K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2010, 23:29   #1
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Nu er vi sgu TO i familien!

- der er kommet i klemme i systemet.
Jeg har skrevet i et andet forum og fået mange søde og konstruktiv svar.

Nu har jeg så lige talt med et familiemedlem, der har søgt førtidspension.
For et år siden var hun i arbejdsprøvning. Prøvede med to timer, men det blev for hårdt. Prøvede så med to timer på flextid - men det var også for hårdt (årsag: depression).
Arbejdsprøvningen blev afbrudt af "hendes" psykiater, der sygemeldte hende.

Hun har fået afslag på førtidspension grundet 1)hendes alder - hun er for ung (primo 30´erne); 2)man mener den sidst skrevne lægeerklæring ikke tydeligt nok siger, hun ikke kommer til at kunne arbejde igen; 2)at der muligvis ikke er iværksat nok hjælp til familien fra kommunen (de tilbyder hjælp til at organisere opgaverne i hjemmet).

Jeg var med hende til møde på fagforeningen. Her fik vi at vide, man efter afslag på førtidspension altid fik bevilget flexydelse, mens man klagede, så man ikke røg mellem to stole...

Hun har så i dag talt med sagsbehandleren. Og her fristes jeg til grimme ord. Hun fik at vide, at arbejdsprøvningen sidste år ikke kunne bruges, fordi børnene på det tidspunkt ikke var anbragt i aflastning. For var de det, kunne hun jo nok arbejde 25-30 timer/ugen. (Sagsbehandleren har låst sig fast på, at børnene skal i plejefamilie hveranden weekend - for så mener hun , XX vil kunne magte et arbejde i stedet - eller bedre magte hjemmet. Det er børnene, der holder hende oppe. Manden er syg. Men det ser man ikke på.)
Sagsbehandleren kalder hende "lille ven" og fortæller, hun egentlig ikke synes, hun er syg. I ressourceprofilen står der forrige år: Begrænsede ressourcer... nu står der: Ingen ressourcer..
Profilen skrevet 2009 og 2010 er meget forskellige - der har over hele linien været en markant nedgang i arbejdsevnen mm.

Nu har XX fået at vide, hun overgår til kontanthjælp, fordi ansøgningen om pension er afgjort. (Hun har fået sygedagpenge forlænget pga ansøgningen om pension)
På fagforeningen sagde hun, XX ville få flexydelse, mens hun ankede.

Samtidig siger sagsbehandleren, hun vil have børnene fjernet for så at vurdere XX´s arbejdsevne. Den vil være NUL - hun vil blive fuldstændig ødelagt. Men er det normalt at fjerne folks børn mhp at øge forældrenes arbejdsevne??? Det er da Stasimetoder!
Det ene barn har et handicap og absolut mere brug for, der bakkes op om forældrene end at blive trukket ind i en plejefamilie.
Blev vist lidt rodet - men jeg er så frustreret. Man er ved at ødelægge en skrøbelig familie, der kæmper og kæmper... og som har en familie i ryggen, der bakker op.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:43   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære DAM

Det er da totalt GAK at afprøve arbejdsevnen, hvis en anbringelse af børnene udenfor hjemmet er en nødvendighed herfor!!!

Hvis kommumen fastslår et ugentligt timetal for dit familiemedlem med børnene anbragt uden for hjemmet, hvad kan det så bruges til ?

Hun skal da vel have børnene hjem, når afprøvningen er overstået ??? !!!

Dit familiemedlem skal NÆGTE, at betingelsen for arbejdsprøvningen er en anbringelse af børnene !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:46   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...+fjerne+b%F8rn


jeg fandt lige en gammel tråd hvor samme er omtalt.. se om der er noget I kan bruge. jeg leder lige efter flere..

det er totalt uhørt,

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...+fjerne+b%F8rn


http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...+fjerne+b%F8rn

Sidst redigeret af Huldra; 15-06-2010 kl. 23:50. Årsag: fandt flere link
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:47   #4
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Det lyder fuldstændigt groteskt!!!
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:51   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg mener at Andersine inden for den sidste uge har svaret på et spørgsmål om at anbringe børn undefor hjemmet grundet arbejdsprøvning..
Men lige nu kan jeg simpelthen ikke finde den tråd.. og jeg er alt for træt .. gad vide om der er en natteravn der kan hitte den
Nat nat
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:58   #6
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak for jeres hurtige svar. Har lige prøvet at søge lidt. Også det link, Huldra var så flink at give mig. Åh hvor er der dog bare meget! Rigtig meget.

Altså... jobcentret mener, XX´s arbejdsevne vil øges, hvis børnene anbringes i plejefamilie hver anden weekend... altså fast.
Så vil hun få det bedre og få overskud og alt muligt.
Faktum er, det vil ødelægge hende fuldstændigt!!!

Og nu skal hun så på kontanthjælp, siger hende fra Jobcenter....

Der står SÅ mange steder i ressourceprofilen, hun intet arbejde magter.

Men... nu skal man så bare fjerne deres børn hver anden weekend (eller mere) - og hold da ellers lige op, hvor hendes depression så lige vil fordufte, og hun bliver fuldt arbejdsdygtig.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 00:19   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Brug de råd der givet i anden sag, som er meget samligenlig, her fra siden.

Korrekt at man ryger på kontanthjælp ved afslag på pension, fra sygedagpenge.

Fagforeningen er altså helt galt på den, men bør inddrages, og de må så klage sammen med hende.
de har sandsynligvis jurister, på fagforeningen, der ved bedre, og må således benytte disse.

selvsagt at børnene ikke skal anbringes fordi hun skal arbejde.
Evt klage til borgmester og beskæftigelsminister.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 07:03   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
den tråd skerv jeg vist i prøver at fine den-- her nu fundet den og hevet den frem .

Men ellers hedder tråden . Er noget forvirret srartet af LLA
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-06-2010 kl. 07:14.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 09:01   #9
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Hold da fast - her går sagsbehandler over et utal af grænser for hvordan andre mennesker behandles.

Det er simpelthen for meget.

Hvad med at du bad om på skrift at sagsbehandler/kommunen forlanger at børnene skal i pleje ? ? ?
Det må de kloge hoveder herinde kunne sige om den kunne bruges i denne situation.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 10:49   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det er mere end grotesk -det er en overskridelse af både sagsbehandlerens beføjelser MEN også menneskerettighederne -basta

Som jeg også tidligere har sagt: snitterne holder man fra mine børn -og det er til døden jeg kæmper -fat det, kære sagsbehandlere mfl

TIL GENGÆLD HAR KOMMUNEN PLIGT TIL AT HJÆLPE -og denne hjælp kan jo være mange ting og der er det at man som borger skal kræve at få at vide HVEM der træffer disse afgørelser mv.

SKYND dig/jer at lave et officielt brev, hvori i stiller vedkommende til ansvar for sine udtalelser/beslutninger og KRÆV et skriftligt svar!

Dette brev sender i også til diverse chefer, Borgmester mv så INGEN kan undsige sig at de intet vidste!

Ja, jeg ligger ikke skjul på at lige præcis vores børn er bare noget som ingen inkompetent person skal "blande" sig i -hverken kan eller vil jeg nogensinde acceptere -blot har kommunen PLIGT til at hjælpe og det har de sørme bare at gøre -med SAGLIGE FAGLIGE begrundelser -basta!

Evt ville jeg også prøve www.dukh.dk for hjælp -det "smarte" ved denne organisation er jo at den er nedsat af regeringen selv!
Giver dig lige dette link til et af deres gode temaer Lær systemets sprog: http://www.dukh.dk/viden/modet-melle...wthorbjorn.pdf

Ved godt, den er lidt lang meeeen rigtig go at blive klog af(sagt af en mor til 2 )

Godt at høre at du hjælper vedkommende
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 16-06-2010 kl. 11:00.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Med familien på ferie i udlandet famenr1 Alt det andet 33 10-07-2012 09:26
lang kamp....... som følge til, så er vi TO i familien solskinspigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 18-01-2011 10:22
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension