K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2009, 10:37   #31
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Kommumerne

er rigtig gode til at trække sagerne i laaaangdrag.

Har fået afslag på fleks....grundet en lægekonsulent's udtalelser...som kommunen absolut vil følge.....og nu er egen læge blevet så gal...at han har overgivet ordinationsretten til lægekonsulent....men har jeg fået respons på det fra kommunenen.....Nix...og det er tilbage i maj månede det skete.

Har en sagsbehandler..men det ved at være et par måneder siden jeg har hørt fra hende....er i mellemtiden bevilliget hjemmehjælp....om sagsbehandler ved det aner jeg så ikke....

Har job den dag jeg bliver godkendt till fleks.....så "ventetiden" er meget lang...og lige nu står det hele åbenbart stille.

Så klø på...ikke tabe modet..men holde kommunen i ørene...helst hele tiden....ikke tage for gode vare hvad de siger...undersøg om det er sandt..og begynder de at slå om sig med dit,dut og dat...så sige at det vil du gerne have på skrift..og hvad § det er der snakkes om.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 11:00   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvorfor al den arbejdsprøvning, et par månder er nok

en kommune kan da ikke bedømme om en person har ret til flex job uden. Hvis man er i arbejde på halv tid eller mere, kan man vel også arbejde. En mulighed kunne være at have en jobkonsulent tilknyttet den arbejdsplads man har i et stykke tid. For at se om man havde brug for skånebehov. Men sådan er loven ikke indrettet.
flexjob er også meget svært at får tilkendt efterhånden, desværre er muligheden for et flexjob lige så svært. kommunen er nok af den holdning, at hvis man kan arbejde over 20 timer kan man også arbejde. bare et gæt.
problemet er at alle siger vi skal have flere i arbejde, men der er ikke plads til dem med skånebehov.
du skal ikke tage det personligt, men synes alså den sagsbehandler ikke er sit job voksen når hun siger sagen er klokkeklar. uden en ekstern arbejdsprøvning.


Jeg forstå ikke hvorfor nogle er i arbejdsprøvning i et år eller mere, det er vanvid!!!
En jobkonsulent burde kunne bedømme en person efter i hvertfald 2-3 måneder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 11:04   #33
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja hvorfor al den arbejdsprøvning, et par månder er nok

en kommune kan da ikke bedømme om en person har ret til flex job uden. Hvis man er i arbejde på halv tid eller mere, kan man vel også arbejde. En mulighed kunne være at have en jobkonsulent tilknyttet den arbejdsplads man har i et stykke tid. For at se om man havde brug for skånebehov. Men sådan er loven ikke indrettet.
flexjob er også meget svært at får tilkendt efterhånden, desværre er muligheden for et flexjob lige så svært. kommunen er nok af den holdning, at hvis man kan arbejde over 20 timer kan man også arbejde. bare et gæt.
problemet er at alle siger vi skal have flere i arbejde, men der er ikke plads til dem med skånebehov.
du skal ikke tage det personligt, men synes alså den sagsbehandler ikke er sit job voksen når hun siger sagen er klokkeklar. uden en ekstern arbejdsprøvning.


Jeg forstå ikke hvorfor nogle er i arbejdsprøvning i et år eller mere, det er vanvid!!!
En jobkonsulent burde kunne bedømme en person efter i hvertfald 2-3 måneder.

Mon ikke hun har ment at den var klokkeklar når samtlige læger siger at skaden ikke forbedres og når deres egen lægekonsulent skriver sort på hvidt at "X er bedst placeret i et fleksjob på 20 timer. Hendes tilstand kan ikke forbedres"

Sagsbehandleren var sikker på at det var gode omstændigheder at jeg havde et job allerede og dermed var sikret når jeg fik fleks.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 11:24   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har du sikkert helt ret i.
dette system er bare ikke flexsibel på nogen måde.
Jeg forstår ikke dette system, dem som gerne vil arbejde med de ressourcer de har. Ja de må ikke, hvis kommunen skal blande sig og prøve at beholde en arbejdsplads
dem der er for syge, ja de skal tvinges i mange arbejdsprøvninger og helst skal de holdes på kontanthjælp. Det er billigere for kommunen.

Men har besværre ikke rigtig nogen forslag til dig, hvad du så kan gøre.
venter som sagt selv svar på pension og ved et afslag, bliver jeg systemløs. Da jeg ikke kan får kontanthjælpe.
Hvis det bliver et afslag, skal de skrive en begrundelse. arbejdesprøvning og revalidering er formålsløs deres egen ord. hvad kan de så sætte en til.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 14:17   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min erfaring har ofte været, at de er endnu mere stejle forhold til dem der netop allerede har et job!
Det er som om de tænker,, aaahaa, jamen så finder klienten nok ud af noget med arbejdsgiver'' og så slipper vi for at betale løntilskud.
Hvis der så står i afslaget at der er lagt vægt på manglende arbejdsprøvning, så kan klienten deltage, og engang efter endt arbejdsprøvning, 'bare' hægte sig på den oprindelige arbejdsplads igen.....

Kommunen tænker jo billige løsninger!!! Det er kassetænkning hele vejen igennem.

Du er et personnummer, intet andet! Om du ryger på røven, skal sælge huset, skyde katten eller slå dig ned som posedame, jamen så er de lige glade!!!

En fleksbevilling må bare ikke være nem at få! Den skal koste dig noget. Enten i form af arbejdsprøvninger indenfor de fag de vil have dig afprøvet i eller via nogle lægedokumentationer der skal være så slemme, at det nærmere er førtidspension du skal have og ikke fleks - for så er fleks jo billigere.

Sådan er det hele vejen igennem.
Det er jo en drøm for rigtig mange mennesker, at kunne beholde deres stilling, bare på fleksordning = samme gode kollegaer, samme løn, færre timer!
Og dén vil kommunen altså meget sjældent gå med på........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 15:18   #36
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Åh jeg ved ikke... Jeg har scannet og sendt det til min advokat og så må jeg se hvad han siger. Jeg ville meget gerne lave en principiel sag ud af det. men det er sikkert også utopisk.

Hvilke slags job kan man blive sendt ud i, i en arbejdsprøvning? Hvis jeg får orlov fra mit nuværende, hvad skal jeg så leve af? (gå på gaden måske )

Jeg må indrømme at jeg, bortset fra afgørelserne, kun har haft gode oplevelser med det off. De private aktører not so much, men ellers er jeg blevet behandlet godt, hurtigt (bortset fra den bureaukratiske faktor) og følt at nogen arbejde for min sag.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 15:38   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har heller ikke haft noget og klage over med hensyn til det off eller min arbejdsprøvning af en privat aktører. Jeg har ikke været i arbejde siden foråret 2008, men havde et halvt års løn, hvor kommunen ikke kunne gøre noget. først fra jan 2009 har jeg haft noget med kommunen af gøre. i juli måned har jeg så søgt pension. har flere forskellige diagnoser(alle fysiske), men først efter fund af hjernelidelse lillehjernen(fysisk) har jeg søgt pension. der er nemlig ikke behandligsmuligheder. samt alle læger anbefaler pension.
har ellers altid været i arbejde eller under uddannelse, siden jeg var 12. startede med morgen aviser, inden jeg skulle i skole.
Jeg kunne nogenlunde selv vælge hvilket området jeg skulle ud i. Kan ikke stå op og lave noget, så det skulle være siddende arbejde. Så jeg valgte et kontor. Det kunne godt opfyldes, da de havde en aftale.
man skal ikke bare sidde og samle tøjklemmer, det skal være meningsfyldt arbejde.

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-08-2009 kl. 15:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 16:38   #38
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Kære DaisyBoo

Du skal have en masse for det trænger du til.

Jeg fik også i lang tid at vide at det hed ekstern arbejdsprøvning. dvs. orlov fra eksisterede job og så afsted. Jeg var ved at gå helt ned med flaget over det. Min "redning" blev at det bare ville forværre min sygdom og situation. Det vidste både læge og jeg selv. Men først da speciallægen meddelte kommunen at min arbejdsevne sandsynligvis ville falde i andet erhverv -så skete der endeligt noget. Det belv så fleksjob uden ekstern arbejdsprøvning.

Men det var meget vigtigt hvad der ordret stod fra denne læge.

Så i dag er jeg fleksjobber i mit tidligere job, og det er da med til at holde humøret lidt oppe, selvom der stadig er sygdom osv. at slås med.

Måske er der også fordele ved dit nuværende job, som gør at du kan arbejde så meget som du gør. Så er det vigtigt at læge, sagsbehandler mv. ved det og skriver det i deres erklæringer.

Ønsker dig held og lykke og håber det lykkes med fleksjobbet.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:42   #39
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for jeres gode indlæg. Jeg har desværre ikke hørt fra advokaten, men giver ham selv lige et kald i morgen, så må jeg se hvad han siger til det. Og så derfra hvad jeg skal gøre, om jeg skal tage fat i kommunen mandag.

Der sker nogle store omvæltninger i mit liv lige nu og jeg er sgu ikke rigtig i top humør må jeg sige. Jeg kan ikke lige overskue tingene lige nu og slet ikke at det her nu også er gået i ged.

Det er bare ikke min uge det her
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 09:27   #40
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Så har jeg talt med min fagforening og skal scanne R.profil og afslag til dem i dag. Og så kigger de asap. Spændt på at høre deres syn på sagen. Håber at de kan hjælpe på en eller anden måde. Ellers må jeg give mig i kast med at sultestrejke foran christiansborg
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Vi tabte :( hr.luko Alt det andet 2 11-08-2009 09:23
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension