K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2009, 22:24   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Urimelighed

Igennem hele deres liv, har min far og mor sparret på pengene.
De har aldrig haft nogen ekstremt velbetalte jobs, men de har sørget for at de ville kunne leve anstændigt den dag de ikke længere kunne arbejde, og måtte gå på pension.
Sidste år blev min far fyrret fra hans arbejde, så han har gået derhjemme siden. Han regner med at glide direkte over på pension nu, da der jo stortset ikke er noget arbejde tilbage.
Min mor har igennem længere tid været ved at søge førtidspension pga hendes meget slemme ledegigt. Helt ærligt talt, så er der INTET der ville passe til hende udover en FP. Men nu er hun blevet smidt ud af systemet, man kan sige at hun ikke længere eksistere i samfunden. Og det er fordi hun ikke vil tage en farlig gigtmedicin, som hendes egen mor langsomt blev dårligere og dårligere af og til sidst døde. Hun har prøvet alt, og eneste mulighed for måske at opnå FP er at begynde med medicinen, men selvfølgelig vil min mor ikke begå langsomt selvmord.
Så nu slipper alle de penge min mor og far havde sparret op stille og roligt op. Nu ryger det gode liv de kunne have haft, og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ved det. Men et eller andet har jeg tænkt mig at gøre. Min mor kan ikke engang få kontanthjælp, så de kommer til at leve af min fars pension alene.
Er sindsygt forskrækket over den behandling min mor har modtaget gennem hendes sag. Da hendes ressourceprofil blev sendt ind til at søge om førtid, havde hendes sagsbehandler skrevet "anmodning om afslag."

Oven i alt det kan jeg heller ikke selv klare et arbejde pga min sygdom, og
jeg har også for omkring en måned siden fået afslag på førtidspension.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 22:38   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis din mor er blevet opfordret til at tage en farlig gigtmedicin, så må
det da kunne bevises at den er farlig, har du navnet på den?

Jeg ved ikke, hvad dit afslag på førtidspension er begrundet med?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 00:19   #3
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Hvis din mor er blevet opfordret til at tage en farlig gigtmedicin, så må
det da kunne bevises at den er farlig, har du navnet på den?

Jeg ved ikke, hvad dit afslag på førtidspension er begrundet med?
Lægerne bliver jo betalt af medicinindustrien for at give den medicin til patienter.
Så hvis det var så skulle vi kæmpe mod medicinindustrien, som ville være en ret stor og tæt på umulig kamp. Jeg prøver at finde navnet på den.

Mit afslag er begrundet med, at man ikke fandt det dokumenteret at jeg ikke ville kunne fungere i et almindeligt arbejde eller uddannelse.
Nu har jeg sendt en klage ind, hvor jeg har fået min læge til at lave en ny statusatest. Deri skriver han blandt andet at han kan støtte op om et forslag til fp. Så det HÅBER jeg kan gøre en forskel, men aner det virkelig ikke..
Nogen der har erfaring med om læger har meget at sige i disse sager?
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 00:58   #4
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
man kan vel lade som om man tager medicinen og siger man ikke virker synderligt godt !!! Nogle gange må man snyde systemet imod dem selv
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 01:11   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Også min første tanke frklarsen... -men når det er meget stærk/farlig medicin vil der - næsten - altid følge blodprøver med...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 01:52   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og så kan man vel bare tage en halv den dag blodprøven skal tages! Og iøvrigt henholde sig til, at man ikke ser nogen grund til at tage dem, da de ikke virker!!

Det er da helt utroligt at man nu også skal tvangsmedicineres for ikke at miste penge.

Alternativt kunne man vel også tage de skide piller et par måneder, for ligesom at stille alle tilfredse og udvise samarbejde, og så komme til den konklusion, at de ikke virkede efter hensigten. For så er behandlings mulighederne jo lige som blevet udtømt.

Tror ikke man kan dø af dem hvis det kun handler om en kortere persiode. Og igen, så må vi huske, at folk reagerer meget forskelligt på medicin. Det der kan slå andre ihjel, kan gøre nogle andre stærkere!!
Det læser vi om gang på gang herinde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 09:38   #7
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Ja, blodprøver kommer der nemlig til at skulle tages. Ved ikke hvordan den medicin virker, og om det kan ses i boldprøven at man lige har taget en halv en enkelt gang. Men tak for ideen
Jeg frygter bare straffen der vil være hvis der findes ud af at vi fusker.
Jeg er sikker på at min mor ikke vil kunne lokkes til at tage pillerne, selv over en kort periode. Hun er skam samarbejdsvillig, det har hun også vist. Men hun er bare bange for den medicin, fordi hun ved hvad den gør ved en. Hun har læst rigtig meget om det, og så døde hendes egen mor som sagt af det.
Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal gøre mere skade på sig selv for at få lov at beholde nogle penge. Når min mor så er blevet tilstrækkeligt syg at medicinen, ja så kan hun jo sikkert få sin fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alternativt kunne man vel også tage de skide piller et par måneder, for ligesom at stille alle tilfredse og udvise samarbejde, og så komme til den konklusion, at de ikke virkede efter hensigten. For så er behandlings mulighederne jo lige som blevet udtømt.
Hvis man selv konkluderer at de ikke virker, ud fra egne oplevelser, vil de mon så godtage det?
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 10:53   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej KLund

Jo, som udgangspunkt kan alt heldigvis/uheldigvis ses af blodprøverne...

Jeg føler virkelig med Jer, det er et frygtelig dilemma I er havnet i... -desværre kan jeg ikke byde ind med så meget, dog vil jeg opfordre til(da det måske er mange år siden din mormor fik sin gigtmedicin), at der tages en snak med lægen omkring medicinens bivirkninger, og ikke mindst, om der er kommet noget "mildere" gigtmedicin på markedet der har erstattet det gamle. Gigtmedicin har jo virkelig været oppe i medierne pg.a. store bivirkningen, så chancen for et positivt svar er vist fine!

Det er jo(heldigvis) kun lægen/lægerne der konkluderer om medicinen har de virkninger der ønskes, men et argument - det vigtigste - er jo patientens fortællinger om sine oplevelser med medicinen!

Ps. Mange læger tager det heldigvis meget seriøst, når patienterne har det dårligt med at tage medicin, så samtaler med lægen/r kan anbefales(med mindre det er prøvet).

Held og lykke, føler med jer...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 07-12-2009 kl. 11:07.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 11:22   #9
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Hej

vi står i selv samme situation ang. medicinering og man ved ikke engang om det overhoved virker, det går mellem 4-6 mdr inden der kan ses en virkning, hvis det virker. Det vil ikke umiddelbart forbedre arbejdsevnen, men forhåbentligt nedbringe antallet af svære udbrud. Det er en kronisk eller kronisk tilbagevendende sygdom, som tiltider frarøver enhver arbejdsevne, men der vil også være perioder, hvor arbejde vil være muligt.
Her har vi prøvet et kemo præperat, men det gav voldsomme bivirkninger og behandling måtte stoppes. Vi har sagt nej til yderligere behandlinger og vil have sagen prøvet - en såkaldt SM afgørelse.
Da jeg mener at en så usikker prognose vs bivirkningerne burde tale for, at det skal være frivilligt.
Ville det ikke være en mulighed, at få den prøvet hvorvidt man er enig i at medicinering skal ske for enhver pris? Jeg mener ikke vi som samfund kan være bekendt, at "dræbe" vore medmennesker bare for at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte. Hvert år kommer der nye præperater. Jeg føler virkelig med dig og dine forældre, jeg har set hele mit liv gå i opløsning.
Det er uhørt, at folk skal miste alt bare fordi man fra regeringensside /kommunens side (ikke to kommuner tolker reglerne ens, i hvert fald min opfattelse) spilder tiden og tror at borgerne kun vil snyde. Det er som regel altid dem, som er mest syge som har det sværest i systemet, da det er en kamp uden lige.
måske det ville være noget for nyhederne? I know, det er svært at komme igennem med en historie her.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 11:58   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klund Se meddelelser
Ja, blodprøver kommer der nemlig til at skulle tages. Ved ikke hvordan den medicin virker, og om det kan ses i boldprøven at man lige har taget en halv en enkelt gang. Men tak for ideen
Jeg frygter bare straffen der vil være hvis der findes ud af at vi fusker.
Jeg er sikker på at min mor ikke vil kunne lokkes til at tage pillerne, selv over en kort periode. Hun er skam samarbejdsvillig, det har hun også vist. Men hun er bare bange for den medicin, fordi hun ved hvad den gør ved en. Hun har læst rigtig meget om det, og så døde hendes egen mor som sagt af det.
Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal gøre mere skade på sig selv for at få lov at beholde nogle penge. Når min mor så er blevet tilstrækkeligt syg at medicinen, ja så kan hun jo sikkert få sin fp.



Hvis man selv konkluderer at de ikke virker, ud fra egne oplevelser, vil de mon så godtage det?
JA DA!!! Den ENESTE i denne verden der kan fortælle om de virker eller ej, er din Mor. Uanset om man er læge eller speciallæge, så kan man ikke bestemme om medicinen skal virke på patienterne.......og de kan heller ikke hoppe ind i patienterne for at mærke om det nu også passer!!

Jeg har da også taget et hav af medicin der overhoved ikke virkede, på trods af medicinen ellers havde god prognoser. Og omvendt har jeg taget noget medicin som ingen rigtigt trode på, men som virkede helt genialt.

Kan din Mor da få pengene igen, hvis hun begynder på medicinen....eller hvad?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension