K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 14:05   #1
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Udvalg ser på sygedagpengesystemet

http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt%20f...esystemet.aspx

Det er jo en glædelig nyhed at regeringen vil afskaffe varighedsbegrænsningen på sygedagpenge og at dette måske allerede kan træde i kraft pr. 1. januar 2013.

Men hvad med alle dem, der allerede er faldet for varighed eller gør det i løbet af 2012. Mange syge hænger jo fast på kontanthjælp eller egenforsørgelse. Burde de så ikke få deres sygedagpenge tilbage pr. 1. januar 2013?

Der er nok ikke andet at gøre end at vente i spænding på, hvad dette udvalg bliver enige om.
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 14:16   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Reika,

Mon ikke der kommer en anden form for varighedsbegrænsnings ting og/eller overgangs ydelse undervejs, det tror jeg. Det lyder lidt vildt at de allerede skulle være klar i første halve år af 2012.

Hvad mener du med at dem der stoppes i sdp. 2012, skal have dem tilbage i 2013?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 14:29   #3
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg synes også det lyder vildt, at de kan være klar i løbet af første halvår af 2012 og at det herefter skal træde i kraft pr. 1. januar 2013. Tiden må jo vise om det kan gøres så hurtigt.

Der er jo mange mennesker som allerede er faldet for varighed på deres sygedagpenge og som ikke kan forlænges. Hvis de stadig er syge havner de på kontanthjælp eller egenforsørgelse. Det er dem, jeg hentyder til. Uden varighedsbegrænsningen ville de jo netop ikke være havnet på kontanthjælp eller egenforsørgelse. Det er den gruppe som jeg håder der også kommer fokus på, så de kan komme tilbage på sygedagpenge når og hvis de nye regler træder i kraft.
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 14:41   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke der er noget regres rent lov mæssigt.

Nu kan vi naturligvis ikke vide hvordan den kommer til at lyde den nye varighedsbegrænsning, meen jeg tror ikke man lige kan hive dem der er blevet "smidt ud" i f.eks. 2012 med over i det evt. nye.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 14:51   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
NU må i ikke glemme udviklingsforløbene.

Se det for jer, nå nu efter 3 måneders fred og ro som syg, er du klar til at overgå til udviklingsforløbet, så det er helt naturligt at dine sygedagpenge stanses, og du over går til udviklingsydelse (som sten sikkert bliver ca svarende til KHJ ydelse, evt med lempelse på forsørger delene)

Tager jeg ikke meget fejl er det SÅDAN det skal forstås at varighedsbegrænsningen bliver fjernet, for langt langt de fleste borgere kan overgå til udvikling længe før de 52 uger, og de meget meget få der ikke er klar vil så kunne få lov at fortsætte for alt i alt er der en kæmpe besparelse.

Nok er det en rød regering, men den er bag facaden mere blå end rød, og vi hører igen og igen om de dovne KHJ´ere, syge, fleksere og FP´ere der kun er ude på at kræve, både fra S og SF, som jo ellers burde have en anden tilgang til tingene.
ALT handler om økonomi, der SKAL! spares på ALLE områder, og intet er helligt, så vær endelig ikke så naive og tro at der er noget som helst helligt i den forklædning der er serveret her, det lyder suuuper godt, men lur mig det handler om besparelse og det kan de ikke hvis folk bare fortsætter med sygedagpenge til deres sager er afsluttet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Får minister de henvendelser der bliver sendt til udvalg? gittedl Politik og Samfund 3 13-01-2013 18:58
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Screenings udvalg/pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-04-2009 11:59
Nyt udvalg skal granske sygefravær Stella Politik og Samfund 0 20-12-2007 14:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension