K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2014, 08:14   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Næstekærlighed.

I går sad jeg og kikket på facebook i en gruppe med genbrugsguld, der var en pige som havde en del tøj som hun gerne ville give væk, til nogen der havde det svært.
Der var en mor på kh som skrev hun rigtig gerne ville have det til hendes børn, der efter kom der 47 henvendelser fra folk, der skrev om steder hun kunne give det til, alkoholiger foreningeen/børnehjem7 udlandet osv. ikke en mente denne enlige mor skulle have det.
Enden blev jeg skrev til giveren, at jeg skulle ind til byen onsdag og gerne ville hente det til den enlige mor og aflevere det til hende.
Og det var i orden med hende.
Moderen blev utrolig glad, hvilket jeg godt forstår, det jeg ikke forstår.'
Hvorfor kan vi ikke hjælpe vores nærmeste?

Er det fordi folk syntes, at folk på kh er selv forskyldt?

Så i næste uge får hun 2 poser tøj, jeg er pga. dårlig økonomi, nød til at vente med at aflevere det, til jeg skal til byen alligevel.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 09:44   #2
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej Jjsonn

Du har helt ret, først må vi hjælpe vores nærmeste, dernæst de andre.

Der er rigtig mange mennesker derude der har brug for hjælp og du viser netop at det godt kan lade sig gøre at hjælpe selvom ens økonomi ikke er ret stor.

Et stort krammer til dig

Gid der var flere af din slags.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 09:50   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er sikker på der er mange der gerne vil hjælpe, fik selv hjælp med børnetøj lige før jul men jeg er meget chokeret over folk heller vil give til ulands hjælp end til den enkel person.

Vi har ikke råd til at lege julemand, men med lidt plan lækning kan man som regel finde en løsning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 10:00   #4
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
er du da sindsyg alkoholikere der skal bruge billig tøj så de har råd til øl(ja ved nogle få har en reelt sygdom pga noget med generne) er da MEGET mere berettiget til det end en nasserøv af en mor på kh der bare skal bruge pengene på sine børn...... Ironi kan forefinde.
Spindoktorerne har haft GOD held til at gøre alle os på KH til nasserøve der bare burde forlade lanet hurtigst muligt, pga 2!! tåbelige eksempler

Sidst redigeret af Tzari; 13-01-2014 kl. 10:18. Årsag: s rettet til d
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 10:17   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ja det kan godt være det er dovne Robert, det giver bagslag, og at dette r fordi vi som sidder på denne side, ved der er mange stakler.

Bryder mig heller ikke om folk der siger jeg gider ikke og vil ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 13:43   #6
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Jeg tror desværre, at mennesket generelt er sig selv nærmest. Specielt de, der ikke har prøvet at skulle overveje hvordan de får brød på bordet i fremtiden.

Det er ikke sjovt at opleve eller at acceptere, at man pludselig bliver betragtet som lidt af et udskud.

Det er måske netop det, der gør at folk på den grønne gren, bruger os "svage" som prügelknaber og istedet hellere vil se sig selv som de gode givere. Se blot indsamlingerne via medierne til ofrene for naturkatastrofer. Det kan under ingen omstændigheder betvivles at disse mennesker har brug for hjælp, hvorimod mediernes billede af "DE TO", bestemt har sat blus under den laveste fællesnævner i samfundet.

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 16:21   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det der chokere mig var ikke at ingen ville hente det til hende, man at folk heller så det sendt langt væk eller lign end give en mor der stod frem og bad om hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 16:49   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det er som om den "almindelige" dansker er fuldstændig hjernevasket og støvsuget for enhver selvstændig tanke.

Politikerne sætter dagsorden, befolkningen følger med som får.

Hvornår har vi sidst hørt andre end politikere præge debatten i Danmark?

Hvornår har vi sidst hørt noget fra folkets mund i den offentlige debat?

Hvornår har en forening, en bevægelse, en borger, en erhversmand, anyone gjort sig bemærket og er blevet hørt i forhold til noget som helst i daværende og nuværende regerings levetid?

De fremfører deres meninger og sandkasse-kampe i medierne for derefter lovgive i samme ånd.

Med det kaos vi ser nu til følge.

At borgere i Danmark nu kun hører og adlyder almægtige Moder Stats befalinger, for nuværende er denne repræsenteret af Helle T og Magrethe V er ingen overraskelse.

Års propaganda mod de svageste grupper i samfundet, har båret frugt.

Med det resultat, at man som medmenneske pludselig er så afstumpet, at man ikke under en mor der beder om hjælp, den lille håndsrækning hun beder om i en tid der for hende er svær.

Jeg kan kun forsøge, at forestille mig hvor frygteligt det må have føltes for denne kvinde, at mennesker der udgiver sig for næstekærlige og velgørende på den måde sætter sig til dommer, og offentlig tillader sig at svine et trængt menneske, der beder om hjælp.

Føj


Frida

Sidst redigeret af frida; 13-01-2014 kl. 16:52.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 17:38   #9
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Men Frida - folk er jo bange for repressalier, og krisen giver jo netop grobund for magthaverne til at sidde endnu bedre fast på tronen.

De der har lyst til at debattere, tør ofte ikke. Måske også på grund af vores oplysningssamfund i dag. Facebook er da bestemt et fantastisk forum, men har sandelig også rigtig mange ubehagelige bivirkninger, netop fordi det er tilgængeligt for hvermand. Og skulle du få lyst til at ødelægge et andet menneske med dårlig omtale, så gør du da bare det.

Dertil kommer der de mennesker som har ordet i deres magt og til enhver tid kan tromle og overfuse en mindre skarp debattør.

Det er ærgerligt, men desværre en kendsgerning!

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 19:04   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nok svært for en lang række mennesker at tænke ud af boksen, når de ikke selv kan genkende den boks de skal tænke ud af....

Den slags mennesker ser ikke elendigheden selvom de er naboer, og kan kun genkende elendigheden, hvis den ikke er forbundet med det ansvar det er at være et ordenligt medmenneske i dagligdagen. De finder som regel elendigheden i form af foreninger, organisationer, ulandsbistand ect, men misser fuldstændig naboens dilemma, og ser posedamen som en rig samler med egen indkøbsvogn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension