K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 17:43   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Stadig Europas lykkeligste, er du??

På trods af fyringsrunder og krise-snak, så er vi danskere generelt ret lykkelige - i hvert fald når vi sammenligner os med resten af europæerne.

Europa-Kommissionen præsenterer i dag den seneste Eurobarometer-undersøgelse.
Og den viser, at vi genindtager placeringen som Europas lykkeligste folkefærd.

Undersøgelsen viser, at danskerne på det overordnede plan er meget tilfredse med deres tilværelse.

Er du lykkelig????

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/...5.htm?rss=true
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 20:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jeg faktisk!

I små øjeblikke kan jeg ligefrem gribe lykken et øjeblik, og få følelsen af, at det her bliver sgu ikke meget bedre!

Jeg har fuldt ud accepteret jeg er syg og aldrig bliver rask, jeg har fundet ro med førtidspensionen, og har fundet glæde ved at jeg kan hjælpe andre i samme situation som bisidder og er glad for jeg påtrods af dårlige odds, alligevel kan række ud og hjælpe andre....

Børnene er søde, sunde og raske og udvikler sig godt og sikkert, og er uden psykiske problemer, som jeg ellers selv havde i deres alder....

Så alt i alt er jeg lykkelig. Selvfølgelig er der dage hvor det hele er noget **** og hvor jeg overhovedet ikke kan se lykken i noget som helst, men efter kampen med kommunen og førtidspensionen, så synes jeg der er længere afstand mellem de sorte huller....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 09:14   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Bla-Bla er du selv lykkelig det må du gerne fortælle om .. Selv føler jeg mig meget mere lig, end lykkelig - det skyldes at jeg lige manglre 14 af min arbejdsprøvning.Og jo i nogle gode timer hvor jeg funder over tilværelsen ,er der da noget at være lykkelig for ,men det over skygges sku nogle gange af lives besværligheder ,som jeg nok syntes står i kø ved min dør fortiden . Og så må man lige hanke op i sig selv,og finde de lyse sider frem så men ikk synker helt helenekr du lyder til rigtig at havet fundet melodien i din pt.tilværelse, det jo godt at høre, når nogle har godt og tilmed har overskud til at hjælpe andre..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 11:59   #4
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Det må blive et stort rungende NEJ !

Det lyder måske meget voldsomt og hårdt, men nej... jeg er ikke lykkelig. En sjælden gang i mellem kan jeg godt finde en lille plet af noget der minder om ro og en lykkefølelse, men sådan overordnet generelt i mit liv, så er jeg ikke lykkelig.

Men jeg håber at blive lykkelig en dag, lidt optimist er man vel altid Hvad der skal til for at jeg bliver lykkelig, ved jeg nok ikke helt, men noget med ro på, at hvile i mig selv og bare føle hver dag er en gave... det kunne være et realistisk bud

Heidi

P.s. Egentlig, så tror jeg ikke en skid på den undersøgelse. Jeg tror absolut ikke folk er så lykkelige som de prøver at bilde sig selv og deres omgivelser ind. Ikke for at være totalt sortseer, men hvis der er noget danskerne har det dårligt med, så er det at vise når det går skidt. Så hellere pakke det ind i at vi har det da ih og åh så godt, lige købe noget der kan være et plaster på såret og så har vi det godt igen... udadtil.
Hvorfor? Fordi vi vil helst ikke falde uden for det vi tror er "normalt"... og det er åbenbart enormt normalt at være lykkelig i DK.

Egentlig så mangler jeg helt klart en definition af hvad "lykkelig" er
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 21:11   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
præcis, hla, hvilke præmisser taler vi om ?

hvis man mener materielt, tja, hm kunne da godt ønske mig det bedre, for til tidere er det blot en kamp for overlevelse. Det er ren luksus at ønske sig fx blot en lille weekend ferie -og her taler vi ikke om over over luksus såsom et sted m 24 timers betjening, luksus spa mm
Blot et lille pusterum fra dagligdagens trivialiteter

Mentalt, hm, hvis blot min familie har det godt -og specielt børnene, ja, så har jeg det også godt

Overordnet, jamen så er vi vel egentlig lykkelige -og set i relief til fx Somalia, ja, så kan man vel ikke andet end være lykkelig (selvom man ikke kan sammenligne!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 21:52   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Lykkelig... ja det er jeg vel??

Er glad over, at mine unger har et godt liv, og at de er raske ect.

Mit eget liv er sq ikke helt optimalt, men det er kun!!!! fordi jeg ikke aner en disse, om min fremtid/ stadig..,, efter mere end 2 år som flekser.. ellers har jeg det ok.

Lever med mine skavanker, og det vænner man sig til..hmmm ja man gør!!

men ...ville da gerne lige vide: hvornår jeg får fred, eller får et fleksjob, så jeg ikke skal piskes rundt til flere: Åndsvage Privat Aktør Kurser, som nærmest nedbryder, istedet for at bygge op

Ja men ellers er jeg lykkelig, gode venner og dejligt samvær, og self. k10, så bliver det vist ikke bedre.

Ps jo altså... ville blive lykkeligere..hvis vi fik en ny regering

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 01:06   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hvis nogen spurgte mig om jeg er lykkelig, ville jeg ikke vide hvad jeg skulle svare.

Lykkefølelse er en tilstand, som er i nu'et og er ikke en vedvarende følelsesmæssig tilstand, som er os mennesker til del hele dagen, hele måneden, hele året eller hele livet.

Jeg er f.eks. ulykkelig over at jeg er syg, har smerter og ikke kan arbejde som før og tjene en rimelig løn, så jeg kan få opfyldt de små ønsker jeg går og har.

Men jeg er lykkelig over, at jeg har en sød kæreste, som jeg modtager både kærlighed og støtte fra, og som jeg også er så smadder heldig selv at elske over alt på jorden

Men igen ... Jeg er meget ulykkelig over, at vores samfundsudvikling går i en, for mig, uønsket retning, hvor syge borgere bliver mistænkliggjort og får så ringe eller ingen hjælp

Jeg kan f. eks. blive helt fortvivlet over mange af de beretninger jeg læser her inde på K10, og så er jeg bestemt ikke lykkelig!

Og en stund efter, kalder min kæreste på mig og peger ud på en fantastisk solnedgang eller en flok gæs på træk, og så nyder jeg den smukke natur og føler mig ... ja, lykkelig lige dèr. ... måske er jeg så temmelig vemodig over dette efterårstegn; men at de er der ... gæssene, gør at jeg oplever at alt er i orden ... naturen går sin gang, trods alt

Så når meningsmålinger siger at danskerne er det lykkeligste folkefærd, så ryster jeg ærlig talt på hovedet, for ..... hvem ved, måske var vedkommende der blev spurgt, smadder lykkelig over at han/hun blev spurgt!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 12:05   #8
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Nej, jeg er ikke lykkelig.

Hvordan kan man være lykkelig i et samfund som ser en som en anden rangs borger fordi man er førtids pensionist.?

Jeg har besluttet mig for at forlade Danmark, da jeg ikke kan holde vores samfund ud mere, og sidder pt. og kigge på muligheder i Polen, da jeg har familie der.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 13:32   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af bla-bla Se meddelelser
på trods af fyringsrunder og krise-snak, så er vi danskere generelt ret lykkelige - i hvert fald når vi sammenligner os med resten af europæerne.

Europa-kommissionen præsenterer i dag den seneste eurobarometer-undersøgelse.
Og den viser, at vi genindtager placeringen som europas lykkeligste folkefærd.

Undersøgelsen viser, at danskerne på det overordnede plan er meget tilfredse med deres tilværelse.

Er du lykkelig????
Stakkels Europa
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 19:22   #10
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Lykkelig hm.

Er det lykken, at skulle vente x antal mdr. for at komme til undersøgelse/behandling
Er det lykken ikke at have nogen indtægt
Er det lykken, at skulle i virksomhedspraktik/arbejdsprøvning
Er det lykken at være syg, uden at vide hvad fremtiden bringer
Er det lykken det er ens sagsbehandler, der bestemmer? afgør hvad du skal?
Sådan kunne jeg blive ved.
Desværre er jeg nok en af dem der ikke er særlig lykkelig, specielt når jeg tænker på fremtiden.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
Mon der stadig er håb for mig? SNOOKI Alt det andet 7 27-08-2012 17:23
Jeg er stadig for ung! buster Politik og Samfund 12 12-12-2009 17:54
Prøver stadig Phönix Dit og Dat 9 17-03-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension