K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2010, 22:31   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tina1983 Se meddelelser

Sagsbehandleren tilmelder mig endda til fitness, med instruktør på, bare fordi hun mener det skulle være godt for mig. Der måtte jeg slå i bordet for at fortælle at jeg gerne selv vil bestemme hvilke fritidsaktiviteter jeg vil gå til.
Den fremgangsmåde skal du dælme være forsigtig med, hvis du altså ikke ønsker at pengekassen skal smækkes i. Desværre.

Jeg vil anbefale dig, aldrig at nægte noget, mød derimod op og deltag i det omfang du er i stand til det.
Hvis du så når til et punkt hvor du eks. ikke kan holde ud at være på benene længere, så kan du jo bede dem om at anvise dig et sted du kan ligge ned, og oplyse dem om at alternativet er at du går hjem.

Men det vigtigste er nok, at du finder en anden læge, da det er af meget stor vigtighed, at have sin læge i ryggen når man skal kæmpe en kamp som den du er på vej ind i.

Kan din samlever på en eller anden måde dokumentere, at han har mulighed for at være hjemme hos jeres barn, hvis du bliver sendt ud i et eller andet?

Her på K10 er der skrevet meget om arbejdsprøvninger o.l., og jeg vil på det varmeste anbefale dig, at bruge sidens søgefunktion, og søge på "arbejdsprøvning", "praktik", "dagbog" og "smerteskala".
I de tråde der omhandler arbejdsprøvning m.m. kan du finde mange nyttige ting, som direkte kan bruges i din situation, også selvom du ikke er i arbejdsprøvning lige nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 23:23   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tina1983 Se meddelelser

Sagsbehandleren tilmelder mig endda til fitness, med instruktør på, bare fordi hun mener det skulle være godt for mig. Der måtte jeg slå i bordet for at fortælle at jeg gerne selv vil bestemme hvilke fritidsaktiviteter jeg vil gå til.
ja det kan ikke siges tit nok aldrig sige nej aldrig hendtyde til du siger nej aldrig give dem en grund til du siger mener osv nej det må man aldrig da der er rigtig stor change for at de smække kassen i
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 23:34   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal først og fremmeste få en ny læge, koste hvad det vil, promte!!

Du skal under INGEN omstændigheder medicineres, før der er styr på, hvordan din ryg ser ud.
Du skal under ingen omstændigheder gå med til nogen form for træning, før ryggen er undersøgt, det kan i værste fald koste dig førligheden.

Ikke for at skræmme dig, men det er virkeligheden.

Det er muligt, at det er svært at få pension, alene på rygproblemer, men altså ikke umuligt, og for så vidt sagen uvedkommne, lige nu.

NY læge, afklaring af ryg, osv..

Selvsagt din egen beslutning, men bare et godt råd.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 00:12   #24
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Tina.

Er der blevet taget røntgenbilleder af din ryg?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 00:49   #25
Tina1983
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Tina1983 er ny på vejen
En sagsbehandler fra et jobcenter har ikke empati eller kompetencer nok til at afklare om en person skal begynde til fitness i sin fritid. (Til dem som mener at man ikke kan sige fra overfor sån et tilbud, må gerne sætte et direkte link til hvor det står i loven at man må tage valget af fritidsaktiviteter fra individuelle mennesker i et ytringsfrit land) Havde der foreligget en skrivelse fra lægen ang. genoptræning eller styrkelse af ryg, i form af fitness el andet, var det så helt iorden at foreslå dette, da det så ville gavne el. forbedre. I værste fald kan det gøre ryggen meget værre at overbelaste denne.

Jeg kan jo heller ikke bestemme om en person skal begynde til banko aftener da det sociale samvær er godt for denne.

Min samlever er da istand til at forme et dokument, hvori der står med hans underskrift at der er pasningsmulighed.

Der er ikke blevet taget røngent billeder af ryggen, da lægen ikke vil sende mig til special undersøgelse på Hospital, selvom jeg har bedt lægen om dette. Lægen mener at jeg er et ungt menneske, derfor burde jeg ikke have gener med ryggen, det er nok en muskelforstrækning som tager lidt tid at komme sig over, mener lægen. Når mine rygsmerter er værst gør det at jeg nogle gange får blackouts hvor jeg bare besvimmer, hvor jeg så vågner op igen med knubs.

Men giver "Popiae" helt ret: Ny læge (Har skiftet idag), afklaring af ryg/smerter m.m.
Tina1983 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 01:07   #26
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
de kan bare kalde fitnes for aktivering.men tro mig siger eller gør man bare det minste som ligner et nej og de tolker det et nej så smække de kassen i jeg skal selv til at klge over de har tage min ledigheds ydelse. selvom jeg har aldrigh ar sagt nej til noget men har nok på et tidspunkt sagt så det lød som nej det blev = jeg mistede ledigheds ydelsen jeg døjer selv med ryggen og fpr styrket min ryg gennem fitnes osv.men en ting er sikkert jo mere tvær eller hvad man skla kalde det ikke vil det de kommer med osv jo svære blive sagsbehandlerne at danse med
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 07:58   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er i en sådan situation, Superkok, at man ber den ansvarlige sagsbehandler skrive under på, ansvar i forhold til forværring, nye skader m.v, herunder erstatningspligt.

Så stopper det krav, lige på stedet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:33   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fitnes= aktivering
Hvis du siger nej, ingen kontanthjælp, meget simpelt
igen den eneste måde er at undgå aktivering på kontanthjælp
en læge skal sygemelde dig

men godt du har skiftet læge
nu ved jeg ikke hvor længe du har været syg
men du siger du har skæv ryg, men har ikke fået taget røngent billeder af ryggen
det kan jeg godt undre mig over.
samt hvis du også har en diskupolas, skal der sikkert en MR scaning til
mine kunne ikke ses på et røngent billede.
Men held og lykke med den nye læge

et godt råd undgå alt for meget fokus på pension
det er rigtig svært og få
derud over kommer flex ind i billedet
hvis en læge siger pension og ingen behandlingsmuligheder, så kan du tænke på pension
men fokusere på læge dokumentation af ryggen
for uden kommer du til at sidde fast i systemet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:43   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tina1983 Se meddelelser
En sagsbehandler fra et jobcenter har ikke empati eller kompetencer nok til at afklare om en person skal begynde til fitness i sin fritid. (Til dem som mener at man ikke kan sige fra overfor sån et tilbud, må gerne sætte et direkte link til hvor det står i loven at man må tage valget af fritidsaktiviteter fra individuelle mennesker i et ytringsfrit land) Havde der foreligget en skrivelse fra lægen ang. genoptræning eller styrkelse af ryg, i form af fitness el andet, var det så helt iorden at foreslå dette, da det så ville gavne el. forbedre. I værste fald kan det gøre ryggen meget værre at overbelaste denne.
Jeg kan kun give dig ret og det er vigtigt når en person på jobcenter siger sådan at du får helt klart besked på om du sidder over for en jobkonsulent eller om det er din sagsbehandler der er himmelvid foreskel på deres kompetencer og på deres muligheder , desværre kan mange jobkonsulenter godt lide at få det til at fremstå som om de er sagsbehandlere så spørg lige ud næste gang ...

Og hvis det er fitness i dagtimer som aktivering så skal du ikke sige nej men møde op og så sige fra der men vise at du kommer og samarbejder , og du skal bede dem om at tage ansvar på skrift for evt forværring i dit helbred , desværre er du ikke ret langt uden de relevante undersøgelser så gang i lægen ..

Der er ikke noget link til at de kan tvinge dig til fitness i din fritid men er det i normal arbejdstid så er det noget andet ... men det må man få på skrift ..

Citat:

Jeg kan jo heller ikke bestemme om en person skal begynde til banko aftener da det sociale samvær er godt for denne.

Min samlever er da istand til at forme et dokument, hvori der står med hans underskrift at der er pasningsmulighed.
Få ham til det så burde du have dit på det tørre , det er vigtit at han får med at han arbejder hjemme at jeres datter er så stor at det er ansvarligt at hun passes derhjemme og nej selvfølgelig skal hun ikke i børnehave i to måneder men hvad når hun starter i skole er det så ikke meningen at hun skal i sfo ? for så er der jo mulighed for at hun kan starte der allerede nu ... men ok kan jo være hun ikke skal gå i sfo ...

Sjov tid at ville tvinge folk til at sætte deres børn i børnehave sådan lige samtidig med at vi høre i nyhederne om alle de forfærdelige forælder der ikke giver deres børn ferie .. øhhh kunne det tænkes at de var kontanthjælpsmodtagere ...

Citat:
Der er ikke blevet taget røngent billeder af ryggen, da lægen ikke vil sende mig til special undersøgelse på Hospital, selvom jeg har bedt lægen om dette. Lægen mener at jeg er et ungt menneske, derfor burde jeg ikke have gener med ryggen, det er nok en muskelforstrækning som tager lidt tid at komme sig over, mener lægen. Når mine rygsmerter er værst gør det at jeg nogle gange får blackouts hvor jeg bare besvimmer, hvor jeg så vågner op igen med knubs.

Men giver "Popiae" helt ret: Ny læge (Har skiftet idag), afklaring af ryg/smerter m.m.
Godt du har skiftet for der sker desværre ikke meget i din sag før end du har noget på skrift fra læge og hospital men du skriver på et tidspunkt at lægen har sagt at det ender med en pension i løbet af en ti års tid ... er det samme læge som ikke vil sende dig videre eller er det din gamle læge ?

Tænker mere på om der ligger nogle gamle papir på dig siden han kan udtale sig sådan og at den nye læge måske ikke har set dem , det oplevede jeg selv ved lægeskift min læge virkede også som en ignorant det var bare indtil hun læste mine gamle lægepapir og så de ting som den anden læge vidste om mig , men papirene kommer ikke af sig selv .. så der skal sendes bud efter dem , måske noget der er værd at huske når du starter ved din nye læge ..
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:48   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og Tina, bare lige kort mht. fitness/aktivering, som de andre siger, mød op og kan du ikke klare det eller, at komme i tiden efter, så få din læge på banen og få skaffet en sygemelding, længere er den ikke. Du skal kun holde hvad du kan holde til.

Held og lykke med den nye læge, det lyder godt.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension