K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 11:24   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
visitationsmøde 10 juli

hejsa

jeg skal til visitations møde den 10 juli med espelunden erhvervscenter og sagsbehandler

jeg har behov for input så jeg kan forberede mig bedst muligt

søger info om arbejdsprøvning, en plan, hvad skal den indeholde, målsætning mm

jeg vil prøve at få gennemtrumfet at min kommende arbejdsprøvning dækker " bred endelig arbejdsprøvning i ethvert erhverv" så jeg kun skal igennem 1 arbejdsprøvning, også så kommunen ikke afviser arbejdsprøvningen for at igangsætte arbejdsprøvning nr 2

espelunden havde først tilmeldt mig til et "kursus" projekt afz!!!!!! øhhh det var kursus til ledige med edb læring, job søgning og skrive cv, i et fast tidsrum 8.30-12-30!!!!!!

Jeg skal sku ikke have et "standardprodukt" jeg forlanger at der bliver tilrettelagt et forløb tilpasset mit handicap, ud fra de men og gener jeg har, og med et tidsrum der er tilpasset mig

så kommentarer og råd ønskes, også gerne links

ser frem til jeres hjælp
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 13:04   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det som jeg lige nu kan komme tanker om, ting som jeg selv lagde vægt på, er det med, at det skal være tilrettelagt efter dine skånebehov, og hvis/når de fastsætter et tidspunkt/timetal du skal være der, så spørg hvad du skal gøre hvis du ikke magter det timetal.

Om de vil have at du skal blive på stedet og hvile, eller om det er ok at gå hjem og prøve at komme ovenpå til næste dag.

Hvis de ikke selv nævner noget om sammenhængen mellem job og fritid (det derhjemme), så spørg.

Og bed om at få svarene på skrift.

Inden min praktik, som sluttede for en uge siden, spurgte jeg sagbeh. om det var ok at sige fra og gå hjem, når jeg ikke kunne mere.
Hun skrev i min journal, at det er ok at sige fra overfor opgaver som ikke harmonerer med mine skånehensyn, og at det skulle forstås bredt, altså også når det bare bliver "for meget".

Og jeg spurgte jobkonsulenten, hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag (eller mange) blev nødt til at gå hjem "i utide". Han svarede, at jeg skulle sige det til chefen for praktikstedet, og bagefter ringe til ham (jobkonsulenten). Det sidste tror jeg sg* han fortrød, for han havde mig i tlf. 4 dag om ugen (jeg havde fri om onsdagen).

Og uanset om de beder dig om det eller ej, så skriv dagbog, det er din dokumentation for hvordan det hele går.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 12:23   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
sikke et "møde"

hejsa

hold da op der var ikke meget møde over det her, alle reglev vedr brugerinddragelse var slet ikke til stede.

i han høre en mp3 fil fra mødet på XXXXXXXXXX i mappen "mp3" og filen hedder "moede_espelunden10072009.mp3" god fornøjelse

her er så mit referat, med tilhørende anmodning om indplacering og anke:

hejsa
Hermed referat af dagens møde i espelunden, projekt afz, med lene og marianne møller og undertegnede
Jeg oplever det som dårlig sagsbehandlings skik eftersom jeg i mail a 8 juli til lene+ marianne netop fremsender punkter vedr arbejdsprøvning som jeg ønsker at gennemgå
samt få indarbejdet i jobplanen, hvilket man ikke ønsker at efterkomme. ligeledes har jeg meddelt at jeg medbringer diktafon, hvilket der ikke fre jeres side er gjort indsigelse
imod, og ved mødets start gøres indsigelse mod fra jer begge at dette ikke kan accepteres.
Jeg fik udleveret en jobplan som jeg ifølge marianne havde 1 dags frist til at godkende, og at jeg skulle starte arbejdsprøvning på mandag den 13 juli i projekt afz, kl 8.30,
dette er for mig ikke en arbejdsprøvning med hensyn til min sygdomsstatus, da jeg i mail fra poul ejner petersen, herlev hospital kan dokumentere mit behov for antidepresiv
medicin, som desværre påvirker min søvnrytme og giver bivirkninger bla søvnbesvær og træthed i dagtimerne, tunnelsyn og periodisk svimmelhed.
Mine argumenter er:
1. jeg kan ikke starte arbejdsprøvning eftersom jeg ikke er enig i jobplanen.Jobplanen forudsætter jeg skal tilbage til normalt arbejdsmarked, og at jeg opfylder LAB loven
kapitel 9. Ifølge LAB loven §2, er jeg omfattet af stk 7, og skal derfor behandles i jobplanen efter kapitel 13.
LAB nr 439 §2 stk 7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet
almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå
beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,
§3 stk Stk. 4. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, gælder kapitel 13 om fleksjob m.v.
2. Jeg fortsat sygemeldt pr 28 maj 2006, og har ikke indsendt raskmelding, ligeledes har arbejdsskadestyrelses i udtalele a 1 juli udtalt sig om min mengrad og i utallige
veldokumenterede læge udtalelser er min varige nedsatte funktionsevne beskrevet. Min §100 ansøgning er i handicap afdelingen bevilget grundet man har fundet at jeg har
betydelig varig nedsat funktionsevne, og senest har jeg ved helbredsmæssig køreprøve 6 juli fået påtegning "automatgear" i mit kørekort, dette er en del af min handicap bil
ansøgning i hjælpemiddel afdelingen
3. Jeg anmoder hermed kommunen at besvare min anmodning om hvor jeg er indplaceret i kontanthjælpssystemet, for åbenbart er der ikke enighed om dette fra kommunens
side, ifølge båndet samtale med marianne møller bekræftes det 26 juni 2009 at jeg modtager kontanthjælp uden at være tilrådighed på arbejdsmarkedet
4. Ifølge retssikkerhedsloven og lov om aktiv social har jeg jo netop ret til at skulle involveres og komme med mine synspunkter i sagsforløbet, hvilket igen kan dokumenteres
på bånd fra dagens møde at jeg ikke må få lov til.
5. Jeg påpeger at der er opsættende virkning, og at kommunen derfor ikke kan sanktionere ud fra min indsigelse om at jeg ikke starter arbejdsprøvning mandag den 13 juli
2009, jeg kan jo netop ikke starte noget, når der ikke er blevet afholdt møde efter den gældende lovgivning og ydermere er det ikke bekræftet at den arbejdsprøvning er en
"bred endelig arbejdsprøvning i ethvert erhverv", så ud fra jeg og kommunen ikke er enige om min indplacering, ankes dette til det sociale nævn.
6. Ligeledes er der hverken blevet lovligt fulgt op i min sag siden maj 2008, ej heller foreligger der en godkendt ressourceprofil eller godkendt arbejdsevnevurdering.
Så jeg anmoder hermed jobcentret om at besvare min status, i en afgørelse og at videresende kommunens afgørelse til det sociale nævn, og forventer at visitations møde
snarligt kan afholdes, på lovligt grundlag samt at der tilbydes den ifølge lovgivningen rette arbejdsprøvning fra et arbejdsprøvningssted som netop kan tilbyde "en endelig bred
arbejdsprøvning i ethvert erhverv", og medbringelse af diktafon er mulig.
Ifølge forvaltningslovens §23 + 24, som jeg går ud fra i overholder ser jeg frem til jeres respons i min sag.
__________________
Mvh
Jan

Sidst redigeret af Webmaster; 05-09-2009 kl. 12:52. Årsag: Link slettet på brugers opfordring
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 16:28   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
De 2 kvinder er da totalt hjerneblæst.!!

Men jeg forstår ikke at du slukker for den, de kan ikke kræve den slukket.!
De er rigtigt at de kan sige de ikke vil optages, men så må de aflyse mødet og finde en ny sagsbehandler.
Men ellers er det superet som du holder på din ret og siger fra.!

Kan specielt godt li
"Nu holder jeg mund og drikker min kaffe"

Citat:
"bred endelig arbejdsprøvning i ethvert erhverv"
Det der sakser jeg lige til mit næste møde i aug. så jeg forhåbentligt kan nøjes med en arbejdsprøvning mod fleks eller skånejob.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 16:42   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
halløjsa.. jeg må sige jeg beundre din umådelige godt argumenteret indsigelser imod overmagten..
jeg hørte lige din lydfil.. og hæfter mig især ved at hun praler af at sagerne er afsluttet.... ja men til hvad?? kontanthjælp?? ingen forsørgelse??

hold kæft et par kramper.. det fortæller jo hvorfor vi gerne skal have nogen med os..
håber du vinder din kamp.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 16:53   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo jsn, de kan godt kræve den slukket!!

Men enig, hver gang samtalen bliver drejet ind på fleksjob, så vil de have den slukket (fordi de ved de skal sidde og lyve for at få klienten til at makke ret). Omvendt vil de gerne tale sålænge det er indenfor loven og reglernes grænser.....

Man må som udgangspunkt optage alle de møder man selv deltager i. Så er det op til ens samvittighed om man vil informere de tilstedeværende om at man optager, eller ej.
Personligt hælder jeg til sidst nævnte. At optage uden at sige det. På den måde bliver samtalen 'mest naturlig'..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 17:36   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
helenekr er ikke helt enig med dig, dog er jeg heller ikke 110 % sikker på det modsatte.

Citat:
Resume En borger klagede over myndighedernes afslag på at lade ham optage møder mellem myndighederne og ham på diktafon/båndoptager.
Efter ombudsmandens opfattelse er der ikke noget til hinder for at en myndighed accepterer at en borger optager møder mellem borgeren og myndigheden.
Med udgangspunkt i princippet om at offentlige myndigheder selv sætter rammerne for de møder som myndigheden holder, udtalte ombudsmanden imidlertid at en borger ikke har krav på at optage sine møder med forvaltningen. Eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag.
Der kan dog være situationer hvor det under hensyn til f.eks. borgerens personlige forhold vil være bedst stemmende med god forvaltningsskik at lade borgeren optage samtaler med myndigheden. Der kan f.eks. være tale om at borgeren på grund af personlige forhold ikke i tilstrækkeligt omfang vil kunne forstå eller fastholde sagsgangen eller sagens indhold uden mulighed for at afholde og optage samtaler med myndigheden. Der bør ved afslag på at lade en borger foretage lydoptagelser foretages en konkret vurdering i forhold til borgerens personlige forhold.
Ombudsmanden udtalte at det var beklageligt at det ikke udtrykkeligt fremgik af kommunens afslag om kommunen havde foretaget en konkret vurdering af borgerens behov for at kunne foretage lydoptagelser.
http://www.ombudsmanden.dk/sager/udt...bsager/05-578/

Her der der jo netop tale om at fastholde den sagsbehandling som er aftalt tidligere, i det her tilfælde fleks.
Og det er ikke et sagligt grundlag at sige det vil vi ikke.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 18:02   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står faktisk her :Med udgangspunkt i princippet om at offentlige myndigheder selv sætter rammerne for de møder som myndigheden holder, udtalte ombudsmanden imidlertid at en borger ikke har krav på at optage sine møder med forvaltningen. Eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag.

Så de må godt sige de ikke vil have der skal optages, da borgeren ikke har krav på at optage møder. Men. At det naturligvis vil være bedst at nå til enighed. Og at borgerens begrænsninger for muligheden til at optage, bør fatsættes på et sagligt grundlag.

I Shylocks tilfælde, HAR han jo netop meddelt at han vil optage. Men de har ikke henvendt sig til ham og sagt han ikk måtte, hvorfor han jo har optageren med....så klart han bliver tosset, når de siger at den skal slukkes. De kunne jo for fanden da bare have reageret på hans henvendelse i første omgang, istedet for at lades som ingenting.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:04   #9
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tak

hej

jeg er kun glad for mit indlæg og mp3 fil har fundet smilet frem hos jer, lyttede lige til det igen, ja 2 sindsyge k........

det får mig nu til at skrive til borgmesteren idet der er frem kommet nye oplysninger på flere ulovligheder, bl.a har jeg fundet ud af at 16 dage før mødet den 10 bestilte kommunen en arbejdsprøvning med henblik på afklaring på 25 til 37 timer og med henblik på ordinært arbejdsmarked.....rystende, og endnu mere rystende når man har hørt min lyd fil fra mødet.

se under min tråd: chikane fra gladsaxe kommune
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:35   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg kunne også godt lide den der hvor hun siger, at arbejdsprøvningen normalt er på 5 timer om dagen......og hvor du indskyder, jaaa eller 3 timer....eller 2

Så laver hun det pludselig om til, at en arbejdsprøvning skal startes meget blidt (det er 5 timer jo ikke!), men at man så laaaangsomt hæver timetallet 'for at finde din smertegrænse'
Og den 'blide' opstart kommer først efter du selv siger 3 timer dagligt.
De var jo som udgangspunkt helt oppe på de fem timer.

Gaaaaaaaal hvor er de irriterende de to kramper!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankeskema i klagesager fra 1. juli Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 9 07-06-2013 18:22
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
Den ny Sygedagpengelov af d. 6. juli 2009 Tante Ana Politik og Samfund 2 22-07-2009 21:58
Nye kilometertakster pr. 7. juli 2008 zuza Nyt om loven 9 14-07-2008 08:32
Funktionsevnemetoden fra 1. juli 2007 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-06-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension