K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2008, 12:55   #11
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
afsluttet arbejdsprøvning - får ikke ansættelse

Hej igen!

Jeg har gennemført arbejdsprøvningen og nåede op på de nødvendige timer. Jeg klarede at løse de specifikke opgaver som firmaet mangler medarbejdere til at løse (i modsætning til at løse lettere opgaver, hvor jeg så evt. kunne klare at arbejde i flere timer). Mine kolleger var godt tilfreds med min indsats og har til ledelsen givet samlet positiv tilbagemelding. Så der burde være al mulig grund til at glæde sig til fast ansættelse i fleksjob.

Men men men, livet er fuld af overraskelser og nu kom der så fra ledelsen en melding om at man var bekymret for om jeg var let at fyre i tilfælde af sygdom, så de ville lige overveje igen. Den udtalelse blev så rettet til en mere politisk korrekt, da min sagsbehandler og jobkonsulent var tilstede; nu handlede det om manglende overblik over økonomi, en vacant stilling som leder af netop "min" afdeling som gør at de andre ikke kan ansætte mig og tage beslutning på den kommende leders vegne og han fik endda blandet konflikten/strejken ind i sagen og at det gør det samlede billede umuligt at overskue. Sikke en søforklaring!!!! Jeg ved endda at der er andre nye medarbejdere, (alm. ansættelse på fuldtid) der er ansat mens den lederstilling har stået tom! Og nævnte det, på en pæn måde.

Chefen mente også at det jo kræver en del af virksomheden at tage imod "et nyt ansigt" og det mente han ikke de var i stand til lige nu. Hvorpå min sagsbehandler kommenterede at jeg jo allerede har arbejdet der i ca 6 måneder og vel næppe kan kaldes et nyt ansigt. Hans svar blot: En ting er en arbejdsprøvning, en anden er at blive fastansat - men at det jo ikke er noget personligt, der gør udslaget (!!!??!!)* Man føler sig virkelig værdsat Og den udmelding sker efter 2 arbejdsprøvninger der, hvor de har nydt godt af gratis arbejdskraft.

Er temmelig skuffet ledelsens holdning. Især når jeg faktisk har været i arbejdsprøvning et sted, hvor man som kerneydelse hjælper mennesker. Det virker jo "lidt" grotosk, ikk! Så jeg sidder nu og søger job på nettet og har mest lyst til at arbejde med noget helt andet nu. Men har man lov til det? Altså søge væk fra det specifikke område arbejdsprøvningen foregik i???* Jeg har en tidligere uddannelse jeg evt.kunne springe tilbage til...

Jeg venter på at jobkonsulenten laver oplægget til sagsbehandleren vedr. min afsluttede arbejdsprøvning og håber at det så ender med godkendelse til fleksjob, selvom jeg ikke står klar med en ansættelse.

Man ved aldrig hvad der sker - tænk hvis det lige pludselig gik let og ligetil

Ha en go dag derude!

vh Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 13:28   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, nyde godt af gratis arbjedskraft det vil man gerne.. Når de så skal have pengene op af lommen, ser det nogle gange lidt anderledes ud..

Men det lyder godt, at du er i fuld gang med at lede efter noget andet. Jeg kan ikke se, der skulle være noget i vejen for at søge indenfor et andet område. Så længe det er foreneligt med dine skånehensyn.
Det prædiker de da ihvertfald godt for, politikkerne osv, altså at man skal søge bredt!

Held og lykke med jobsøgningen
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter/ opgaver? Powerkaktus Spørgsmål ang fleksjob 8 01-09-2012 19:53
Kæmpe ønske.. hmm? thilde Spørgsmål ang fleksjob 4 31-03-2011 10:50
Job med foto opgaver Simmer Spørgsmål ang fleksjob 7 26-03-2010 14:03
Velfærdsministeriets opgaver zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 25-11-2007 14:01
Et 'ønske til julemanden Susanne Din historie 1 02-12-2005 02:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension