K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2010, 14:42   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Er kommunerne onde

Det synes jeg.

Søgte jo om indskud til privat bolig. Fik afslag. Rådighedsbeløbet er for lille var begrundelsen fordi de ikke medregner jeg får børnepenge til 4 børn men de har taget med i beregningen at jeg afdrager på forbrugslån. Uden det ville jeg havde fået det siger de.

Jeg har fortalt dem om at så er jeg nød til at gå tilbage hvor jeg kom fra-en mand der slår. Ærgeligt siger de.

Ja nu bliver det anket men hvad hjælper det mig her og nu.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 15:01   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det hjælper dig ikke meget lige nu.

Kender du dine muligheder,for at komme væk fra din voldelige mand?
Jeg kan ikke se hvor du befinder dig,men der skulle være krisecentre over hele landet,der er det ogå for mænd,kvinder kan jo også være stride

Jeg syntes du skal overveje den eller andre muligheder for at komme væk,eller få fjernet ham fra hjemmet,politiet skulle være mere lyd hør over for kvinderes andmældelser end er nu.

Pas på dig selv men også på de 4 børn du har,det er så skadeligt et meliø at vokse op i...Det kan ikke skjules for følsomme børn..
Ønsker det beste for dig og børnene
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 15:27   #3
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Jeg er flyttet.

men kan ikke blive her da jeg ikke kan afdrage indskuddet af mit rådighedsbeløb. Kommunen foreslo at jeg flyttede 30 km væk for der var en ledig almen bolig. Jeg forklarede om mine børns tilknytning til den by vi bor i-skole venner og fritidsjob. Det var de ligeglade med
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 15:57   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
men kan ikke blive her da jeg ikke kan afdrage indskuddet af mit rådighedsbeløb. Kommunen foreslo at jeg flyttede 30 km væk for der var en ledig almen bolig. Jeg forklarede om mine børns tilknytning til den by vi bor i-skole venner og fritidsjob. Det var de ligeglade med
Det er måske en god idé at flytte. Jeg har gået på 6 folkeskoler, fordi vi altid flyttede. Gu var det hårdt at blive rykket op med rod. Men jeg tror også det var sundt at prøve en gang. Alt andet lige er det da bedre for børnene at komme væk end at være i det miljø og ikke mindst for dig.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 16:04   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
men kan ikke blive her da jeg ikke kan afdrage indskuddet af mit rådighedsbeløb. Kommunen foreslo at jeg flyttede 30 km væk for der var en ledig almen bolig. Jeg forklarede om mine børns tilknytning til den by vi bor i-skole venner og fritidsjob. Det var de ligeglade med
Tror det er godt at i er ude,jeg har selv oplevet voldens gremme fjæs..
Jeg ved godt det er svært at rykke røderne op,men måske kunne der også komme noget godt ud af det,altså at rykke 30km hvis de faste stæder for børnene skal håndhæves,så tror jeg ikke det er det hvert hvis det betyder at i må rykke rundt,til nye sovestæder ind imellem hvis det,er det der bliver løsningen.For det jo også vigtigt med en fast base for jer alle 5.

Jeg håber i snart finder en løsning der er god for jer alle sammen.det er en møj svært at stå i den situation,du må tænke fremad og holde humøret op ,jeg håber du har gode venner der måske også kan hjælpe og råde dig,til du har fået et solit stå sted,der findes altid en løsning,men den kan lade vente på sig ,jeg ville ønske jeg havde de vise sten,til at vise dig den lette vej,men det har jeg det svære ikk.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 16:15   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
aner ikk lige noget - jo

ja, nu kan jeg jo ikke læse ud af din beskrivelse om du er flyttet langt væk - for kort tid siden? Eller om du er blevet i nabolaget for dine børns skyld?

Det forstår jeg godt hvis du er - men hvis din ex er voldelig er det bestemt bedre for både in og dine børns ro at flyttet eks. de 30 km væk - så er chancerne for at løbe ind i ham da mindre, sku man men......

Men valget er jo sidste ende dit og du ved jo hvad der er bedst for jer - ville dog tro at både ro i psyken ooog lidt overskud økonomisk er et super godt grundlag for ro til jer alle 5

Ønsker jer bestemt det aller aller bedste
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 16:45   #7
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
deres svar til mig var, du kunne jo bare have sparet op >_<
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:19   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Indskud i lejligheder, (beboerindskud)

Der er 2 forhold der bestemmer om du kan få, lånet:

Lånet gives til indskud i lejligheder i alment byggeri der var færdigt after den 1.april 1964.

Lånet afhænger også af husstandens samlede indkomst, der max må udgøre kr. 194.645 årligt. Max beløbet forhøjes med 34.800 kr årligt pr.barn. Forhøjelsen kan dog højest udgøre kt 139.200 årligt.

Lånet søges i den kommune , hvor boligen ligger.

Lånet udbetales direkte til bolig-selskabet.

Kilde: brochure fra en tilfældig kommune.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:54   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan ikke se om det er boligindskudslån du har søgt men hvis det er så skal du også lige være obs på at det kan gives efter

Citat:
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Den § brugte kommunen til mig da min søn blev truet på livet og det var nødvendigt at hurtigt at få ham flyttet for hans sikkerheds skyld og jeg ikke kunne få hjælp via boliglån..

Også da jeg flyttede fra en bolig fuld af skimmelsvamp brugte de den § så er den ikke prøvet så skulle du lige prøve den også
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
100% Fejlrate i kommunerne Webmaster Politik og Samfund 3 28-01-2013 20:57
Kommunerne kan nu tvangsmedicinere Fib-Spurven Politik og Samfund 6 28-03-2012 07:29
Hvor onde kan mennesker være? lwj Din historie 15 12-11-2009 23:51
Rod hos kommunerne. Camille Dit og Dat 7 19-09-2008 11:02
Borgerrådgivere i kommunerne zuza Nyt om loven 0 26-07-2008 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension