K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 22:22   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Arbejdsprøvning, hvorledes?

Hej, så er spørgejørgen på banen igen

Hvis jeg på et eller andet tidspunkt bliver klar til en arbejdsprøvning med henblik på er udredning, hvordan foregår det så? Skal den person/virksomhed jeg er i prøve hos komme med en vurdering/udtalelse om hvordan jeg klare mig eller hva?
Kan jeg selv vælge hvor arbejdsprøvningen skal være henne?
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 00:45   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja de stedet kommer med udtalelser flere alt efter hvordan forløbet er tilrettelagt, men normen er at man mødes et par gange under selve forløbet for at finde ud af om der skal ændringer til.

Og husk at bare fordi jeg skriver normen er det ikke = at det altid er sådan.

Om du selv kan vælge er på til din kommunes politik på området og måske op til din SB´er??
Nogle får lov at få et ord indført andre får ikke lov, så der er kun et at gøre... spørge, om du kan komme der eller der hen og så fremhæve hvorfor lige de/t stede/r er HELT rigtigt for dig.

MEN husk at for at være brugbart skal det være et sted hvor du kan afprøves på mange leder og kanter fordi det skal være inden for ALLE fag din arbejdsevne er nedsat, er det fx kun skrivebordsarbejde, vil du skulle i en ny arbejdsprøvning, måske den endda vil blive erklæret ugyldig... Sådan noget som en større butik (Brugsen Bilka ol altså et sted hvor de har en kasse man sidder ved og ikke kun hænger bøjler på en stang) er okay rimelige steder fordi du får afprøvet mange arbejdsfunktioner.

Spørg endelig, det er den bedste måde at blive klog på... når k10 er færdig med dig... bare vent, så er du 20 år ældre end din dåbsattest siger du er
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 07:19   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
er det fx kun skrivebordsarbejde, vil du skulle i en ny arbejdsprøvning, måske den endda vil blive erklæret ugyldig

Det behøver den nødvendigvis ikke. Jeg var kun i afklaring på kommunens eget kontor i knap 3 mdr. Det var nok. Men det er nok ikke normalen, tror måske jeg har været heldig med både SB og hele forløbet.

Men jeg kunne være med til at ønske selv. Ellers dvs. min sagsbehandler vidste, at det var i kontorretningen, at jeg gerne ville. Så jeg blev skrevet op til deres kontor-afklaring.
Der er nemlig kun plads til 1 ad gangen, så der gik 6 mdr., tror jeg, før det var min tur.

Der findes også et REVA center, hvor man kommer igennem mange ting - men det kræver bla. buskørsel, da det ligger et stykke væk. Og det vidste min SB godt, at det ville jeg slet ikke kunne magte. Så hatten af for ham.

Snak med din SB om det, og hør hvad mulighederne er.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 08:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg fik bevilliget kørsel i taxi til min arbejdsprøvning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 08:57   #5
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Når og hvis du skal ud i en arbejdsprøvning er det vigtigt at få defineret hvad formålet er.

Eks. er formålet at få afklaret din erhversevne
Eller er formået en aktivitering..

Held og lykke....!
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 09:53   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gis jeg tror altså også de der ensformige mere er til dem hvor der bare skal være en arbejdsprøvning for at tilfredsstille FP-teamet, og ikke så meget for reelt at afprøve det helt vilde.

Eller til den hvor det er helt tydeligt og meget åbenlyst at andre fag er totalt udelukket.

Men nu svarede jeg også helt generelt, og tænkte meget i retningen af at man finder et sted, og så spørger SB om lov til at komme der hen, der tror jeg det er vigtigt at tænke sig godt om, for mange får altså nej til selv at vælge.

Mit eget forslag blev også afvist (det opfylder ellers kravene) uhe det var for dyrt, men det var da meeeget billigere at forsøge at tvinge mig ned på et revacenter hvor en af de mest grundlæggende skånebehov ikke var opfyldt (at jeg kendte stedet i forvejen) OG imod psykiater og egen læges anbefaling (dvs de frarådede arbejdsprøvning overhovedet, og har skrevet MÅSKE senere hvis det var i samarbejde med mig ingen af delene blev det + så også at skånebehovene ikke var opfyldt) men ok sådan ER min SB´er bare, alt foregår tik mod hvad de kloge siger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 23:21   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis det hælder mod førtidspension, eller fleksjob, er det bedste sted et reva-center, fordi de der kan lave en bred afklaring af arbejdsevne, samt har rette fagpersonale.

Alle muligheder SKAL være udtømte for at blive tilkendt en af delene.

I en virksomhed er der begrænset mulighed, for afprøvning, og derfor større sandsynlighed for at få afslag til en af ydelserne.

Dette kan resultere i gentagne afprøvninger, og mistet sygedagpenge, i mellemtiden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning jsn Alt det andet 3 22-07-2009 14:57
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension