K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 15:00   #1
Sabel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
Sabel er ny på vejen
Vedrørende køb af lejlighed

Hej alle jeg lider af skizofreni og, da jeg har det meget dårligt i dk kunne jeg godt tænke mig at flytte til et varme land.

Jeg har været i Tyrkiet mange gange og har det bedre dernede. Jeg har en andels i københavn som jeg har købt en del år tilbage. Jeg skylder næsten 50 % af andelen til banken.

Jeg kunne godt tænke mig at købe en lejlighed i tyrkiet og har så fået vide at jeg kan godt låne penge igennem en tyrkisk bank, men jeg mangler at have en dokument fra pensionkontoret hvor der siges at min førtidspenision ikke blive mindre hvis jeg køber en lejlighed i tyrkiet!!

Jeg er bange for at spørger min socialrådgiver om sådan et brev, da jeg er bange for at miste min pension!!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! Håber der nogle som kan give mig et godt råd?? mange hilsen Peter
Sabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 15:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej

Du kan læse om det at få sin pension til udlandet her...

http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...dlandet/dk.htm

Du skal altså ikke være bange for kommunen når du spørger om disse ting...

Det er helt lovligt og ikke noget man mister sin pension over...

Der er rigtig mange der flytter til udlandet efter de har fået pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 15:35   #3
Sabel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
Sabel er ny på vejen
Hej webmaster bliver min pension mindre af at jeg køber en lejlighed i tyrkiet?? Tror du jeg kan få min socialrådgiver til at skrive et lille brev om at det påvirker ikke min førtidspenision hvis jeg køber en lejlighed i tyrkiet ?? Alle pengene skal jo lånes så jeg har jo ingen arv!!!

Jeg har ringet før og han har så travlt!!

P.S. Banken har givet mig lånet men de kræver det stykke papir hvor der står min pension ikke bliver mindre af den grund at jeg køber en lejlighed i tyrkiet!!!

Jeg er rigtig bange for at ringe
Sabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 16:43   #4
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Hvis der er nogle skattemæssige ting som påvirker din pension, så tvivler jeg på at en evt sagsbehandler vil kunne sørge for at du ikke bliver trukket, jeg er ikke 100% men jeg mener at du får det samme, om du så bor i danmark eller, ej, men du får såvidt jeg ved ikke boligtilskud.

er dog ikke 100% sikker
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 19:11   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil foreslå, at du bruger det link, webmaster lagde til dig.

Så finder du det, du skal bruge og printer det ud til rette vedkommende.

Det burde være tilstrækkelig dokumentation.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 19:30   #6
Sabel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
Sabel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg vil foreslå, at du bruger det link, webmaster lagde til dig.

Så finder du det, du skal bruge og printer det ud til rette vedkommende.

Det burde være tilstrækkelig dokumentation.

Hey jeg tror altså i har misforstået mit ??? Det drejer sig om banken i Tyrkiet!! De vil sikre sig at jeg ikke går ned i pension hvis jeg køber en lejlighed i Tyrkiet for det står der i min pension!! Man skal meddele pesionkontoret hvis man køber bolig i udlandet!!

Er der nogle som kan hjælpe mig her!!!!??
Sabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 20:02   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Pension i udlandet....

....har intet med din kommune, jeg går ud fra at du vil sælge din andelslejlighed og flytte til Tyrkiet. I fald du gør det så er det Den Danske Sikringsstyrelse du skal bede om en sådan erklæring. Du skal flytte din folkeregister adresse hvis du bliver væk mere end 6 mdr om året.

Hvis du vil beholde din lejlighed her og kun bo i Tyrkiet om vinteren, og hvis du kun bliver væk mindre end 6 mdr om året så kan du fortsætte med at have din folkeregisteradresse her og så sker der ingen forandring i din pension. Og så er det rigtigt så er det kommunen der skal give dig en erklæring.

Det næste er så om du er gammel førtidspensionist eller om du er ny førtidspensionist, Hvis du er ny førtidspensionist, mister du som sådan ingenting uanset hvor du flytter hen i verden.

Hvis du er gammel førtidspensionist og flytter indenfor EU (her mener jeg hvis du flytter folkeregisteradresse) og så mister du en del af pensionen, hvis du flytter udenfor EU så ryger der endnu en del.

De "gamle" førtidspensionister er her diskrimineret i forhold til "nye" førtidspensionister.

Men diskriminationer har vi jo overalt i samfundet



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 20:14   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sabel Se meddelelser
Hey jeg tror altså i har misforstået mit ??? Det drejer sig om banken i Tyrkiet!! De vil sikre sig at jeg ikke går ned i pension hvis jeg køber en lejlighed i Tyrkiet for det står der i min pension!! Man skal meddele pesionkontoret hvis man køber bolig i udlandet!!

Er der nogle som kan hjælpe mig her!!!!??
Øøøh, jeg tror faktisk det er dig der misforstår noget. I det link web lagde, står alt hvad hvad banken i tyrkiet skal vide! Netop reglerne for førtidspension, samt at du ikke mister din førtidspension - hvilket jo er dét de vil vide i Tyrkiet, ikk??

Dog er der som før nævnt, forskel på gamle og nye førtidspensionister...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 20:41   #9
Sabel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
Sabel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Øøøh, jeg tror faktisk det er dig der misforstår noget. I det link web lagde, står alt hvad hvad banken i tyrkiet skal vide! Netop reglerne for førtidspension, samt at du ikke mister din førtidspension - hvilket jo er dét de vil vide i Tyrkiet, ikk??

Dog er der som før nævnt, forskel på gamle og nye førtidspensionister...

Hej der jeg er under den nye!! Blev førtidspen. i 2008. De vil vide at jeg har stadigvæk har samme rådighedsbeløb selvom jeg køber en ejerlejlighed i tyrkiet!! At den ikke frafalder el. går ned pga af køb af en lejlighed!!

Jeg vil ikke sælge min andelslejlighed her i DK, da jeg stadigvæk har stor del af min familie boende i DK!! Så den skal bruges til sommerlejlighed om vinteren!!
Sabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 21:50   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, der skulle ikke være nogen problemer med købet da du er på den nye ordning - og derfor får din pension udbetalt, også i Tyrkiet....

Du skal IKKE have fat i din sagsbehandler, du skal have fat i disse herlige mennesker

Landemærket 11
1119 København K
Telefon: 33 95 50 00
Telefontider: ma-fr 10-14
Telefax: 33 91 51 56
Web: http://www.sist.dk/
E-mail: [email protected]


De ved lige præcis hvad du skal gøre, og kan også lave det dokument du skal bruge til banken

Held og lykke med lejligheden - giiiiid det var mig!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd om at eje hus/lejlighed på kontanthjælp Valjean Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-10-2012 08:40
vand og varme i lejlighed ? andersand10 Alt det andet 27 17-04-2012 17:18
lejlighed og kommune ! SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-11-2011 23:24
Køb et hus/lejlighed cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-06-2010 08:27
Noget om ikke at have råd til at bo i sin lejlighed.... Yasmin Alt det andet 4 03-06-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension