K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 13:13   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Allerede i går efter mødet, fik jeg en mail fra borgervejlederen, at sagen bliver taget op for tredie gang i dag i ældreboligvisitationen og jeg vil få svar efter 2-3 dage.

Selvom jeg venter afslag igen, er det lige nu fint og godt nok for mig -
for så er endnu en 'ventetidslomme' overstået og jeg har noget konkret, at forholde mig til igen.
Oveni er det en lettelse, at jeg har taget et VALG i samarbejde med borgervejlederen.
Det bliver Ombudsmanden og jeg tror, at han rådgivet mig korrekt i min sag.
***

Tak for dit tip, M2y.

Det er ikke sagsbehandleren, jeg venter svar på, men 'et råd', som skal forholde sig til min 2'en anke over afslag.

Jeg prøvede, for lang tid siden, at sætte mig ind i det her med fri proces, men som du skriver, er der nogle regler.
Desværre ikke kun de indtægtsbestemte, men noget med at advokaten skal bedømme, at det næsten er skråsikkert, at man vinder sagen.
Jeg orker ikke, at sætte mig ind i det system lige nu og ej heller en evt, retssag.
***

Min intention med at bruge og få hjælp af borgervejlederen, har aldrig været, at han skulle tvinge kommunen, Karo.
På Holbæk Kommunes hjemmeside, kan man læse om hans opgaver - og de er mangfoldige.

Jeg har tillid til ham efter den her over 2 år lange sag.
Den første anke klarede jeg selv, bortset fra, at han sagde, at jeg havde styr på den.
Han har været bisidder til flere møder og han har altid svaret mig meget hurtigt både telefonisk, på mail eller hvis jeg havde brug for at tale med ham inr.
Alt i alt har han desværre brugt oceaner af tid på mig... og ja, derfor har jeg tillid til ham og føler ikke, at han er kommunens forlængede arm på nogen måder

Det er ikke rigtig, at Ombudsmanden ikke kan ændre afgørelser.
Jeg kender en, som fik ret over min kommune via ham og så sent som igår, var han forsidestof i lokalavisen.
Han havde afgjort en families sag mod Holbæk Kommune, til fordel for dem.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 13:38   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Det er ikke rigtig, at Ombudsmanden ikke kan ændre afgørelser.
Jeg kender en, som fik ret over min kommune via ham og så sent som igår, var han forsidestof i lokalavisen.
Han havde afgjort en families sag mod Holbæk Kommune, til fordel for dem.
Mella, det som ombudsmanden kan, er at henvise sagen til ny behandling, men han kan ikke tvinge kommunen til fks. at tilkende en person en førtidspension, eller fleksjob.

Her er et eks.

"Det sociale nævn bør genoptage sag
Ombudsmandens udtalelse kommer i kølvandet på en netop afsluttet sag hvor en kommune havde truffet afgørelse om at administrere en mands førtidspension fordi han ikke betalte sin husleje og ikke gjorde tilstrækkeligt rent i sin lejlighed. Efterfølgende sørgede kommunen for at mandens husleje blev betalt, men kommunen betalte også en række andre regninger for manden – blandt andet en medicinregning og en regning for istandsættelse af mandens lejlighed da han flyttede.

Det fik to af mandens pårørende til at klage over kommunens administration af førtidspensionen. Det sociale nævn afviste imidlertid at behandle klagen, men ombudsmanden fastslår at nævnet burde have behandlet klagen. Ombudsmanden kalder det beklageligt at kommunen ikke havde gjort sig klart at den i realiteten havde udvidet omfanget af administrationen af mandens førtidspension og dermed truffet nye afgørelser. Desuden mener ombudsmanden at det er kritisabelt at det sociale nævn afviste at behandle de pårørendes klage. Ombudsmanden henstiller nu at nævnet genoptager sagen. "

http://www.socialjura.dk/index.php?i...8b6318b6a#7025

Sidst redigeret af Karo; 05-01-2011 kl. 13:42.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 18:25   #23
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Tak for dit tip, M2y.

Det er ikke sagsbehandleren, jeg venter svar på, men 'et råd', som skal forholde sig til min 2'en anke over afslag.

Jeg prøvede, for lang tid siden, at sætte mig ind i det her med fri proces, men som du skriver, er der nogle regler.
Desværre ikke kun de indtægtsbestemte, men noget med at advokaten skal bedømme, at det næsten er skråsikkert, at man vinder sagen.
Jeg orker ikke, at sætte mig ind i det system lige nu og ej heller en evt, retssag.*** QUOTE]

Det var så lidt , det er jo det vi har hinanden til :-) Og ja det er rart med en arbejdspause/ tænkepause imellem behandlingen af ens sag og til man skal udfører næste modtræk mod kommunen.

Jeg forstå godt, hvis du ikke magter, at sætte sig ind i det med Fri Proces, men lidt baggrundsviden skader jo ikke, hvis du henvender dig til en advokat, når du har overskudet til det. Advokaten kan jo relativt hurtigt afgøre om det ville være berettet til Fri Proces og du har jo intet at midste ved at lave en forspørgelse

KH
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 11:00   #24
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Afslag igen.

Ligesom jeg havde regnet med.
- OG de har vidersendt den til Det Sociale Nævn igen.

Borgervejlederen rykkede dem i vistnok sidste uge, da det er over en måned over deres svarfrist.
Jeg fik en mail fra ham, at han havde forespurgt og jeg ville få svar i løbet af 2-3 dage.
Afslaget kom først igår, sammen med en beklagelse over, at jeg først får svar nu, men sagen havde været forlagt.
Hvordan kan man forlægge en sag, som Borgervejlederen rykker for...?
De er godt nok smarte.

Borgervejlederen havde også fået afslaget.
Han mener, at det er en god ide, at den behandles i Det Sociale Nævn, fordi det er dem, som har henvist min sag til fornyet behandling og så kan de jo se, hvad der kom ud af det.
Han lægger dog op til mig, hvad og hvor den sidste anke skal behandles og vil stadig gerne hjælpe med kommentarer, så 'jeg ikke skal gå og tumle med det'.
Lidt meget svært, at lade være.

Jeg ved det ikke...
Måske han har ret i, at de jo reelt har haft min sag allerede en gang og så kan se månedsvis af tidsoverskridelser og at jeg sidder samme sted, som da sagen begyndte for over 3 år siden?

Jeg er træt helt ind til marven.
Nu ser jeg det her, som en lang uendelig anke, som kan vare i årevis, eller til at jeg opgiver.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 14-01-2011 kl. 11:04.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 11:39   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har skrevet om det før. Borgerrådgiveren ( BR ) er uden betydning for sagens forløb. Hvad få du ud af det at BR i sidste ende vil give en næse til kommunen/jobcenter. Intet ved?!
Og det er netop kun det, som man kan opnå ved at inddrage disse kommunelle jurister ind i sin sag.
Jeg selv har kun spildt min tid på BR, som blev ved med at undersøge sagen i næsten 1år .
Det helle blev planlagt af regeringen med kommuner allerede den gang disse nye jobcentere kom ind i billedet. En ond cirkel som skulle og skal holde borger for nar, igennem flere år.

Sidst redigeret af Karo; 14-01-2011 kl. 11:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:17   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Ligesom jeg havde regnet med.
- OG de har vidersendt den til Det Sociale Nævn igen.
Nu husker du vel, at få aktindsigt i hvad nævnet modtager fra kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:47   #27
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Hej

Nu kender jeg ik din historie eller andet, men kan kun svare i forhold til det med advokat...


Efter at have haft fagforeningen til at køre min sag, hvor der desværre ikke skete det store. Jeg kunne ik få en bisidder med, så det var min mand og jeg der sad ved bordet og blev talt til som om vi var små børn...
Sagsbehandleren begyndte at true mig inddirekte med at mine børn nok ikke ville trives derhjemme med mig, når jeg var så dårlig, at det var en mulighed at få en familierådgiver ind over. Hun mente desuden at min mand måtte lide af stress med mig gående der hjemme.
Der sagde jeg stop og kontaktede en advokat, i Holbæk. Super dygtig og kompetent, med speciale i piskesmældssager.
Jeg ringede til ham og fortalte om min sitaution, talte i tlf med ham i 2 timer. Efterfølgende var min mand og jeg til et møde hos ham, hvor han fik alle mine mapper og så kiggede han min sag igennem... Først der bagefter har han sagt ja til at køre min sag.
han mener at jeg kan hive en pæn stor erstatning hjem (som jeg er ligeglad med, vil bare gerne ud af det her *******), han kører min sag både ved ASK og kommunen.
han er kommet med et overslag over hvor meget han mener han skal have for bistanden, hvis jeg får en erstatning i en bestemt størrelsesorden
Pengene skal han først have når sagen er færdig, og der kan jo gå flere år...
Jeg har i den grad til lillid til min advokat, og føler bestemt der er komet skred i sagen efter han er kommet til.
Det kan godt være at min bisdder på fagforeningen havde været socialrådgiver og kendte lkovgivningen, men problemer var jo ik at sagsbehandleren ik fulgte lovgivningen, men mere at hun var en heks - en rigtig dum kælling der er så modbydelig...
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 15:37   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for din kommentar Karo.

Ved ikke så meget lige nu... men jeg føler og synes ikke, at BV holder mig for nar.
Måske jeg handlede og prioriterede forkert dengang, hvor hjælpen skulle findes, men det er den vej, som jeg tog og jeg orker ikke at forholde mig til nye.
Sagen ruller for mig sin nu nærmest uendelige gang.

***

Jo Vovse.

I dag har jeg bla. a også skrevet, at der skal være aktindsigt, så vi ved, hvilke sagsakter (VORES), er sendt med.

***

HeidiAnd -

hvor godt, at du har fundet sådan en superadvokat.
Desværre som en skrev, så er de fleste af dem ikke glade for sådan en sag som min.
Lige nu orker jeg ikke andet, end det jeg har prøvet og en første time hos sådan en, er sikkert også dyr.
Min sag er så omfattende, at der ville blive lagt en meget stor bunke papirer på en advokats skrivebord... ;´-(

Har lyst til at trække nogle rullegardiner ned, som jeg ikke har.
Bare lyst til fred, men har 2 børn, så jeg er piskenødt til at være her, selvom jeg reelt ikke orker mere
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 21:29   #29
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
***

HeidiAnd -

hvor godt, at du har fundet sådan en superadvokat.
Desværre som en skrev, så er de fleste af dem ikke glade for sådan en sag som min.
Lige nu orker jeg ikke andet, end det jeg har prøvet og en første time hos sådan en, er sikkert også dyr.
Min sag er så omfattende, at der ville blive lagt en meget stor bunke papirer på en advokats skrivebord... ;´-(

Mht om den 1. time er gratis eller ej er det et forsøg værd at spørge - hos rigitig mange er den 1. time gratis - og der kan de, advokaterne som regl spore sig ind og danne et indtryk temmelig hurtigt.

Desværre hører man indimellem om dårlige advokater, men det for mig underligt når mange af dem skal leve af sådan nogle som os. For dårlig omtale kan de ikke bruge til noget.
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokatbistand Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-10-2012 11:06
Erfaring med ASK ladytass Alt det andet 9 24-09-2012 12:32
Advokatbistand i sygedagpengesag LineK Alt det andet 2 25-06-2012 23:11
Advokatbistand? Antoniette Dit og Dat 7 22-09-2007 13:55
Advokatbistand mod Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-09-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension