade mig at stille spørgsmål til en psykiaters handlemåde og beslutninger.

Omvendt kan en bevilget pension altid sættes i bero.

At søge pension iht §17 på det foreliggende grundlag ville fremtvingen en AFGØRELSE med en ankemulighed.

Her stopper al videre indsamling af oplysninger og sagen går direkte til pensionsnævnet for en AFGØRELSE. Og du SKAL have en skriftlig afgørelse inden 3 mdr.

Men jeg syntes du skal drøfte det med DUKH om evt pension iht §17.

Fordi da din søn i forvejen er på kontanthjælp har han ikke noget at miste økonomisk......hvis han får afslag, går han bare tilbage til kontanthjælp.

Men jeg er sikker på at fremtiden vil vise en bedring på alle fronter.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 15:24   #18
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej peter tusinde tak for dine kompetente imput... Han har nu fået medisin i 2 ½ år,og det sidste statusbedømmelse fra hans psykiater siger : patienten er yderst præget af både positive og negative symptomer, special de negative i form af træhed, initiativløshed, mangelende lyst til samværd med andre, indsynkning i sig selv, sløvhed og affektaffladning præger det nuværende billede.Patienter med mange negative symptomer, har desværre dårligere prognose på langt sigt, specialt dårligere prognose med henblik på tilknytning til arbejdsmarket, samt til social omgangskreds, nuværende tilstand vil umiddelbart blive forværret af fysisk og psykisk stressfaktorer. Det er uvist om tilknytning til arbejdsmarket kan forventes.Det er ikke forventeligt at ustøttet kontinuerlig tilknytning er mulig.. Hvis der er behov for yderligere informationer, kan der anmodes om speciallægeerklæring underskrevet reservelæge xxx Psykiatrisk Sygehus. tror at det er derfor de ikke har lavet en ressourseprofil, den vil simpelhen blive for tydelig for dem at han bliver svær eller måske umulig at få på arbejdsmarked,det er selvfølgelig kun et gæt. Jeg sidder med papirer fra lederen Socialcenter Ung der den 23/ 03 der skriver at ressourceprofil besluttet påbegyndt nu med henblik på udredning og med baggrund i sin alvorlige sindslidende bør have et døgndækket tilbud.jeg har rykket for det par gange , men der sker intet. Der skal vel ligge en rp. og en speciallægeerklæring før han kan søge en § 17 de kærligste hilsen aalborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 18:09   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er jo tung læsning...

Kære Aalborg.

Men til det første konkrete problem om søgning om enkeltydelse iht §34 mener jeg du skal afsende hurtigst muligt. Her gør du opmærksom på at du forventer en afgørelse inden 2 uger da Aalborg kommune har fastsat sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som følger:

http://www.aalborgkommune.dk/Om_komm...r%20i%20FB.pdf og hvis ikke de overholder denne vender du tilbage.

Samtidig ville jeg også bede om rådgivning ved evt ansøgning om pension iht §17 på det foreliggende grundlag

Dette kan du allerede gøre i denne uge hvis du har overskud. Nu viser du kommunen at du kender dine rettigheder og muligheder. Jeg er 98% sikker på du vil opnå en hurtig reaktion.

Jeg tror også at du skal begynde at tænke på dig selv......jo, bedre du har det des større overskud vil du få til at følge med i din søns fremtidige behandling ...rådgivning....boforhold og evt besparelser man vil påføre ham. Det er jo meget populært pt.

Min vurdering er at han vil modtage pension omgående, hvis I søger som beskrevet iht §17 på foreliggende grundlag.


Til information: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...-for-mange-sl/

http://www.medicinhaandbogen.dk/Vran...kizofreni).syg hvor der bla nævnes:
"Antipsykotisk behandling er påkrævet både i faser med akut forværring og for at forebygge tilbagefald. Den medicinske behandling kan ikke stå alene, men skal ledsages af psykologisk rådgivning, og der skal være behandling af både den syge og pårørende. Den sociale indsats er ligeledes meget vigtigt for at sikre, at den syge kan bo i egen bolig og klare sig selv i dagligdagen."

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 20:04   #20
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
Hej Peter, har kigget på din links du sendte,heldigvis får Kasper kun en slags medisin,har været i gennem flere slags men andre bivirkninger.Håber nu hvor han skal flytte i morgen at den sociale indsats bliver til noget. Har desværre afleverer ang. etableringydelse, men ellers en super ide du forventer en afgørelse inden 2 uger da Aalborg kommune har fastsat sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som følger:

Meget svært at tænke på sig selv, når ens børn har det så svært, Kasper har heldigvis 2 ældre storsøstre, der har overskud til både ham og mig.Men jeg glæder mig til bare at være mor istedet for støtteperson til ham. Har faktisk talt med kommunen om § 17 og § 18 ,for lang tid siden,men de sagde at han først skulle have lavet en ressourceprofil og en speciallægeerklæring,men problemet er at det sker ikke.Jeg har været naiv,de har snakket mig i søvne, jeg har været usikker på reglerne,hvergang lød de så overbevisende når de forklarer §§.
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension