K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 09:48   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jagt stop på aktiveringens indre fugl!

"Det er tid til at stoppe jagten på de arbejdsløses indre fugl"

http://www.information.dk/279666

"De andre aktører private virksomheder, der bistår aktiveringen af ledige får hård kritik for at levere samlebåndsaktivering, hvor arbejdsløse lærer at give håndtryk og finde deres indre fugl. De andre aktører er imidlertid blot produkter af de politiske rammer på beskæftigelsesområdet. Den nye regering bør sætte et opgør med disse rammer højt på dagsordenen"

Suk, ja, vi har jo lov at håbe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:16   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 15:14   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hovedløs aktivering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Det er tid til at stoppe jagten på de arbejdsløses indre fugl"

http://www.information.dk/279666

"De andre aktører private virksomheder, der bistår aktiveringen af ledige får hård kritik for at levere samlebåndsaktivering, hvor arbejdsløse lærer at give håndtryk og finde deres indre fugl. De andre aktører er imidlertid blot produkter af de politiske rammer på beskæftigelsesområdet. Den nye regering bør sætte et opgør med disse rammer højt på dagsordenen"

Suk, ja, vi har jo lov at håbe
Hvis man stoppede al den hovedløse aktivering, ville man kunne spare milliarder.

Nok ville der blive et par arbejdsløse "private aktører", men de kunne passende søge ind på skuespillerskolerne.

Jeg har læst "dagpengeland", hvor det er en højt uddannet ung mand, der er blevet anbragt i aktivering.
Godt nok fik jeg mig et bragende grin - men for pokker hvor alle må føle sig til grin og nar.

Aktivering hjælper INGEN. Koster kun en masse penge, der kunne være brugt på bedre vis.
Der ER jo ingen job alligevel.

Så man kunne spare de aktiveringspenge og give folk relevante kurser/uddannelser (stort kørekort o.lign.), som kunne bruges i tiden efter krisen.
Så havde pengene da gjort gavn - modsat nu.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 16:33   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Aaaarh, gælder det så også det at trække skumfiduser på ukogt spagetti. Det er ellers stor kunst.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 17:58   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
det kan jeg kun håbe får skal til møde i næste uge.ang aktivering/job træning. er ledig flex jobber så håbe ikke skal jeg finde min indre fugl osv

hvis det bliver aktivering. og hvis arbejds prøvning håbe ikke det er en total til grin sted forståes hvor det er jlar det er misbrug.nååå ja skal jo også på sygehuset efter lagen har sagt kan ikke gøre mere spændene og se hende i hoved i næste ugen
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 22:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
det kan jeg kun håbe får skal til møde i næste uge.ang aktivering/job træning. er ledig flex jobber så håbe ikke skal jeg finde min indre fugl osv
Du kan vel bare sige, at fuglen er fløjet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 22:27   #7
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan vel bare sige, at fuglen er fløjet.
Tja, den højest lønnede og mest profitable branche i Danmark er faktisk aktiveringskursus.. måske ku' man tale med sagsbehandleren om at blive selvstændig og udbyde den slags.

Booork... *basker med armene*.. jojo, jeg har kvalifikationerne til det!
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 00:41   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja den nye regering har jo pippet om, at aktiveringshysteriet skal stoppes - og uddannelse sættes i stedet. En aktivering skal give mening for den enkelte. Og det er jo noget nyt!

Samtidig er det jo heller ingen hemmelighed, at VKO regnede ALLE i aktivering/arbejdsprøvning mm ind i statistikken om *folk i arbejde* og fik det til at se ud som om, at ledigheden var dalet........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 13:52   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ja det kan være...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Aaaarh, gælder det så også det at trække skumfiduser på ukogt spagetti. Det er ellers stor kunst.
Men jeg tvivler på at der findes arbejdsgivere, der søger efter personale, der har fundet deres indre fugl, kan bygge et eller andet i skumfiduser og spaghetti - og jeg har endda også hørt om nogle, der fik ansvar for et æg. Det æg skulle udsættes for meget - bl.a. trilles ned af trapper m.v. - og hvad kompetence disse indsatser giver - er jeg meget tvivlende - og uforstående overfor.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min indre krigszone SUZ Alt det andet 23 23-07-2011 17:18
Jagt på socialsvindlere! buster Politik og Samfund 38 10-05-2011 16:58
Startskud til jagt på ftp! buster Politik og Samfund 22 03-02-2011 12:20
Ingen indre fugle på Trollesbro! buster Politik og Samfund 4 18-11-2010 09:44
Så er jagt sæssonen på flekser sat ind Hejdien Politik og Samfund 13 17-09-2010 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension