K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 11:35   #1
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Nu er det sgu´ nok.......

Til Alle.!

Ifølge formanden for FOA, Dennis Kristensen, så skyldes sagen om snyd i hjemmeplejen, Håndværkerhaven i kbh. at, der er opstået "parkeringspladser" i hjemmeplejen, hvor "bilen" er bistandsklienter.?

De rådne kar i Håndværkerhaven skulle være bistandsklienter, på trods af at ingen endnu ved, hvem de implicerede i virkligheden er.?

Men, hvordan skulle en nyansat "bil" eller bistandsklient kunne være ophavsmand til dette bedrag.?
Det kan i min verden kun ske ved, at de "gamle" i faget ved, hvordan der kan snydes, ikke de nye.

Det er samtidigt meget uheldigt for FOA´s formand, at han udtaler en sammenligning mellem bistandsklienterne og de nederdrægtige hjemmehjælpere som behandler de gamel og de syge borgere i kbh, som tilfældet er på tv2´s ttv.

Men, da nu hvore forhenværende beskæftigelsesminister, Hr. Hjort Frederiksen har sørget for at aktivere ALLE og der menes absolut ALLE med to arme og to ben, så må ansvaret for hjemmeplejen i kbh. og de problemer de har nu, havne hos sagsbehandlerne, som sende borgeren i uddannelse - også selvom vedkommende ikke vil, eller er egnet for den sags skyld.!

Det er bare en nærliggende tanke at tænke på, hvor meget det sociale og offentlige system er steget i udgifter de sidste 5-6 år.!
Der er aldrig penge nok, af den ene eller anden grund. Det tro da f..... at der ikke er penge nok, når der er så dårlig arbejdsmoral i den offentlige sektor.!

Forsat go´ dag. :-)

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 12:13   #2
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Tak for erindringen!

Og jeg lider ikke af indskrænkede og ungdomsfikserede fordomme, men:

kunne ikke lade være med at tænke på, at den slørede optagelse af den snothvalp, JA snothvalp, der hentede sin kæreste og gik på skoindkøb i arbejdstiden, på ingen måder signalerede modenhed og overskud til næstekærlig pleje af trængende personer, men derimod lignede én min mor ville have forbudt mig at lege med!

Hvilket blev understreget af det IKKE eksisterende nanosekunds betænkning, før han stangløj journalisten op i hovedet, da han blev spurgt hvorfor han var på privatindkøb, i stedet for at passe sit arbejde.

Han blev heller ikke en milimeter flov, da han så sin egen forbrydelse FILMET, og forstod han var blevet snuppet på fersk gerning - gled blot tilsyneladende af, helt upåvirket over dette, og forlod straks konfrontationen.

Intet i hans kropsprog eller stemmeleje, viste nogen form for anger eller dårlig samvittighed - DET var skræmmende...

Men det rystede mig mere at blive bekendt med, at den type person var ansat i hjemmeplejen, og at ældre og syge, måske også psykisk syge, er fuldstændig overladt til den slags afstumpede, umodne og samvittighedsløse
typer, og jeg undrede mig over, hvordan pokker han var havnet i sådan et fag.

Jeg tvivler ikke et sekund på, at han kunne finde på at stjæle med arme og ben fra klienterne, og overhovedet ikke er intellektuelt i stand til at forstå de vidtrækkende konsekvenser af plejesvigtet, som jo ultimativt kan koste liv, hvis en person f.eks ikke får sin medicin.

Havde desværre lige glemt, at alt og alle, revl og krat, uanset IQ og hjerte, med djævel Hjort F.'s magt, er sendt i sving, for at pynte på statistikker og valgtaler.

Jeg "håber" , jeg ved I forstår, at et eller andet Folketingsmedlems familiemedlem er aftager af hjemmepleje fra de indtil nu kendte steder - SÅ skal vi se aktivitet og hurtige afgørelser.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 15:10   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
foa-dennis.......

(jeg skal lige stoppe med og grine)....................så..

det er dog den mest ynkelige fremtræden, havde være bedre om han havde flettet næbbet.....

altså og prøve og fedte den af på kontanthjælpsmodtagere...Ahhhhhhhh

jeg mener, en B-klien... ville ikke fra dag uno blive udstyret med en bil, samt køre alene rundt .... den æder jeg ikke......

da skal man lige siddes ind i skurkestregerne først...... altså pda- kordinering,,,, etc etc...

man skal altså liiige læres op, inden man hopper ud i den jungle, af aften/natte/dag-vagter..... svindel er faktisk ikke venstrehåndsarbejde,,,,, ikke på det plan det her er foregået.......

slige sager er systematiseret af folk uden nogen former for moral..... jeg vil æde den gamle hat jeg ikke ejer , at ved et dødsfald, er disse personager i stand til og tjekke for likvide midler i pungen, vel og mærke INDEN der ringes 112.......

jeg har efter disse udsendelser vi ser i tv 2, absolut NADA tilovers for den gruppe... det er sørgeligt for de 5 % der kører reelt, men desværre, ærgeligt ærgeligt..... i 5 % skal nu hen og rejse en hel faggruppe......... og det bliver ikke nemt....

jeg syntes slutteligt jeg vil sige, at når denne sag nu er ...Hmmm fuldbragt, ... så skal de herrer journalister videre med endnu en presserende opgave, af samme kaliber... nemlig den .. med SAGSBEHANDLERE og deres arbejdsmoral, og hvordan de behandler "kunderne" ... alias skatteyderne.....

når de kommer i en trængt situation....... dette kunne vel nok være spøjst..... tv 2 ville baske samtlige seere tal, af banen........

glemte jeg og sige ... at vi jo er blevet tudet ørene fulde med hvor travl en dag de nedslidte medarbejdere, på diverse plejecentre, har.... de kan simpelthen ikke nå det hele..... der er simpelthen ikke tid til en lille social dialog med den gamle......

mvh eders ace dk...... som ville kaste kitlen i ringen og give op.... FØJ for en hel masse bandeord
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 15:27   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror det Dennis mener er at mange bliver tvunget til at søge job de ikke brænder for. Med tvang får man altså uengageret mennesker.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 16:05   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jo jooooh adbib..

men det beretter da ikke til de sager vi har været vidner til de sidste par dage, jeg syntes foa-dennis, optræden var ynkelig, et forkvaklet forsøg på og forsvare nogle medlemmer som bestemt ikke var værd og forsvarer.....

blot eders ydmyge ace dks mening
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 16:50   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ace (og jer andre).. jeg bliver bare så rasende men også smadder ked af at læse sådan en gang sludder du her lukker ud!!!

For nogle år siden var der ikke til at opdrive en ledig (god og ærlig) sosu-hj eller assistent... vi jokede med at vores leder måtte ud og finde arbejdskraft ved busholdepladserne.. og tog alt der var kunne sige dav...

Og der var en del som blev visiteret gennem arbejdsformidl. og udentvivl også en del fra kontanthjælpsafsnittet.. til at tage den 1 årige udd som hjælper.. De fik et tilbud som de slet ikke kunne tillade sig at sige nej til...
Det var lige meget hvordan de var som personer.. bare de bestod deres eksamen... der var arbejde til dem bagefter!!
Det var slet ikke pga interesse for faget de tog den udd !!!
Som udd blev de arbejdskollegaer... og jeg siger dig.... de kunne "arbejde" med begge hænder i lommerne.. satte spørgsmåltegn ved de fleste ting.. kom for sent på arb og gik før tid...

De holdt ikke lang tid på min gamle arbejdsplads....

Nu ved jeg ikke hvor du har din viden om 5% fra... som jeg læser det så skriver du at der kun er 5% af den samlede styrke af Sosu-hj og sosu-ass der er til at stole på og arbejder som de skal..
Det er sgi da totalt ude i hampen af skrive sådan.. så jeg vil gøre brug af dit eget ordvalg.. du burde flette næbbet inden du kommer med sådan en gang øregas..

Jeg aner ikke hvordan moralen mht at snuse efter penge ved dødsfald er hos de par stk som er fritstillet fra deres job ... Men jeg kender en del der arbejder i plejen... og VORES MORAL og faglige stolthed er totalt i top!!!!

Jeg har det ligesom alle andre der har set div. TV-aviser med den følgeton hvordan de udekørende snyder med tiderne... jeg kan ikke fordrage det.. de personer skal smides ud...

Der er sgi nok flere der har den forkvaklede holdning som dig...
"De .. plejepersonalet .. har råbt og skreget om hvor travlt de har og hvor nedslidte de er blivet.. og så fiser de den bare af..."

Men de af k10 brugere /læsere der er indenfor plejesekt. ved anderledes... og heldigvis så ved største delen af DK befolkning det også..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 17:27   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
lunasdatter............

det ville være 1ste gang i mit liv, om det skulle GLÆDE mig og have taget fejl....

ja faktisk håber jeg inderligt at du om føje tid kan sige hva såååå eders ace dk... din lille tumbede lommeskribent, hva sagde jeg.......... vi er 50 % der kører dette her regulært....

jeg er blot skide angst at jeg rammer tættere med mine 5 % end dine 50 ..... (husk nu det ville glæde mig om jeg fejlede).....

nu skal dette jo ikke være en "hvem kan urinere længst contest).... men du må da hengive dig til at FAKTA er pokkers svært og benægte, tror kun det er kresten poulsgård, og en enkelt mere der har prøvet den galej......

men jeg er da helt opstemt af din loyalitet, og er sikker på du er en 5 %er...

kidding kidding....

jeg syntes da bare det var en lidt slidt floskel af foa-dennis, og prøve og skubbe aben over på b-klienter.... den var lidt billigt købt.......

og hvis det viste fra tv er den omtalte travlhed.... så mener jeg da ikke jeg har sagt for meget... mth arbejdsmoral......

men gudske lov er vi da af forskellig mening/opfattelse.....

min står stadig ved magt, hvad enten den er populær eller ej..... rest my case

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 18:20   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg vil da lige.....................der var jo en leder der gjorde opmærksom på at der blev snydt - hun blev fyret........vækker det ikke stof til eftertanke ?

jeg ved sq godt hvor råddenskab og korruption stortrives, på diverse lederes kontorer !!

jeg kan udemærket navngive 10 -15 offentligt ansatte ledere der er så bundrådne at de står til længerevarende fængselsstraffe( 6 -12 år), men deres råddenhed bliver stoppet inden det kommer så langt som til retsvæsenet
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 18:39   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har selv arbejdet på både plejehjem og i hjemmepleje. Og der er ingen tvivl om, at der visse steder er plads til forbedring. MEN jeg vil så også sige, at jeg i høj grad mener, det er et ledelsmæssigt problem, og så mangler der i den grad supervision og efteruddannelse indenfor faget for at styrke fagligheden og mindske den psykiske udtrætning.

Mange steder i landet er ALT hvad der hedder efteruddannelse sparet fuldstændig væk, og jeg vil bare sige, at det holder simpelthen ikke, når man skal arbejde med mennesker. Man har brug for uddannelse og supervision for at bevare gejsten og fagligheden. Ingen skal bilde mig ind, at det er størstedelen af medarbejderne, der har lyst til at sjofle de ældre og handicappede på den måde - men jeg kender selv til hvor udtrættet man kan blive indenfor det fag, fordi man mange steder ikke tager sig godt nok af de ansatte. Og nu vil mange nok tænke, at det har de ikke ondt af; til det kan jeg kun sige, at man nok skal have prøvet det, før man ved, hvad der snakkes om.

Prøv at tænk på at læger og psykologer og sådan modtager supervision; det har man brug for, når man skal arbejde med mennesker.

Men jeg vil så også sige, at rigtig mange steder der knokler man altså rundt for at få det hele til at hænge sammen. Jeg har feks aldrig arbejdet i en aftenvagt, hvor det var muligt at holde så lange pauser, tværtimod havde vi rigtig, rigtig mange besøg på en aften.

Dette skal ikke tolkes som et forsvar for svindel - overhovedet ikke - men jeg synes, det tit er sådan, at de ansvarlige ledere, som jo altså heller ikke har passet deres job og haft det nødvendige lederansvar, de går bare fri og smider ansvaret fra sig.

Og så vil jeg da også gerne sige, at jeg synes, at tv2 er noget sensationslysten. Selvfølgelig skal det undersøges osv og svindel skal stoppes, men hvis en borger er visiteret til feks 28 min til måske mad og drikke, så kan man jo godt risikere, at der er en pårørende til stede, der siger, jeg spiser med min mor idag, så du kan godt gå igen. Så stiller man sig jo ikke op og siger, nej jeg SKAL være her i 28 min.
Der er mange ting, man ikke forstår, når man ikke selv har arbejdet indenfor faget, det kan jeg da se her på k10 og mange andre steder. Men at det kun skulle være 5% der kan være deres arbejde bekendt - tja, hvis det er sandt, så vil jeg vove den påstand, at der må være en meget god grund til at så mange ikke magter jobbet, og der skal arbejdsgiveren nok se sig selv grundigt efter i sømmene!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 19:28   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes blot det er SUPER at der er kommet en dialog igang, for uden dialog, tror jeg det blot vil fise ud i sandet........

og så er min holdning soleklar, man skal selvfølgelig ikke have mennesker i hjemmeplejen (eller andre steder for den sags skyld) MOD deres vilje.....

men mon ikke det er et fænomen, at moralen har forplantet sig nedad....

jeg tror det.... som jeg tror det ville være bondenaivt og tro, at her er tale om enkeltstående enklaver, hvor det har været kutyme og "fise" den af.....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension