K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2009, 00:17   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer?

Jeg har gennem de sidste 7 år fået børnebidrag direkte af børnenes Far til vores tre børn, men nu er han gået konkurs og dermed i betalingsstandsning på alle områder inkl med børnebidragene til ungerne...

Sidst jeg fik børnebidrag af ham var d 1 Juli, og det har været helt umuligt for ham at skaffe pengene, selvom han lovede og lovede....

Det førte så til jeg kontaktede statsforvaltningen, da jeg ikke synes det er rimeligt han tager os med i faldet.
Jeg fik ansøgningsskema, sendte det retur, og fik svar i dag at han han skal betale fra 1 August og frem, og at vi selv må bestemme hvordan det skal foregå.
Så står der endvidere at hvis han ikke betaler her d 1 December (som han ikke gør!) så skal jeg henvende mig hos kommunen......

Hvad betyder dét reelt?? lægger de så ud.....eller kommer det så til at kører gennem systemet....eller hvad??

Jeg forstår det sg ikke rigtigt....

Nogen der har været turen igennem?????

Jeg VIL jo have det gennem systemet. Troede bare statsforvaltningen ordnede alt det praktiske.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:24   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du får pengene gennem kommunen der så inddrager dem hos faderen. Du skal henvende dig på kommunen, som skal stå for det praktiske med udbetalingen.

Jeg glemte lige: Det du skal have på statsforvaltningen, er det stykke papir hvor der står at han skal betale. Den såkaldte resolution.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af sun-lady; 22-11-2009 kl. 00:26.
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:27   #3
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Bare rolig du skal nok få dine penge,kommunen opkræver ham og hvis ikke han betaler til dem sender de det videre til skat .. men du får dine penge God jul
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:36   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har gennem de sidste 7 år fået børnebidrag direkte af børnenes Far til vores tre børn, men nu er han gået konkurs og dermed i betalingsstandsning på alle områder inkl med børnebidragene til ungerne...

Sidst jeg fik børnebidrag af ham var d 1 Juli, og det har været helt umuligt for ham at skaffe pengene, selvom han lovede og lovede....

Det førte så til jeg kontaktede statsforvaltningen, da jeg ikke synes det er rimeligt han tager os med i faldet.
Jeg fik ansøgningsskema, sendte det retur, og fik svar i dag at han han skal betale fra 1 August og frem, og at vi selv må bestemme hvordan det skal foregå.
Så står der endvidere at hvis han ikke betaler her d 1 December (som han ikke gør!) så skal jeg henvende mig hos kommunen......

Hvad betyder dét reelt?? lægger de så ud.....eller kommer det så til at kører gennem systemet....eller hvad??

Jeg forstår det sg ikke rigtigt....

Nogen der har været turen igennem?????

Jeg VIL jo have det gennem systemet. Troede bare statsforvaltningen ordnede alt det praktiske.


Jeg har været turen igennem.

Det betyder bare at du altid vil få udbetalt børnepengene til tiden og at kommunen inddriver pengerne hos den der skal betale, uden du behøver at bekymre dig.

Da min barn´s far og mig gik fra hinanden lavede vi den aftale med kommunen med det samme for så ville der ikke opstå problemer hvis vi i fremtiden skulle blive sure på hinanden *s*
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:41   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå pyyyha, jeg blev da lige svedt!!

Men tror i at de kan nå det til d 1 December? Ellers bliver det da vist en noget trist jul....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:41   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr du skal henvende dig på kommunen og bede dem om at indrive pengene for dig , jeg har også fået børnepenge direkte fra min eksmand og han stoppede så også med at betale jeg fik det samme brev fra stats forvaltningen som du har fået, men først da jeg havde været på kommunen og havde underskrevet nogle papir begyndte de at udbetale dem, så jeg tror ikke at det går automatisk .. så hvis det var mig så ville jeg tage derop med det samme og bede om at de pr efterdags sørgede for at lægge dem ud og indrive dem

Du skal være opmærksom på at hvis han betaler ekstra børnepenge så er der andre regler for hvordan de udbetales men det er jo nok ikke aktuelt hvis han er gået konkurs
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:42   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Du får pengene gennem kommunen der så inddrager dem hos faderen. Du skal henvende dig på kommunen, som skal stå for det praktiske med udbetalingen.

Jeg glemte lige: Det du skal have på statsforvaltningen, er det stykke papir hvor der står at han skal betale. Den såkaldte resolution.
Ja, resolutionen må så være det stykke papir jeg fik tilsendt i dag.....sagen er i hvertfald afsluttet fra deres side.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:43   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nej ikke lige til d 1/12, han har så jeg mener det er 3 dage til at indbetale dem, og efter den sidste indbetalingsfrist så udbetaler kommunen dem

Mine forfalder d 11 jan og 11 juli, og kommunen udbetaler dem d 13, så det vil nok være det samme hos dig, men jeg er ret overbevist om at du får dem FØR jul
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:43   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
helenekr du skal henvende dig på kommunen og bede dem om at indrive pengene for dig , jeg har også fået børnepenge direkte fra min eksmand og han stoppede så også med at betale jeg fik det samme brev fra stats forvaltningen som du har fået, men først da jeg havde været på kommunen og havde underskrevet nogle papir begyndte de at udbetale dem, så jeg tror ikke at det går automatisk .. så hvis det var mig så ville jeg tage derop med det samme og bede om at de pr efterdags sørgede for at lægge dem ud og indrive dem

Du skal være opmærksom på at hvis han betaler ekstra børnepenge så er der andre regler for hvordan de udbetales men det er jo nok ikke aktuelt hvis han er gået konkurs
Ja, jeg styrter derop på Mandag!!! Med papiret fra statsforvaltningen.

Ååååh, bare de nu kan nå den udbetaling for December
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:45   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Nej ikke lige til d 1/12, han har så jeg mener det er 3 dage til at indbetale dem, og efter den sidste indbetalingsfrist så udbetaler kommunen dem

Mine forfalder d 11 jan og 11 juli, og kommunen udbetaler dem d 13, så det vil nok være det samme hos dig, men jeg er ret overbevist om at du får dem FØR jul
De skriver de skal udbetales hver den 1.

Med min ældste søn kommer de hver d 20'ende. Ved ikke hvor forskellen lige ligger. Den ældste har fødselsdag d 19, de tre små har den 22, d 9 og d 2.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen.....Nogen erfaringer? ladytass Alt det andet 13 20-07-2012 15:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Er der nogen der har erfaringer med Refleks charho Alt det andet 8 27-06-2010 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension