K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 15:54   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hvordan vurderer arbejdsskadestyrelsen?

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål vedr. erhvervsevnetabs procent.

Jeg kørte galt i november 2003 da jeg var 24 år gammel.

Jeg har siden været i et meget langt afklaringsforløb og er endelig blevet indstillet til førtidspension efter §18 af min SB og så håber jeg bare, at den går igennem.

Nu mener arbejdsskadestyrrelsen så at de kan vurderer mit erhvervsevnetab, men er der nogen der kan forklarer mig hvordan de gør det.

Hvad vurderer de ud fra?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 16:33   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej alle.

Jeg har et spørgsmål vedr. erhvervsevnetabs procent.

Jeg kørte galt i november 2003 da jeg var 24 år gammel.

Jeg har siden været i et meget langt afklaringsforløb og er endelig blevet indstillet til førtidspension efter §18 af min SB og så håber jeg bare, at den går igennem.

Nu mener arbejdsskadestyrrelsen så at de kan vurderer mit erhvervsevnetab, men er der nogen der kan forklarer mig hvordan de gør det.

Hvad vurderer de ud fra?

Hilsen

Sannepil
Hej Sanne

Jeg fik også mit erhversevnetab afgjort inden jeg fik min fp, de afgøre det på de lægepapir som de ligge inde med og måske har du været hos arbejdsmedicinsk klinik det var jeg, og selvfølige dine papir fra kommune det kunne være ressourceprofilen og din evt arbejdsprøvning.

Min gik glat og fik 65% erhvervsevnetab og fik min fp efterfølgende .

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 16:41   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg går selv og afventer en afgørelse fra Ask på erhvervsevnetab, dog efter en arbejdsskade

Ifølge min sicialrådgiver hos min fagforening, laves beregningen ved at sætte din nuværende indtægt op mod det du ville have tjent idag, når din løn på ulykkestidspunktet er omregnet til nutidstal...dvs korrigeret for overenskomstmæssig lønstigning, øget ancinnietet mm

Det er udelukkende økonomi/mistet indtægt der afgør dit erhvervsevnetab. Altså din %-vise indtægtsnedgang.



Held og lykke med din sag.
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 16:44   #4
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
...hmmm det ser så ud til at der er flere sider af samme sag:-)
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 16:48   #5
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej Sanne

Jeg fik også mit erhversevnetab afgjort inden jeg fik min fp, de afgøre det på de lægepapir som de ligge inde med og måske har du været hos arbejdsmedicinsk klinik det var jeg, og selvfølige dine papir fra kommune det kunne være ressourceprofilen og din evt arbejdsprøvning.

Min gik glat og fik 65% erhvervsevnetab og fik min fp efterfølgende .

Mai-Britt
Hej Mai-Britt.

Mange tak for dit svar.

Så ved jeg hvorfor de mener at kunne vurderer nu.

De har fået min ressourceprofil, udtalelse fra psykiater, psykolog, hovedpineklinik, som alle viser det samme, at der ingen arbejdsevnerest er tilbage.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 16:51   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
erhvervsevnetab udregnes i forhold til mistet indtægt. alder på ulykkestidspunkt og antal år du ville have kunnet jobbe om du var rask.. et indviklet regnestykke som du dog kan finde en beregner på/til på ASK.dk og regne ud sådan næsten hvordan det kommer til at se ud..
man mener fra ask side at når du er tilkendt førtidspension så er din situation afklaret. eller hvis det var fleks du var tilkendt. men så længe man som jeg ikke er endeligt afklaret i kommuneregi så kan der ikke siges noget endeligt.
lægeligt er det omkring mengrad. og mengrad og erhvervsevnetab er to forskellige ting.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 17:37   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
[QUOTE=Huldra;154083]erhvervsevnetab udregnes i forhold til mistet indtægt. alder på ulykkestidspunkt og antal år du ville have kunnet jobbe om du var rask.. et indviklet regnestykke som du dog kan finde en beregner på/til på ASK.dk og regne ud sådan næsten hvordan det kommer til at se ud..
man mener fra ask side at når du er tilkendt førtidspension så er din situation afklaret. eller hvis det var fleks du var tilkendt. men så længe man som jeg ikke er endeligt afklaret i kommuneregi så kan der ikke siges noget endeligt.
lægeligt er det omkring mengrad. og mengrad og erhvervsevnetab er to forskellige ting.[/QUO

Jeg fik både erhversevnetab og men grad inde jeg fik min fp :-) det er nemmelig ikke altid at Ask vil vente på kommune hvis der forligger ordenlig dokumentation så venter de ikke på kommunen.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 23:00   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Okay, ja der kan måske være tale om forskellige forhold i hvad man fejler så. eller hvad den kommunale udredning er kommet frem til indtil videre..

jeg har selv kæmpet i flere år for at få kommunen til at få mig afklaret, men bliver holdt hen med snak... ala kassetænkning.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan vurderer man arbejdsindsats/timer... Chas Jeg er kommet i praktik. 16 06-05-2012 20:47
det der med flexjob- hvem vurderer dig? Og lige lidt mere til :) Chin Spørgsmål ang fleksjob 3 29-08-2009 10:14
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Arbejdsskadestyrelsen..... amazing Alt det andet 8 20-02-2008 11:52
Hvem vurderer - hvad arbejdsevnen er nedsat med ?? Dauch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-03-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension