K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 14:45   #41
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
kommune skulle sige til os at vi skal melde os ind hos fagforening og de skal forhandle løn men vi troede på jobkonsulent som har aldrig oplyst mindsteløn ved ikke hvad der kan blive galt hvis han oplyse mindsteløn..


vi tage kontakt til fagforenig og melde ind så de skal kigge på løn indtil nu og frem..
Det er ikke en kommunes opgave at fortælle jer, at I skal melde jer ind i en fagforening. Det er altid op til én selv.

Men du siger selv, at din jobkonsulent har sagt, at det er mindstelønnen, hun har fået, så er det vel også det??? (det er det krav, der skal være, så der er ikke noget galt her) Når jobkonsulenten har sikret sig, at hun får mindestelønnen, så har de også fået sørget for, at hun får det, hun skal have... Spørgsmålet må så bare være, om det er en ufaglært eller faglært løn, hun har fået

Det kan være, at der er sket en fejl... Kan hun ikke bare gå til lønkontoret på sin arbejdsplads og spørge, om det er en ufaglært løn eller faglært løn, hun får. Det burde kunne lade sig gøre. Jeg har en veninde som selv fik det ved en fejl i starten, da hun fik et nyt arbejde, at de placerede hende som en ufaglært, men det fik hun rettet dem, så hun fik placeringen som en faglært...

Og ja efter min mening synes jeg klart, at det at være i en fagforening er den stor fordel. De kan være behjælpelig, når der opstår et eller andet, så man kan have brug for dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 14:52   #42
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er ikke en kommunes opgave at fortælle jer, at I skal melde jer ind i en fagforening. Det er altid op til én selv.

Men du siger selv, at din jobkonsulent har sagt, at det er mindstelønnen, hun har fået, så er det vel også det??? (det er det krav, der skal være, så der er ikke noget galt her) Når jobkonsulenten har sikret sig, at hun får mindestelønnen, så har de også fået sørget for, at hun får det, hun skal have... Spørgsmålet må så bare være, om det er en ufaglært eller faglært løn, hun har fået

Det kan være, at der er sket en fejl... Kan hun ikke bare gå til lønkontoret på sin arbejdsplads og spørge, om det er en ufaglært løn eller faglært løn, hun får. Det burde kunne lade sig gøre. Jeg har en veninde som selv fik det ved en fejl i starten, da hun fik et nyt arbejde, at de placerede hende som en ufaglært, men det fik hun rettet dem, så hun fik placeringen som en faglært...

Og ja efter min mening synes jeg klart, at det at være i en fagforening er den stor fordel. De kan være behjælpelig, når der opstår et eller andet, så man kan have brug for dem.

nej jobkonsulent sagde ikke at den er mindste løn som hun får.

men jobkonsulent sagde bare at hun skal have mindste løn fra det område ,, men han sagde ikke at det er mindste løn som hun får..

vi har meldt ind hos fagforening så de kan klare rest..

så der er god idee at spørge på arbejdsplads om hun få som faglært eller ufaglært løn..

hvad hvid de siger på arbejdsplads at hun får ufaglært løn hvad skal vi gøre så ??
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 14:53   #43
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
ja fra andet land..

jobkonsulent skulle sige til os at vi skal melde os ind eller vi skal selv forhandle løn.

jobkonsulent sagde ikke noget ...

nemlig vi troede at der er ham som skal står bag løn og forhandling..
da arbejdsigiver sagde hvad er størelse af løn jobkonsulent sagde ikke noget positiv eller negativ.. så vi troede at der er mindste løn..

nemlig arbejdsgiver vil give løn så mindre som muligt .. men hvis regler sige hvor er mindste løn på det område så det skalæ være sådan..


vi meldte ind hos fagforening idag... så de skal kigge lidt senere på det..
Nej dobar, det skulle jobkonsulenten ikke sige til jer...

Og da hun har en udd fra et andet land, så er det ikke sikkert at hun kunne få løn som faglært her i DK..

Jeg arbejdede en gang med en sygepl. fra det tidl Jugoslavien ... men her i DK kunne hun kun arbejde og få løn som sygehjælper.. skulle hun op på sygepl. niveau så skulle hun tage nogle ekstra kurser..
Da jeg først hørte om det blev jeg ret så forarget - men da jeg kom til at arbejde med hende, så opdagede jeg at hendes niveau ikke en gang var så hørt som en dansk sygehjælper...

Nu aner jeg ikke i hvilket land hun har tage sin udd, men det er altså mange ting som spiller ind.. bla det om hun mestrer dansk i skrift og tale som hører sig til på et kontor osv osv ... så det er en rigtig god ide at melde sig ind i en fagfor.
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 14:59   #44
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nej dobar, det skulle jobkonsulenten ikke sige til jer...

Og da hun har en udd fra et andet land, så er det ikke sikkert at hun kunne få løn som faglært her i DK..

Jeg arbejdede en gang med en sygepl. fra det tidl Jugoslavien ... men her i DK kunne hun kun arbejde og få løn som sygehjælper.. skulle hun op på sygepl. niveau så skulle hun tage nogle ekstra kurser..
Da jeg først hørte om det blev jeg ret så forarget - men da jeg kom til at arbejde med hende, så opdagede jeg at hendes niveau ikke en gang var så hørt som en dansk sygehjælper...

Nu aner jeg ikke i hvilket land hun har tage sin udd, men det er altså mange ting som spiller ind.. bla det om hun mestrer dansk i skrift og tale som hører sig til på et kontor osv osv ... så det er en rigtig god ide at melde sig ind i en fagfor.
hendes uddannelse er godkendt her i Danmark ..,, og hun skulle ikke tage nogle exstra kurs eller anden ting..

jeg tror at fagforening vil hjælpe og sætte alt på plads hvis der blive noget forkert
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 15:04   #45
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ok troede du mente, at jobkonsulenten havde sagt, at hun fik mindstelønnen..

Når du skriver, at der i hendes lønseddel står Grundløn, det svarer til mindstelønnen. Funktionstillæg er det, der er udover mindstelønnen. Så får man lidt mere end mindstelønnen. Grundlønnen kan være ufaglært eller faglært. Funktionstillæg er mere relateret til de arbejdsopgaver, man har.

Kommunen har ansvar at sørge for, at hun får mindstelønnen uanset, om hun er i fagforening eller ej....

Jeg var selv ikke i fagforening, da jeg sidste gang skulle i nyt fleksjob. Der fik jeg oplyst mindstelønnen. De havde samarbejdet med HK. Er selv senere kommet i fagforeningen.

Sidst redigeret af curls; 20-09-2011 kl. 15:10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 15:09   #46
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok troede du mente, at jobkonsulenten havde sagt, at hun fik mindstelønnen..

Kommunen har ansvar at sørge for, at hun får mindstelønnen uanset, om hun er i fagforening eller ej....

Jeg var selv ikke i fagforening, da jeg sidste skulle i nyt fleksjob. Der fik jeg oplyst mindstelønnen. De havde samarbejdet med HK. Er selv senere kommet i fagforeningen.

nej har sagt ikke noget og derfor er det lidt mærkeligt for os.

vi kender også en som er i arbejdet i Flexjob og hun få at vide fra HK fagforening at mindsteløn for kontorområde ligger 21.500 kr bruto.

hvis det blive sådan så hun få hele tiden løn under grænse for midnsteløn ..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 15:13   #47
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
nej har sagt ikke noget og derfor er det lidt mærkeligt for os.

vi kender også en som er i arbejdet i Flexjob og hun få at vide fra HK fagforening at mindsteløn for kontorområde ligger 21.500 kr bruto.

hvis det blive sådan så hun få hele tiden løn under grænse for midnsteløn ..
Ok jeg håber hun melder sig ind i HK. Kan klart anbefale dem. De er ret gode til at hjælpe fleksjobbere, synes jeg selv.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:13   #48
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej jasch

Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
En kontorassistent har ingen uddannelse bag sig indenfor kontorfaget, som der står skrevet i hendes kontrakt.

Når man er uddannet er man Assistent.

Jeg blev den 31. auguat 2011 uddannet kontorassistent. Jeg har brugt 1 år på HGV (HG for voksne) og 2 år som kontorelev og er nu uddannet Kontorassistent med speciale i offentlig administration, det var en rigtig uddannelse, incl. fagprøve.

Det må være fra "gamle dage" inden alle de nye fine titler kom frem, at det hed Assistent. Det hedder heller ikke bogholder mere, den uddannelse eksisterer ikke længere, det der ligner mest hedder kontorassistent med speciale i økonomi.

(Jeg er også uddannet køkkenassistent, som idag hedder ernæringsassistent.)


Når man kikker på lønnen i overenskomsten hos HK stat og kommunal, så står der kontorfunktionærer med og uden erhvervsuddannelse.

Titlen kontorassistent betyder idag ikke, at man ikke har en kontoruddannelse bag sig, man skal nok bare huske at have specialet med på kontrakten, for at være sikker på at få løn som faglært.
Der er jo nok andre end dig der har den opfattelse, at en kontorassistent ikke er uddannet.

Blev et øjeblik lidt stødt over min opfattelse af det du skrev: at den uddannelse jeg har kæmpet for at gennemføre ikke er en uddannelse, så jeg måtte lige kommentere det.

Ha' en dejlig dag

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:26   #49
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Piamus, hvad står HGV for? Spørger den uvidende :-)

V for voksne? Og så HG?

Fortæl gerne lidt om HG...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:38   #50
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hendes uddannelse er godkendt på det niveau.

der står.

uddannelse svarer i niveau til en dansk erhervsuddannelse for det merkantile område samt til en dansk gymnasial eksamen.

der sidste betyder, at uddannelse har et niveau, der er adgangsgivende til videregående uddannelse i Danmark.

i hver fald vi skal tjekke om hun får løn som faglært eller ufaglært
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra flexjob til alm. arbejde sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 8 01-03-2012 18:14
Kontor - flexjob - annonce - københavn Piamus Dit og Dat 0 17-01-2012 00:22
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
Fra Flexjob til almindeligt Arbejde laust Spørgsmål ang fleksjob 6 21-12-2006 11:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension