K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 16:43   #91
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja jeg for stadig sygedagpenge, jeg blevet indstillet af sagsbehandler.
godt nok en §17, men så får jeg en afgørelse.
har snart fået sygepenge i 1.5 år.

Ok og troede du var sygemeldt, det er ellers den vej man plejer og gå.
Har du så selv søgt arbejde efter afslag?, for så kan jeg godt se der er en lang vej
Jeg har aldrig været sygemeldt, men klaret mig med 15-20 timers arbejde hele vejen i genenm. 27.juli er det 5 år siden jeg blev kørt ned og fik ødelagt skulderen. Det er vanvittigt - men rent faktisk er det meget meget mere besværligt det hele når man er i arbejde og er nognlunde fungerende. Trist at det skal være sådan. Man skal gøre sig mere syg end man er - eller dvs. systemet sørger i den grad for at få en ud på et overdrev hvor man giver fortabt på resten af verden.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 17:13   #92
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men det er ikke nemere inde i systemet, kan jeg hilse og sige.
har altid arbejdet rigtig meget og føler ikke man tager hånden om en overhovedet.
dog er min egen sag en af mere pæne.
mangler som sagt bare et svar på pension, ellers skal man ud i en anke.
Men tiden er bare rigtig lang, for man kan ikke komme videre før alt er afgjort.
til maj er det to år siden jeg måtte stoppe. Men havde en del sygdom inden.
samt jeg har været ramt af forskellige ting, så i de sidste 7 år har jeg levet med sygdom.
nok også derfor jeg er fået en pæn behandling, alle har kunne se hvor meget jeg har prøvet og beholde mit arbejde.
samt i min abejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 17:40   #93
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg har også udelukkende fået rigtig god behandling hele vejen rundt - hvis man altså ser bort fra de 4 afslag jeg har fået

Det er såmænd dem som er i systemet som har sagt at det er mere besværligt det hele når man er i job, de er ikke vant til at håndtere arbejdende som søger fleks. Det er også derfor at jeg har været så glad for at de ikke mente at det var nødvendigt med arbejdsprøvning, da jeg i så fald var nødt til at sige mit job op, for at gennemføre en sådan. Nu har det jo så løst sig selv, desværre. Min egen advokat siger også at det er atypisk med folk i fast job som søger fleks og derfor svært at komme igennem.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 23:50   #94
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Jeg har aldrig været sygemeldt, men klaret mig med 15-20 timers arbejde hele vejen i genenm. 27.juli er det 5 år siden jeg blev kørt ned og fik ødelagt skulderen. Det er vanvittigt - men rent faktisk er det meget meget mere besværligt det hele når man er i arbejde og er nognlunde fungerende. Trist at det skal være sådan. Man skal gøre sig mere syg end man er - eller dvs. systemet sørger i den grad for at få en ud på et overdrev hvor man giver fortabt på resten af verden.
Nu har du søgt og fået afslag før så jeg formoder at du har i dine papir at du var på nedsat tid pga dit helbred, ellers kan de slippe afsted med at hvis du bliver visiteret til fleks job at kun tilbyde dig deltid fordi du kommer fra deltid ..
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 07:56   #95
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu har du søgt og fået afslag før så jeg formoder at du har i dine papir at du var på nedsat tid pga dit helbred, ellers kan de slippe afsted med at hvis du bliver visiteret til fleks job at kun tilbyde dig deltid fordi du kommer fra deltid ..
Naturligvis
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 21:26   #96
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Blev lovet højt og helligt at de ville ringe tilbage til mig i dag, men nej. Hamrende irriterende. Jeg ringede til tlf. tiden og talte med den sødeste dame, som ville få sin kollega til at ringe til mig og lovede at det blev i dag. Riiiiiiiight... typisk altså.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 22:33   #97
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg aner ikk hvad jeg skal stille op med noget som helst mere. Jeg talte med jobcenteret i dag og jeg kan IKKE få en arbejdsprøvning da min sag er afsluttet. Hun henviste til en afdeling som står for hjælpemidler idet at der i mit afslag står at "Vi vurderer at din arbejdsevne ikke er varigt nedsat og at du således kan opnå/fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Herunder vurderer vi at andre foranstaltninger end fleksjob skal afprøves". Så jeg skal have fat i hjælpemiddelafd. som skal afklare hvilke hjælpemidler der kan hjælpe mig mig. HVad fanden tænker de på??? Jeg hare den dobb. operet skulder/kraveben og fået fjernet knogleled. De mener altså at det vokser ud igen og at de har hjælpmidler til mig. Gud fader bevares for et cirkus.

Jeg talte med fagforeningen som henviste til LAFS. Her talte jeg men en som foreslog en rundbordssamtale og iøvrigt at jeg havde grebet det hele forkert an og lavede forkerte anker. Alternativ tage fat i den hjælpemiddelsafd. og så lade dem tage en beslutning, her har de forudsætninger for at give revalidering, går det ikke er der her mulighed for at jeg kan få en arbejdsprøvning den vej rundt.

JEg ringer naturligvis til dem i morgen. Men jeg aner ingenting. Aner ikke hvad jegskal leve af. Jeg KAN ikke sidde derhjemme og glo i månedsvis uden at lave noget og ikke få nogle penge. Jeg kan ikke leve med det her. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre med alt det her...med mit liv. Føler mig ynkelig, ussel og værdiløs. Jeg bliver hånet af systemet for at kunne klare mig selv. MEn jeg kan ikke klare systemet mere nu...jeg ved ingenting mere. JEg ved at jeg er træt, ked af det, opgivende...
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 23:13   #98
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Daisyboo

Hold op en situation at stå i.
Kan ikke huske din sag helt.
Har du talt med sagsbehandler vedr. revalidering, som jeg kan se du skriver om?
Hvor står din egen læge i denne sag?

Hjælpemidler alene gør jo ikke du bliver selvforsørgende vel?

Ved ikke lige nu hvordan jeg skal råde dig, men sender dig en masse
håber der kommer andre kloge hoveder frem.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 09:27   #99
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Ja det er en vanvittig situation.

Jeg har ikke talt med nogen om revalidering, da det aldrig har været aktuelt. Aner ikke hvad det skulle være må jeg tilstå. Det er jo også først nu at det er blevet nævnt.

Min læge har ikke rigtig været inde ovre min sag da alt har gået igennem et privathospital hvor jeg er blevet opereret. Han ved selvfølgelig dethele og har skrevet de breve han skal og understøttet mine påstande og hvad alle andre kloge har sagt om min sag.

Og nej, jeg kan ikke lige se hvilke hjælpemidler der skulle kun hjælpe mig. Mit knogleled kan jo ikke afhjælpes på nogen måde.

Jeg ringer til den afdeling i dag og spørger hvad de har forestillet sig.

Det er simpelthen så langt ude det her. Tak for dit
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 10:30   #100
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Vi vurderer at din arbejdsevne ikke er varigt nedsat og at du således kan opnå/fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Herunder vurderer vi at andre foranstaltninger end fleksjob skal afprøves

det hedder alså revalidering, for der er ikke andre foranstaltninger. når alt peger på normale vilkår.
har din sagsbehandler ikke snakket om det

hvis du så ikke kan klarer en revalidering, så kan de måske snakke om flex igen

forstå dog ikke du aldrig har snakket med din egen læge og hvis privat lægen ikke har skrevet noget med arbejdsevne.
så er det klart de kommer frem til den konklusion

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-02-2010 kl. 10:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Vi tabte :( hr.luko Alt det andet 2 11-08-2009 09:23
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension