K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 22:05   #91
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så fandt jeg den, i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:42   #92
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Så fandt jeg den, i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Trold du får et stort

jeg vil skrive et nyt brev til den nye sagsbehandler og sætte § 4 ind

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 14:42   #93
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Så skal jeg til samtale omkring arbejdsprøvning

Lige lidt opfølgning, jeg har jo sørget for at passe på mig selv på det sidste
d.v.s jeg var jo godt på vej til at ryge ned med stress, og jeg skal virklig passe på for ellers ryger jeg ned igen, så jeg har på det nærmste trukke stikket ud til min pc og brugt rigtig meget at ligge og slappe af til afslappnings musik.

Jeg har jo også fundet ud af at min tilstand er ved at være der hvor jeg ikke kommer vider, d.v.s i flere måneder er der ikke sket fremgang min fys siger at jeg skal indstille mig på at jeg nok altid vil have balanceproblemer og at de helt klart bliver værre når jeg bliver træt og det bliver jeg rigtig hurtig.

Men jeg skal jo så til en samtale på et værested/café på torsdag d 10.12 jeg har så beslutte at hvis de vil have mig i en arbejdsprøvning i 13 uger tager jeg det, fordi jeg er nået der til hvor jeg bare gerne vil finde ud af hvor meget jeg kan klare "jeg ved jo så godt selv at bare jeg har været i gang ca 2 timer sover jeg 4-5 timer bagefter" men i en arbejdsprøvning vil jeg jo få papire på hvor meget jeg kan.

Det var bare lige lidt opfølgning og jeg er P***E navøs for den arbejdsprøvning, fordi jeg jo dårlig kan hænge sammen i min hverdag her hjemme, men jeg vil være tro og ærlig over for min krop lytte til når den når den, siger SÅ kan du ikke mere, skrive jobdagbog.

og rigtig god weekend til alle
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 15:54   #94
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din arb.prøvning.
På et værested burde man vel kunne forvente, at der er en forståelse for andre mennesker og deres problemer.

Rigtig godt at du lytter til dig selv, og at du husker dagbogen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 16:58   #95
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din arb.prøvning.
På et værested burde man vel kunne forvente, at der er en forståelse for andre mennesker og deres problemer.

Rigtig godt at du lytter til dig selv, og at du husker dagbogen.
Hej Trold

Tak ja jeg tror et værested er godt nok, tror da de vil være forståene, det eneste jeg ikke er så glad for er at det er en café jeg bliver SÅ træt i mit hoved, det har jeg jo fundet ud af de gange hvor jeg har været inde i cafésygemeldt.....men jeg tror også at det er fint at sagsbehandleren selv kan se det ud fra den jobdagbog jeg vil skrive og sende.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 13:26   #96
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej ja jeg ved godt at jeg lige den anden dag skrev at jeg skulle til samtale om et mulig sted til en arbejdsprøvning, men har lige brug for at få noget vendt med jer som har været hele møllen igennem, fordi jeg kan bare ikke lade være med at tænke på at det er et værested/café, det er ikke værested der bekymmer mig men café, jeg kan få helt koldsved ved tanken, jeg sætter lige de skånebehov ind som de forløbe er kommet frem til.

En anden ting som jeg hele tiden har gjort opmærksom på er at jeg bliver MEGET hurtig træt, og at et arbejdsprøvnings sted helst skal være tæt på mit hjem, så jeg ikke skal kører en masse i bus/tog for bare 10 minutter i en bus gør at jeg er helt færdig, det viser sig så at det sted jeg skal til samtale hos, skal jeg først med bus og så med metro, d.v.s jeg skal bruge ca 50-60 minutter på at komme der til, så ved jeg jo godt at jeg er helt færdig når jeg når frem, + jeg skal bruge lige så lang til hjem......på den anden side skal jeg måske bare springe ud i det, og se hvad der sker?

Men jeg kan bare mærke at min stress er godt på vej op igen....jeg tror jeg har det sådan lidt.....HJÆLP.........

Men jeg har bestilt en tid hos min læge på fredag, har jo været der og tale om at jeg er noget stresse, og hun sagde at jeg bare skulle komme igen både med stressen og omkring det med arbejdsprøvning, så vi lige kunne tale om det så det benytter jeg mig lige af.

Nu håber jeg ikke det er for rodet det jeg skriver.

Citat:
Samtaler skal overvejende foregå en til en eller i mindre grupper. (Xxxxx har så vidt muligt brug for tydelig tale med mulighed for øjenkontakt/mundaflæsning).

Begrænset eller ingen telefoni i arbejdet.

Mulighed for at tage pauser efter behov (i fald hun får et slemt tinitusanfald, vil hun have behov for at kunne tage hjem).

Ingen røg eller meget støjende arbejdsplads.

Stille og rolig opstart med langsom hævning af timetallet.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 13:49   #97
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder for mig som om de vil have dig op i timetal.

Men når det er sagt så er det også meget normalt at de prøver at få en op i timetal og man skal bare arbejde med så godt man kan ..

Der hvor jeg var , var meningen at jeg skulle nå op på 15 timer om ugen men den strandende ved de 8 timer man kan jo ikke gøre andet end sit bedste ..

Du skriver det med afstande osv , har du fået det ind i din ressourceprofil og har du det fra lægens hånd også ?

Jeg har også problemer med afstande de første mange år pga min stress som blev vildt overdreven hvis jeg skulle forholde mig til for mange skift osv (ja så sætter hjernen ud og man tror man ved hvad man laver men opdager først når man er i den anden ende af landet at ups det gjorde man ikk )

Derfor havde jeg med i min ressourceprofil at jeg ikke måtte have for langt til arbejdet , senere er der kommet smerter til så nu hedder det at jeg ikke kan tage offentlig transport og kommunen skal sætte ind med hjælp enten i form af taxa eller ved at skaffe pladser tæt på mit hjem, dertil har jeg transport inkl i min arbejdstid ...

Men disse ting er noget du skal snakke med din læge om for det er ikke nok at man selv siger det, der skal være lægelig dokumentation og forklaring på det ...

Men en tur på 50-60 min lyder voldsom og du skal gøre dem opmærksom på fra starten at turen er et problem i sig selv og du skal få en fornuftig snak med lægen om det, når du har snakket med lægen skal du skrive det til din sagsbehandler sådan at kommunen er obs på at transport skal indgå i din arbejdstid og evt skånehensyn , du skal evt søge om taxa transport for at muliggøre arbejdsprøvningen og i sidste ende skal det med i vuderingen af din arbejdsevne ...

Ved mig opgav de feks taxa og skaffede noget der lå fem minutter fra mig af men det indgår som en barriere i forhold til arbejdsmarkedet da man jo ikke kan forvente at finde en arbejdsplads der ligger fem minutter for mig , så kigger de på sådan noget som handicap bil og hvor mange timer jeg ville kunne arbejde hvis jeg havde en sådan og så bliver det hele lagt sammen 2+2 giver som bekendt 5 hos kommuner

Men ud fra det samlet billede bliver det så besluttet om jeg skal ned visiteres i fleks (havde 20 timer i mit sidste job nu 8 ) og sættes flere skånehensyn på eller om det nu er ved at være så langt ude helbredsmæssige at det er pension der skal til ....

Men det hele skal tages med OGSÅ transport .. jeg syntes du skal snakke med din læge og så skrive til kommunen og hvis du og din læge kan blive enige om det og din læge støtter dig i at det er for lang transport så søg om taxa bevilling sådan at du kan komme frem og tilbage ..

Det vigtigste er at du samarbejder , også selv om det gør at du må tage den lange tur og derefter skrive i din jobdagbog at det slet ikke går det her og selv om det gør at du dage kun kan være der ½ time eller må sygemelde dig (prøv så lidt sygdom som muligt ellers kan de ikke vurdere dig ) men ellers syntes jeg da at planen lyder fornuftigt , de ved at du har problemer blandt flere mennesker så sætte dig i selve cafen vil de nok afholde sig fra og ellers må du melde pas på det , formålet er jo netop at finde ud af hvor dine grænser går og hvad du kan og ikke kan ...
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 14:11   #98
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Hejdien

Og tak for tilbagemeldningen, jeg vil lige skrive spørsmål ned til min læge, og tage den fra en ende af med hende på fredag.

Og så kan jeg godt se at alle mine skånehensyn slet ikke er med, så dem vil jeg også lige få med.

Det var dejligt med tilbagemeldningen, jeg bliver nemlig meget let forvirrede men det er jo en af mine skader.....gad vide om det ikke også skal med???

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 14:31   #99
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det skal helt klart med ...

Har du aldrig været på kursus i hvordan man kan leve med de følgeskader der feks opstår ved stress og hvordan man kan organisere sig så det bliver til at leve med (det forsvinder ikk men der er mange værktøjer man kan bruge ) jeg ville ikke kunne få en hverdag til at fungere hvis ikke jeg havde lært disse ting
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 14:42   #100
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Nej det har jeg ikke, fordi det er først kommet efter jeg fik den menigitis, jeg tror selv at det kan være en af følger skaderne, og derfor er det jo også rigtig godt at få det ført ind i ress.

Det er jo først nu at alle følger skaderne går op for mig, jeg har nok mest brugt krudt på overhoved at få bare lidt styr på den kunstige hørelse og arbejde med min balance og i takt med at jeg har fået noget styr på det, kan jeg jo godt se at der skal ingenting til at stresse mig op, bliver lyn hurtig forvirrede, træt, meget let til tåre og lige de ting gør at jeg bare slet ikke kan styrre min balance...og eksem er også bare oppe og kører.

Men jeg er blevet rigtig god til at lægge mig ind på sofaen når jeg kan mærke at nu er der ikke langt til tåre, så sætter jeg en afslappnings cd på.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Gravid smidt på kontanthjælp Risa Politik og Samfund 1 07-11-2009 16:12
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension