K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 23:04   #1
Tovery
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Skanderborg
Indlæg: 20
Styrke: 16
Tovery er ny på vejen
Fleksjob/Førtidspension

Jeg har selv været på førtidspension p.g.a. ulykke siden 1996 og er nu på folkepension.
De første år kunne jeg umuligt arbejde, blev arbejdsprøvet 6 t/ugl., som slet ikke gik, og alligevel var det et mareridt at få førtidspensionen igennem (Mellemste dengang). Så den med, at det var 'meget nemmere førhen', passer bestemt ikke. Så skal vi tilbage til firserne/primo 90 måske?

Nu har jeg så fået det så godt, at jeg kan arbejde med mit gamle fag 1 kort dag om ugen. de første år fik min arbejdsgiver godt 20.kr./timen for 'skånejob', men når man fylder 65 ophører det!! Herligt, at man så pludselig er blevt fit for fight. Samme med invaliditetstydelsen.. Så er man også fit for fight, når man fylder 67 og selv kan grave have og ordne snerydning.
Dengang var der ikke tale om fleksjob, for havde der været det, ville jeg med næb og kløer have kæmpet med en hel kemifabrik i kadaveret, mens det stod på, så jeg kunne have klaret bare 12 timer, men muligheden var der ikke.
Tænk at kunne have fået ca. 20.000 om måneden + pension.. Nu fik jeg ca. 12.000 brutto. UDEN pension.
Men... jeg har en ung kollega, der er fleksjobber på 15 timer p.g.a. noget med musklerne. Hun har forklaret mig, det 'ligner' fribromyalgi'. jeg har sjældent set en pige med så store overarmsmuskler!! Hun slæber tunge affaldssække, luger i haven etc.
Hun er alenemor med lille barn, har 5 timer 3 gange om ugen, og siden barsel, har hun langt de fleste uger haft 'barnets første 2 sygedage'.. Så er der en arbejdsdag tilbage på den uge!!! Indimellem ryger hun ned med STRESS!!!!

En anden uge skal hun partout til tandlæge den ene dag i 4 tmer!!! Samme by.
Vi er off. ansat med ca. 35 medarbejdere, hvoraf ca. 8 er fleksjobbere, hvoraf langt de fleste er pligtopfyldende.
Men hvor er det ærgerligt at se, at sådan en pige kan ødelægge synet på fleksjobbere generelt. Tænk at få 20.000 om måneden + pension for måske 5-10 timers arbejde i gennemsnit!! Hun er ufaglært og ville sandsynligvis ikke have fået meget mere ved alm. arbejde.
Kan sådan en pige virkelig ikke fyres på grund af misligeholdelse af alm. dannelse?? Det skaber jo også en dårlig arbejdsmoral for nogle.
Så til alle jer, der ikke får pension med visiteres til fleksjob med ganske få timer: Tag imod og hold ud. I kan altid sygemelde jer meget, hvis I er off. ansatte. Men klart, at det private erhvervsliv ikke står model til den slags.

Et lille surt opstød fra
tovery
Tovery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 23:42   #2
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Tovery
Sjældent har jeg i mellem linierne læst så megen misundelse.

Synes det lyder herligt for din kollega at hun kan arbejde en dag eller to om ugen, og naturligvis også derfor hun har et flexjob og ikke er på det ordinære arbejdsmarked.

Synd at din situation er som den er, men reglerne bliver jo lavet om fra tid til anden.
Jeg tror du skal lære at affinde dig med tingenes tilstand og istedet glæde dig over livet og glæden ved at have fået kollegaer igen om de er syge eller ej,

Kram herfra
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 23:51   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
20.000 kr. + pension pr. måned til en flexer??????

Inden du dømmer din flexjobkollega, har du så en idé om, hvilken fysisk pris hun betaler for sine få timers jobindsats?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 16:46   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Tovery.

Jeg kender godt det med, at der på den samme arbejdsplads er medarbejdere med vidt forskellige ansættelsesaftaler. Nogen medarbejdere er ansat på normale vilkår med 37 timer om ugen - eller i deltidsstillinger efter eget ønske - andre i flexjob med skåenhensyn i form af fx nedsat tid - andre igen i skånejob - og også nogen, der kun arbejder nogen få timer om ugen - sideløbende med fx pensionsudbetaling eller SU.

Sådan en arbejdsplads kommer jeg fra, og jeg er der endnu.

Selv om jeg i dag er tilkendt pension, arbejder jeg stadigt nogen få timer om ugen i mit gamle job. Da jeg skulle afklares, håbede jeg at kunne blive visiteret til flex, men blev fundet for dårlig. Virksomheden får ingen tilskud til min løn, men der er plads til mig alligevel.

Alle medarbejdere er meget stolte af at være på en arbejdsplads, hvor rummeligheden er så stor. Der er ingen misundelse blandt de ansatte. Tvært imod er der en velvilje til at hjælpe de medarbejdere, der behøver specielle hensyn.

Håber, du kan komme overens med din fortid og se det positive i, at livet kan leves på mange niveauer - den negative tankegang er ikke værd at bruge tid på, da det er en værre energirøver.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 03-10-2010 kl. 16:48.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 16:58   #5
Tovery
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Skanderborg
Indlæg: 20
Styrke: 16
Tovery er ny på vejen
Misundelse!!

I har totalt misforstået, når I tror, dette er skrevet i ren misundelse.
Jeg påpeger bare, at det er ærgerligt, at sådan en enkelt snylter ødelægger synes på fleksjobber generelt, men heldigvis har vi ca. 7 andre fleksjobbere, der passer deres arbejde. De har et godt sammenhold og passer deres job -selvfølgelig med sygedage som alle andre medarbejdere.
Hun er ganske enkelt asocial og bruger alle kneb til at undgå at komme på arbejde. Hvis hun så bare ikke fortalte, hvor meget hun overkom derhjemme, var det måske mere forståeligt, men de fleste fridage har hun p.g.a. barnets første 2 sygedage. Men hun taler ALDRIG om, at barnet er mere sygt end andre børn. Tværtimod en frisk lille gut, der klarer sig godt.
Nå, sådan vil der jo altid være nogle, der udnytter systemet, men det jeg mente var altså blot, at det er synd, hun giver et dårligt indtryk generelt.
Så godt ord igen -og nej, jeg er IKKE misundelig. Jeg har mit på det tørre og klarer mig både socialt og økonomisk udmærket. Men derfor kunne jeg godt have ønsket, at der var noget, der hed fleksjob, da JEG kom på pension.

tovery
Tovery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 17:00   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I guder!!!!

Minder mig om børnene når de går helt i selvsving over hvem der har fået en rød vingummibamse mere end den anden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension