K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2013, 11:19   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øget kontrol

Det er simpelthen skræmmende læsning...:

Citat:
Udbetaling Danmark holder øje med dig
Citat:
Han henviser til, at blandt andet Skat uden videre kan få adgang til teledata, som politiet og PET skal have en retskendelse for at få. Ifølge et notat fra Social- og Integrationsministeriet vil Udbetaling Danmark som »central myndighed« have »gode muligheder for et koordineret samarbejde med (...) Skat«.
http://www.b.dk/nationalt/udbetaling...oeje-med-dig-1

Men hvorfor bruger de mon også BBR-registret...? Bliver man så automatisk mistænkt for social bedrageri, hvis boligen, i følge deres mavefornemmelse, er 7 m2 for stor...???

Det ender nok med, at alle, der modtager offentlige ydelser, også skal overvåges elektronisk med fodlænke eller anden gps-dims...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:36   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Retssikkerheden er under pres....

Kære Risa

mange steder, hvor de fleste borgere endnu ikke kan se, hvad fremtiden bringer.

Bestyrelsen for Udbetaling Danmark består af UDPEGET medlemmer efter indstilling af KL, Kommunernes Landsforening som er en PRIVAT interesseorganisation. Hvis du ser bestyrelsens sammensætning består den nu også af IKKE-politikere men af direktører.

http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/Ud...ne/om/ledelse/

Som nu fremover også skal vedtage og offentliggøre sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 , netop hvor der er foretaget en skærpelse af loven, som kræver at det skal være politikere der skal fastsætte disse vigtige frister.

I den forbindelse har de vedtaget en sagsbehandlingsfrist på 15 dage, hvor de har taget gennemsnittet af kommunernes sagsbehandlingstid?????? Hvordan kan de så kan gøre det, når 1/3 af samtlige kommuner endnu ikke har vedtaget og offentliggjort sociale sagsbehandlingsfrister???

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Flere af disse områder vil overgå til Udbetaling Danmark fra kommunerne af, som naturligvis er lynhurtige til at fraskrive sig ansvaret, se de rødt markerede sagsbehandlingsfrister her side 5:

http://www.rebild.dk/Kommunen/~/medi...012%20pdf.ashx

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-02-2013 kl. 11:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:41   #3
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Unhappy bedrageri

Hvem skal så holde øje med kommunernes og ankeindstandsernes organiserede sociale bedrageri??
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:58   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det skal....

Kære Einstein

Statsforvaltningerne, Tilsynet, som man er i gang med at udfører store besparelser i.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:12   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære journalist, Berlinske....

Kære Asger Gørup Nielsen, Berlinske.

Tak, for en informativ artikel, som du har skrevet vedrørende Udbetaling Danmark og den evt manglende retssikkerhed. Jeg vil bede dig om at læse følgende link til et debatforum, hvor din artikel er nævnt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25893 bemærk påstand i tråd # 2 der er skrevet af mig.

Hvor du kan fornemme, at andre retssikkerhedsmæssige mangler er på vej i forbindelse med Udbetaling Danmark. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 14:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg forstår det ikke.......hvad betyder det reelt??

Adgang til teledata??

Jeg er fuldstændig hægtet af
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 14:34   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhhh havde totalt misforstået emnet.....hvad kan man sige....UPS!!!!

Sg da godt i andre er vågne når jeg ikke er
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 14:38   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det betyder...

Kære Helenekr

.... at de oplysninger, som politiet i går skulle have en retskendelse, fra en dommer, for at få udleveret, nu pr automatik overgår til Udbetaling Danmark.

Hvor ledelsen nu består af ikke valgte politikere samt direktører læs embedsmænd. Men prøv at læs artiklen.

Det er den skjulte retssikkerhed der bliver taget op til debat. Små skridt ad gangen bliver den devalueret.

Håber det giver mening?

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 15:05   #9
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det er simpelthen skræmmende læsning...:
Kommentarsporet til artiklen inde på b.dk, gør det ikke ligefrem mindre skræmmende. Berlingske segmentet regner nok heller ikke sig selv som en del, af de 2 millioner danskere der skal kontrolleres. "Så længe det kun er de andre de kontrollerer, så er det fint med mig."

fra kommentarsporet:
"Det ville kun være fantastisk, hvis alle andre udbetalinger af dagpenge for ledighed, kontanthjælp o. lign. kom ind under UDK, derved ville mængden af fejludbetalinger blive reduceret, og den enkelte modtager ikke blive mistænkt, dette vil øge følelsen af frihed."

Gud giv mig styrke

Sidst redigeret af nemesis; 09-02-2013 kl. 15:10. Årsag: tilføjelse
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 15:09   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Takker for forklaringerne, tror jeg forstår det nu

Synes jeg får helt ondt i maven af det, der skal ikke så meget til, før end jeg bliver fuldstændig paranoid.....selvom der ikke er nogen særlig grund til det. Min hjerne kan ikke skelne den slags, og bare tanken om at være overvåget, minder meget om den fornemmelse jeg får når jeg bliver psykotisk og tror jeg bliver forfulgt.

Sådan nogle artikler føder mine diagnoser, for nu er det jo ikke kun noget jeg forestiller mig når jeg er psykotisk. Nu er virkeligheden også sådan!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget ulighed i DK Risa Politik og Samfund 3 31-10-2012 06:03
Billigere øl og øget beskæftigelse i sigte! Ninja Politik og Samfund 8 28-03-2012 01:33
Øget brugerbetaling på VUC-centre Agnes XXX Politik og Samfund 4 17-11-2010 22:26
4 ud af 10 accepterer øget kontrol buster Politik og Samfund 13 07-10-2010 12:24
Øget indsats for svigtede børn Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2009 01:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension